PAMIĘTNIK PODRÓŻNIKA WYMIANA 2011 * ANGLIA * Karolina Gajek.

HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.

Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.
02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu.
RUMUNIA z nocy październik wyjechalismy do Rumunii w ramach projektu Comenius. Po bardzo długiej 18 godzinnej drodze wreszczie dotarliśmy.
Stargard im Herbst 10 – 16 Oktober 2012 Jakub Nagaj II D.
Wymiana polsko-angielska
Pamiętnik z wymiany w Anglii
Wizyta przyjaciół z Czech V 2007r.. Gościliśmy delegację z Vsetina … Od kilku lat współpracujemy z czeską szkołą we Vsetinie. Ukoronowaniem.
Trip to London r. o godzinie 9.00 wyjechaliśmy z Kwidzyna, by wyruszyć w dwudziestoczterogodzinną podróż, przez Niemcy, Holandię, Belgię, Francję,
Przyjazd do Barnstaple, przejazd samochodem wraz z Dawidem, Emmą, Lucy do domu Emmy, zapoznanie z naszymi partnerkami, szybkie poznanie miasta, sklepów.
Nasze wakacje były udane! Uczniowie klasy piątej chcą się pochwalić, jak spędzili tegoroczne wakacje Część I.
Hiszpania. Nasz pobyt w Hiszpanii rozpoczął się długim oczekiwaniem na lotnisku na nasze bagaże. Znudzenie i zmęczenie jednak szybko minęło gdy przywitało.
Mateusz Czernek. 1 DZIEŃ (PIĄTEK) Przyjechaliśmy pod szkołę Pilton w Barnstaple i poszliśmy do domów z naszymi angielskimi partnerami. Rozpakowałem się
Cel wyjazdu Celem wyjazdu było zwiedzenie Centrum Kopernika w Warszawie, gdzie zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne.
Program YOG MILE. Gdy wysiadłyśmy z samolotu, pierwszą rzeczą jaką zobaczyłyśmy były góry. Ogromne, piękne, zaśnieżone góry. Jest to jeden z najpiękniejszych.
Autorzy: Micha ł Galik i Maciej Wieczorek. Wyjazd z Sanoka Ja w czasie drogi Z Sanoka wyjechaliśmy wcześnie rano o godz W czasie drogi wszyscy.
r. Zaspanymi oczami popatrzyłam na telefon – 13 maja godzina 5:00- i już serce zaczęło mocniej bić. To dzisiaj lecę do Anglii ! Jazda autokarem,
Katarzyna Pietrzyk Piątek Tego dnia 22 osobowa grupa z Polski dotarła do Barnstaple. Wszyscy musieliśmy wstać wcześnie rano, jednak nikomu.
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Portugal – Açores, Pico Island Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez.
Dzień 1 (piątek) Wstałem bardzo wcześnie. Przed wyjazdem pożegnaliśmy się z rodzinami. Po odprawie na lotnisku zrobiliśmy kilka ciekawych zdjęć. Lot był
Anglia 2011 Anna Dziedzic.
Comenius - Wizyta w Danii. Dzień Pierwszy – Sobota Podróż: We wczesnych godzinach rannych wylecieliśmy z Katowic-Pyrzowic do Frankfurtu by tam się przesiąść
By: Agnieszka Bednarz Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 i SP Nr 13 w Zawierciu.
Duch na zamku… Niedawno uczestniczyłam w wycieczce szkolnej do zamku w Gniewie, która odbyła się w dniach 2 – 3 kwietnia 2008 roku. Wyprawa pozostawiła.
Ferie 2014.
Wycieczka do lasu… Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 13:30, wszyscy spotkaliśmy się na przystanku niedaleko szkoły. W lesie spędziliśmy 2 godziny –
Staż w Plymouth.
Wymiana 2014.
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego.
…czyli warsztaty językowe w Anglii – r.
PRAKTYKI ZAWODOWE WE WŁOSZECH – RIMINI 2014
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
Patrycja Widełka KrDZTo1011
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Wizyta W Muzeum Wsi Radomskiej. Dnia r.uczniowie klas 4-6 pojechali na wycieczkę do skansenu na świeżym powietrzu. Na początku poszliśmy na.
Wyjazd organizacyjny wolontariatu W dniach 4 – 5 października odbył się wyjazd wolontariatu. Wyjechaliśmy o 16. spod szkoły, a na miejscu byliśmy o 17.
Wycieczka do ogrodu botanicznego i skansenu r. Opiekunowie: Pan Paweł Teter Pani Dyrektor Edyta Golewska.
DNI W DIECEZJI 5 DNI MIĘDZYNARODOWEGO SPOTKANIA U NAS – W DIECEZJI ŁOWICKIEJ.
Co nas łączy, co nas różni?
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
 Moje ferie zaczęły się imprezą.  Byłam u mojego wujka na 18-nastce impreza zakończyła się o 2:00 w nocy.  Później przyjechałam do mieszkania babci.
PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT.
Maj to najwspanialszy miesiąc w roku. Kojarzy się on nam z majówką. Wtedy możemy na przykład: odpoczywać, jeździć na rowerze, chodzić na spacery do lasu.
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
Toruń, Malbork, Grunwald
Euroweek.
Młodzi i zwariowani.
TARGI 2.0.
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Vitalis-Niemcy 2017 Dominik Gwizdała.

