Innowacje pedagogiczne Struktura dokumentu opisującego działalność innowacyjną WRZESIEŃ 2007
Strona tytułowa Tytuł (nazwa) innowacji Rodzaj innowacji (programowa, metodyczna, organizacyjna) Autor (autorzy) innowacji WRZESIEŃ 2007
Wstęp Opis, jak doszło do powstania pomysłu Uzasadnienie Miejsce wdrażania innowacji Zasięg (podmiot) Czas trwania innowacji Koszty i źródła finansowania innowacji Na jakim programie oparta jest innowacja WRZESIEŃ 2007
Opis zasad innowacji Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia zmiany w procesie edukacyjnym Cele ogólne Cele szczegółowe Zasady innowacji 3/28/2017
Ewaluacja W jakim czasie będzie przebiegać badanie efektów zakładanych zmian? W jaki sposób będziemy prowadzić ewaluację? Za pomocą jakich metod, technik i narzędzi badawczych? Kto będzie przeprowadzał badanie efektów? Kto przeprowadzi analizę i ocenę innowacji? Kto i komu przedstawi rezultaty wdrożonej innowacji? 3/28/2017
Załączniki Przykładowy plan wdrożenia innowacji Przykładowe scenariusze zajęć Przykładowe środki i pomoce dydaktyczne Narzędzia badawcze, adekwatne do celów innowacji Schematy organizacyjne 3/28/2017
Bibliografia Wymienić odpowiednie pozycje 3/28/2017
Zakres merytoryczny innowacji Źródło działań innowacyjnych, w tym np. wyniki diagnozy poprzedzającej wprowadzenie innowacji Spełnienie podstawowych kryteriów innowacyjności (prekursorstwo, odkrywczość…) Cel innowacji (spodziewane efekty) Krótki opis nowatorskich rozwiązań (programowych lub metodycznych lub organizacyjnych) Opinie merytoryczne pozyskane w sprawie innowacji Sposób prowadzenia ewaluacji działań innowacyjnych 3/28/2017
Nadzór nad innowacjami Podstawowym zadaniem jest stwierdzenie: Czy realizacja programu innowacyjnego przebiega zgodnie z jego założeniami? Czy uzyskuje się przewidywane efekty? Czy nie należy dokonać weryfikacji i zmian w programie innowacyjnym? Czy nie należy zaprzestać realizacji innowacji ze względu na powodowane szkody edukacyjne? 3/28/2017