SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Projekt Przedmiot Program nauczania. Innowacyjny, interdyscyplinarny program nauczania.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
im. Marii Skłodowskiej – Curie w Sopocie
Uniwersytet Rzeszowski
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
E- mail: I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. M. KONOPNICKIEJ W SUWAŁKACH.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne Dr Jacek Marcinkiewicz Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytet w Białymstoku

Uczeń - zdobywa wiedzę i rozwija kluczowe umiejętności i kompetencje. Cel główny Uczeń - zdobywa wiedzę i rozwija kluczowe umiejętności i kompetencje.

Cel zajęć Szkolnych Zespołów Kompetencyjnych: Wspomaganie nauczyciela w realizacji programu i założeń projektu – wstępna konsultacja dotycząca tematu wystąpienia pracownika wyższej uczelni w danej szkole. Pogłębienie interdyscyplinarnej wiedzy matematyczno-przyrodniczej oraz z zakresu przedsiębiorczości podczas wykładów i pokazów. Wzbudzenie aktywności uczniów, wspomaganie i rozwijanie ich zainteresowań, pasji. Nowe spojrzenie na naukę i oraz nowy sposób przekazywania wiedzy - zapoznanie uczniów z metodyką pracy naukowo-dydaktycznej na uczelni wyższej. Możliwość dyskusji uczniów ze specjalistami z różnych dziedzin matematyki, fizyki chemii, biologii, medycyny i przedsiębiorczości – doświadczenie nowego doznania, wyjścia z rutyny, schematu. Zapoznanie uczniów z nowymi trendami i osiągnięciami naukowymi, zapotrzebowaniami rynku pracy na określonych specjalistów. Pokazanie uczniom potrzeby kształcenia przez całe życie – wykorzystanie wiedzy w życiu codziennym.

Zadanie: wygłaszanie „ciekawych wykładów” przez pracowników naukowo-dydaktycznych na terenie szkół objętych projektem

Piramida zapamiętywania Dużo większy wpływ na beneficjenta w wieku lat 14-16 niż na studiach. (dyrekcja, nauczyciele, atmosfera; przyzwyczajenia, zaległości w nauce; pasje, zainteresowania). Piramida zapamiętywania Krytyczna postawa. Wiek w którym rodzice przestają być autorytetem, wzorem wiedzy i zachowań.

Piramida zapamiętywania Dale’a Wykład 5% Czytanie 10% Metody audio-wizualne 20% Demonstracja 30% Dyskusja 50% Praktyka przez działanie 70% Nauczanie innych, natychmiastowe wykorzystanie zdobytej wiedzy 90% Charakterystyczne w wieku gimnazjalnym Potrzeba uznania Potrzeba aktywności Zainteresowania, pasje Nauczyciel – człowiek idei Krytycyzm

Uczenie się to zdolność czerpania korzyści z doświadczenia Dziękuję za uwagę! Jeśli planujesz na rok – obsiej pole, Jeśli planujesz na 10 lat – posadź sad, Jeśli planujesz na całe życie – zbieraj wiedzę.