Nasz kurs - otwarty, europejski uniwersytet badawczy, przyjazny pracownikom doktorantom i studentom Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Fundusze strukturalne dla uczelni wyższych w latach 2007 – 2013 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 8 maja 2007.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej Warsztaty szkoleniowe, Akademia Górniczo – Hutnicza w Krakowie, września 2007.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Polska w Programach Ramowych UE
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Wsparcie dla rozwoju technologii
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA 18 grudnia 20151Politechnika Opolska Prezentacja jednostki Serdecznie zapraszamy Serdecznie zapraszamy.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Studia miejskie i regionalne
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
2. Zagrożenia dla Wydziału (wewnętrzne i zewnętrzne)
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Zapis prezentacji:

Nasz kurs - otwarty, europejski uniwersytet badawczy, przyjazny pracownikom doktorantom i studentom Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski

Politechnika Wrocławska - dzisiaj Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski 25 różnych kierunków kształcenia Liczba studentów na 12 wydziałach oraz w Studium Kształcenia Podstawowego: (stan na ) Politechnika Wrocławska największym pracodawcą miasta Wrocławia pracowników

UCZELNIA FLAGOWA – REJS – ŚWIATOWE PORTY Zbudowaliśmy piękny okręt, nadszedł czas na rejs zgranej, świadomej swej wartości załogi ku nowym światowym portom. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski

PROGRAM – wytyczne rejsu 1.Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej oraz pracowników niebędących nauczycielami 2.Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania, badań naukowych oraz transferu technologii 3.Wypracowanie nowych form organizacji i finansowania Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski

Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej DZIAŁANIA: dalszy rozwój studiów doktoranckich, umożliwienie realizacji doktoratów w renomowanych uczelniach i renomowanych ośrodkach akademickich za granicą, poszerzenie oferty dydaktycznej i uelastycznienie trybu odbywania studiów, a także, w uzasadnionych przypadkach związanych ze specyfiką wydziału, realizacja prac doktorskich w trybie asystentury, poprawa warunków socjalnych poprzez rozszerzenie systemu stypendiów, umożliwienie uzyskiwania dodatkowych przychodów z realizacji projektów badawczych (np. ze środków strukturalnych), stworzenie młodym pracownikom naukowym optymalnych warunków działalności badawczej (staże naukowe w renomowanych ośrodkach, urlopy habilitacyjne), jasnych i czytelnych zasad awansowania (usuwając, w miarę możliwości, czynnik subiektywny np. stanowisko adiunkta bezpośrednio po doktoracie, stanowisko profesora nadzwyczajnego po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego i otwarciu przewodu przez promowanego doktoranta, stanowisko profesora zwyczajnego po uzyskaniu tytułu), Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Cel 1. Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo- dydaktycznej oraz pracowników niebędących nauczycielami

DZIAŁANIA: stworzenie doświadczonej kadrze naukowej warunków i motywacji do kształcenia następców (np. poprzez znaczące obniżenie pensum dydaktycznego), wdrożenie opracowanych zasad godziwego wynagradzania zwłaszcza za prace badawcze realizowane ze środków pozabudżetowych państwa, rozszerzenie możliwości uczestniczenia kadry w przedsięwzięciach związanych rozwojem regionu oraz budową regionu wiedzy i innowacji. Musimy zapewnić swobodę badań naukowych, wykazywać umiejętność zdobywania środków do ich realizacji Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej Cel 1. Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo- dydaktycznej oraz pracowników niebędących nauczycielami