PAMIĘTNIK PODRÓŻNIKA WYMIANA 2011 * ANGLIA * Karolina Gajek

13.05.2011r. - piątek Dzisiaj rozpoczęła się wymiana. Byłam jednocześnie podekscytowana i pełna obaw, ponieważ to moja pierwsza podróż bez rodziny i po raz pierwszy leciałam samolotem. Na szczęście podróż odbyła się bez przykrych niespodzianek i bezpiecznie dotarłam do szkoły w Barnstaple, gdzie poznałam moją partnerkę w wymianie, Aimee Tunbridge. Jestem bardzo zadowolona, że właśnie na Nią trafiłam, ponieważ mamy podobne zainteresowania i charaktery. Jej rodzina przyjęła mnie bardzo ciepło. Czułam się prawie jak w domu. Wieczorem byłam zmęczona. Zdążyłam tylko zjeść kolację i położyłam się spać do bardzo wygodnego łóżka w pokoju Aimee.

14.05.2011r. - sobota Dzisiaj zwiedziłam Bath – miasto w Anglii, które zostało zbudowane przez Rzymian. Zobaczyłam starożytne łaźnie i dowiedziałam się o leczniczych źródłach wypływających w Bath. Charakterystyczna architektura sprawiła, że przez chwile czułam się jak w Rzymie. Zwiedzanie tego miasta było bardzo wygodne, ponieważ jeździliśmy piętrowym autobusem bez dachu i mogliśmy słuchać o historii miasta – „City sighseeing”. Sfotografowałam najpiękniejsze zakątki i sfilmowałam charakterystyczne budynki. To był bardzo udany dzień.

15.05.2011r. - niedziela Dzisiaj spędziłam czas z Aimee, moimi kolegami z Polski oraz z ich partnerami. Byliśmy na przepięknej plaży i mimo tego, że było zimno i wiał wiatr, graliśmy w krykieta, a potem poszliśmy nad ocean. Śmialiśmy się i chlapaliśmy się zimną wodą. To było bardzo zabawne i beztroskie. Następnie wyszliśmy nad brzeg i zbieraliśmy muszelki. Zrobiłam wiele zdjęć, ale fotografia i tak nie odda piękna krajobrazu, jaki zobaczyłam. Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy na kręgielni, gdzie świetnie się razem bawiliśmy.

