Innowacje pedagogiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Advertisements

Informacja wprowqadzająca dla uczestników spotkania plenarnego
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
INNOWACJE PEDAGOGICZNE
Zanim wybierzesz program nauczania
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Pakiet edukacyjny do lekcji Gdzie i kiedy toczy się akcja „Zemsty”?
WEWNĘTRZNE MIERZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Zarządzanie innowacją.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Innowacje i eksperymenty pedagogiczne
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Analiza strategiczna - opracowanie celów strategicznych i kierunków działań
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Innowacje pedagogiczne w gimnazjach
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Działania Nowatorskie innowacje
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Technologia kształcenia zawodowego
Stan spełnienia i termin realizacji Czy realizacja nastąpi w terminie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
I N N O W A C J A PEDAGOGICZNA W PROCESIE EDUKACYJNYM.
Innowacje pedagogiczne
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Program eTwinning Planowanie projektów
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Program eTwinning Planowanie projektów
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Zgłoszenie do konkursu
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Innowacje pedagogiczne Struktura dokumentu opisującego działalność innowacyjną WRZESIEŃ 2007

Strona tytułowa Tytuł (nazwa) innowacji Rodzaj innowacji (programowa, metodyczna, organizacyjna) Autor (autorzy) innowacji WRZESIEŃ 2007

Wstęp Opis, jak doszło do powstania pomysłu Uzasadnienie Miejsce wdrażania innowacji Zasięg (podmiot) Czas trwania innowacji Koszty i źródła finansowania innowacji Na jakim programie oparta jest innowacja WRZESIEŃ 2007

Opis zasad innowacji Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia zmiany w procesie edukacyjnym Cele ogólne Cele szczegółowe Zasady innowacji 3/28/2017

Ewaluacja W jakim czasie będzie przebiegać badanie efektów zakładanych zmian? W jaki sposób będziemy prowadzić ewaluację? Za pomocą jakich metod, technik i narzędzi badawczych? Kto będzie przeprowadzał badanie efektów? Kto przeprowadzi analizę i ocenę innowacji? Kto i komu przedstawi rezultaty wdrożonej innowacji? 3/28/2017

Załączniki Przykładowy plan wdrożenia innowacji Przykładowe scenariusze zajęć Przykładowe środki i pomoce dydaktyczne Narzędzia badawcze, adekwatne do celów innowacji Schematy organizacyjne 3/28/2017

Bibliografia Wymienić odpowiednie pozycje 3/28/2017

Zakres merytoryczny innowacji Źródło działań innowacyjnych, w tym np. wyniki diagnozy poprzedzającej wprowadzenie innowacji Spełnienie podstawowych kryteriów innowacyjności (prekursorstwo, odkrywczość…) Cel innowacji (spodziewane efekty) Krótki opis nowatorskich rozwiązań (programowych lub metodycznych lub organizacyjnych) Opinie merytoryczne pozyskane w sprawie innowacji Sposób prowadzenia ewaluacji działań innowacyjnych 3/28/2017

Nadzór nad innowacjami Podstawowym zadaniem jest stwierdzenie: Czy realizacja programu innowacyjnego przebiega zgodnie z jego założeniami? Czy uzyskuje się przewidywane efekty? Czy nie należy dokonać weryfikacji i zmian w programie innowacyjnym? Czy nie należy zaprzestać realizacji innowacji ze względu na powodowane szkody edukacyjne? 3/28/2017