DZIAŁANIA: podnoszenie kwalifikacji pracowników administracyjno-technicznych, wspieranie ich udziału w szkoleniach, studiach, kursach podyplomowych itp. (np. przez współfinansowanie, określone odpowiednimi przepisami), zdefiniowanie ścieżki kariery, określenie kompetencji i wymagań stawianych kandydatom na poszczególne stanowiska, zadbanie o odpowiednie warunki pracy, tworzenie niezbędnej infrastruktury dla każdego stanowiska pracy, dbanie o przyjazną atmosferę, jasne zasady godziwego wynagrodzenia i awansu. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Zapewnienie warunków rozwoju pracowników niebędących nauczycielami Cel 1. Zapewnienie warunków rozwoju kadry naukowo- dydaktycznej oraz pracowników niebędących nauczycielami

promować wśród młodzieży nauki ścisłe i techniczne (obecnie zaledwie 14% licealistów chce studiować te nauki), m.in. przez szeroką ofertę kursów przygotowawczych i wyrównujących poziom przygotowania młodzieży (w tym internetowych), która chce studiować w Politechnice, nieustannie dbać o poziom nauczania, jego atrakcyjność i przydatność, także przez dalszy rozwój infrastruktury dydaktycznej Uczelni, doskonalenie laboratoriów, rozbudowę infrastruktury i narzędzi do nauczania z wykorzystaniem internetu i technik multimedialnych, wykorzystanie w dydaktyce doświadczeń nauczycieli akademickich zdobytych w ich działalności gospodarczej np. na drugich etatach, rozsądnie wdrażać idee procesu Bolońskiego poszukując złotego środka między kształceniem podstawowym a specjalistycznym, tak aby absolwent Politechniki Wrocławskiej, będąc przygotowany do dalszej nauki w innych światowych centrach dydaktycznych, mógł podjąć pracę zawodową na zmieniającym się ciągle rynku pracy, Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania Cel 2. Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania, badań naukowych oraz transferu technologii Aby sprostać wymaganiom i rosnącej konkurencji powinniśmy:

rozszerzać ofertę studiów, w tym obcojęzycznych, podyplomowych, różnego rodzaju kursów, oraz kształcenia ustawicznego, ze szczególnym naciskiem na rozwój studiów doktoranckich, traktowanych jako kuźnia przyszłej kadry akademickiej Uczelni, rozwijać aktywność studencką i rozwijać bazę dla tej aktywności, w tym zaplecze dla Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, zaplecze dla kół naukowych. Należy wspomagać studenckie imprezy integrujące (rajdy, mecze itp.), wspierać studentów w zdobywaniu doświadczeń przez organizację praktyk i staży, zwłaszcza zagranicznych, rozwijać bazę socjalną dla studentów i doktorantów (akademiki, stołówka, hala sportowa z pływalnią), przy uwzględnianiu opinii samorządu studenckiego i organizacji studenckich. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Mamy wspaniałą młodzież Cel 2. Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania, badań naukowych oraz transferu technologii

Należy: wzmacniać współpracę międzynarodową przez aktywny udział w programach europejskich, ścisły kontakt z renomowanymi uniwersytetami badawczymi, wymianę naukowców i doktorantów, rozszerzać współpracę z innymi polskimi uczelniami oraz instytutami PAN poprzez udział we wspólnych projektach badawczych, udział w pracach platform technologicznych i wspólnot wiedzy, zachęcić młodych naukowców do robienia w Politechnice karier naukowych, m.in. przez stworzenie warunków organizacyjnych sprzyjających realizacji badań naukowych i przez budowę zaplecza badawczego przy wydatnej pomocy przyjaznej administracji, rozszerzać zaplecze badawcze Politechniki wykorzystując do tego celu środki pochodzące z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Środki Strukturalne i inne. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Utrzymanie wysokiego poziomu badań naukowych Cel 2. Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania, badań naukowych oraz transferu technologii

