Zarządzanie projektami Wykład 3
Planowanie zakresu projektu
Deklaracja zakresu projektu obejmuje: cele projektu i produktu wymagania i właściwości wyrobu lub usługi kryteria akceptacji produktu granice projektu wymagania i produkty cząstkowe projektu ograniczenia projektu założenia projektu wstępną organizację projektu
wstępnie określone ryzyka harmonogramowe kamienie milowe wstępną strukturę podziału pracy zgrubne oszacowanie kosztów wymagania dotyczące zarządzania konfiguracją w projekcie wymagania dotyczące zatwierdzania
Precyzowanie zakresu zakres projektu precyzuje się i uszczegóławia, ponieważ dostępnych jest coraz więcej informacji o przedsięwzięciu; potrzeby, chęci i oczekiwania interesariuszy analizuje się i przekształca w wymagania; analizuje się kompletność założeń i ograniczeń i w razie potrzeby dodaje nowe
Szczegółowa deklaracja zakresu projektu: cele projektu opis zakresu produktu – cechy charakterystyczne i właściwości wyrobu wymagania projektu – na podstawie wymagań odbiorcy i interesariuszy granice projektu – co mieści się, a co wykracza poza zakres projektu produkty cząstkowe projektu kryteria akceptacji (odbioru) produktu
ograniczenia projektu – budżet, terminy, postanowienia kontraktu, ograniczenia techniczne założenia projektu – dotyczą założonych przyszłych stanów otoczenia