16.05.2011r. - poniedziałek Dzisiaj byłam na wycieczce w Lynton i Lynmouth. Szliśmy wąskimi, stromymi ścieżkami wzdłuż rzeki. Otaczały nas piękne drzewa i rośliny oraz słyszeliśmy śpiew ptaków. Spotkaliśmy nawet czaplę. Oczywiście zrobiłam wiele zdjęć. Następnie wjechaliśmy kolejką napędzaną wodą do Lynton, gdzie zjedliśmy lunch i wypiliśmy tradycyjną angielską herbatę w „Moher Meldrums Tea Rooms”.

17.05.2011r. - wtorek Dzisiaj odbyły się zajęcia sportowe oraz taneczne. Uczennice Pilon Community College zaprezentowały nowoczesny układ taneczny, którego potem się uczyliśmy i również występowaliśmy na scenie. Na zajęciach sportowych graliśmy w runders i piłkę ręczną. Potem ruszyliśmy na zwiedzanie miasta, w którym się zatrzymaliśmy – Barnstaple. Oprowadzał nas bardzo miły, wysoki pan we fraku, meloniku, rękawiczkach i z laseczką. Po zwiedzaniu każdy z nas miał czas wolny i zaczęły się zakupy na High Street.

18.05.2011r. - środa Dzisiaj zwiedziłam ruiny zamku Tintagel. Pokonaliśmy wiele schodów, ale warto było dla tego przepięknego widoku oceanu. Dowiedziałam się, że ten zamek związany jest z legendą króla Artura. Zrobiłam wiele zdjęć. Zjedliśmy lunch i wróciliśmy do szkoły. Popołudnie spędziłam z Aimee. Byłyśmy na obiedzie i małych zakupach w Barnstaple.

to było niesamowite, nigdy tego nie zapomnę. 19.05.2011r. – czwartek Dzisiaj razem z uczniami Pilton Community College uczestniczyliśmy w odbywającym się co roku Devon Show – czyli festynie kultury hrabstwa Devon. Odbyły się wystawy zwierząt: lam, bawołów, psów, koni, świń. Na wystawie prezentowano również stare samochody. Także prywatne sklepy oferowały swoje produkty. Jednak największym powodzeniem wśród młodzieży cieszyło się wesołe miasteczko. Z oporem, ale zgodziłam się raz wsiąść do kolejki tzw. młota. To było szalone i śmieszne. W pewnym momencie znalazłam się kilkadziesiąt metrów nad ziemią i w przeciągu sekundy z ogromną prędkością spadałam w dół – to było niesamowite, nigdy tego nie zapomnę.

20.05.2011r. – piątek Dzisiaj byliśmy na wycieczce w Exeter. Zwiedziliśmy katedrę i zostaliśmy oprowadzeni po mieście przez przewodnika. Widzieliśmy legendarny hotel, w którym gościły gwiazdy oraz dowiedzieliśmy się o kulturze Exeter. Potem mieliśmy czas wolny i wyruszyliśmy na ostatnie zakupy.

21.05.2011r. – sobota Ten dzień spędziłam z Aimee i jej rodziną. Pojechaliśmy razem na łąkę, skąd widać było piękny krajobraz: morze i plaże. Wiele spacerowaliśmy i rozmawialiśmy o moich wrażeniach związanych z pobytem w Anglii. Potem zjedliśmy wspólnie obiad i zaczęłam się pakować. Aimee wręczyła mi prezent i pamiątkową kartkę z życzeniami od niej i od rodziny.

22.05.2011r. - niedziela Dzisiaj pożegnałam się z rodziną oraz z Aimee i autokarem wyruszyliśmy na lotnisko. W samolocie usnęłam, ponieważ musieliśmy wstać bardzo wcześnie. Lecieliśmy około 2 godzin. Bezpiecznie dotarliśmy do Krakowa, skąd polskim autokarem wróciliśmy do szkoły w Kromołowie. Wreszcie zobaczyłam rodziców, a w domu czekał na mnie pyszny polski obiad.

Nie zapomnę tego do końca życia.:) To była wspaniała przygoda, która bardzo pomogła mi udoskonalić mój język poprzez codzienny kontakt z Anglikami, a także poznać inną kulturę i obyczaje. Nie zapomnę tego do końca życia.:)