Warto powiązać efekty badań naukowych z oczekiwaniami podmiotów gospodarczych. Dlatego też należy: szczególną opieką objąć badania naukowe, zarówno podstawowe jak i stosowane, których wyniki mogą być wykorzystane w gospodarce, wzmacniać przedsiębiorczość pracowników naukowych, doktorantów i studentów ; rozwijać profesjonalną pomoc w przygotowywaniu projektów badawczych, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, których wyniki mogą być komercjalizowane, wprowadzić przyjazne dla twórców rozwiązania z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw do wyników prac badawczych, intensywnie rozszerzać system wspierania inicjatyw pracowników, absolwentów, doktorantów i studentów; wspomagać tworzenie przedsiębiorstw wysokich technologii, działających zwłaszcza w ramach Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Transfer technologii Cel 2. Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania, badań naukowych oraz transferu technologii

Zasady gospodarki finansowej powinny być transparentne i jak najmniej uznaniowe: dotacja budżetowa na działalność dydaktyczną, po wyłączeniu środków niezbędnych na cele ogólnouczelniane (obecnie jest to ok. 30%), powinna być dzielona między jednostki organizacyjne (w miarę możliwości) zgodnie z zasadami, według których ministerstwo dzieli dotacje między uczelnie, a o zasadach jej wydatkowania powinna decydować jednostka (proporcje między wynagrodzeniami, inwestycjami, remontami itp.), jednak z zachowaniem bezpieczeństwa finansowego jednostki, podział dotacji budżetowej między jednostki (wydziały) powinien odbywać się według zasad ustalonych i uzgodnionych ze społecznością poszczególnych wydziałów, pozostałe środki (z wyłączeniem niezbędnych kosztów ogólnych) powinny pozostawać w dyspozycji jednostek, które je wypracowały, lub którym je przydzielono, a poczynione oszczędności powinny przechodzić na lata następne, koszty wszystkich dużych inwestycji, szczególnie ogólnouczelnianych, powinny zyskać akceptację środowiska i być uzgodnione z dziekanami wszystkich wydziałów, Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Wypracowanie nowych form finansowania Cel 3. Wypracowanie nowych form organizacji i finansowania

wynik finansowy uczelni (zysk) powinien być dzielony między jednostki organizacyjne proporcjonalnie do wkładu wniesionego do jego wypracowania, konieczne jest ustanowienie kapitału obrotowego niezbędnego do skutecznej realizacji inwestycji, zakupów aparatury, realizacji projektów finansowanych w ramach 7 PR i funduszy strukturalnych, konieczne jest istnienie funduszu rezerwowego, uzgadnianego z dziekanami, na wsparcie jednostek, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej (kredytowanie ich działalności). Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Wypracowanie nowych form finansowania Cel 3. Wypracowanie nowych form organizacji i finansowania

Struktura organizacji wewnętrznej Politechniki powinna nadążać za zmianami otoczenia i warunków finansowania przez Ministerstwo i Unię Europejską, a jednocześnie brać pod uwagę nasze tradycje, doświadczenia i dość powszechną zgodę na wielość rozwiązań. Dlatego też szczególnej uwagę należy poświęcić: rozwojowi działów związanych z przygotowaniem wniosków o finansowanie wszelkiej działalno ś ci i ich realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem działów zajmujących się projektami finansowanymi ze środków strukturalnych oraz zajmującymi się inwestycjami, opracowaniu procedur, obiegu dokumentów, aby one były przyjazne wobec osób realizujących nauczanie, badania naukowe i transfer technologii (przyjazna administracja), wprowadzeniu systemu jakości w obsłudze administracyjnej, a następnie jej informatyzacja. Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski Wypracowanie form organizacji wewnętrznej Cel 3. Wypracowanie nowych form organizacji i finansowania

Moje predyspozycje do bycia kapitanem Doświadczenie w kierowaniu jednostkami PWr Świadomość niepowtarzalnego czasu szans

Nasz kurs - otwarty, europejski uniwersytet badawczy, przyjazny pracownikom,doktorantom i studentom Jutro popłyniemy daleko, Jeszcze dalej niż te obłoki, Pokłonimy się nowym brzegom, Odkryjemy nowe zatoki. Konstanty Ildefons Gałczyński

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Więckowski