„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Poznawanie metody projektu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dojrzałość szkolna dziecka
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
Co to jest spacer edukacyjny?
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Przedszkola Miejskiego nr 4
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 15 W SOSNOWCU „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka Podsumowanie realizacji programu mgr Małgorzata Kołataj

„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ” Uczyć z pasją … …to cel naszej pracy pedagogicznej. Stale poszukujemy takich metod, dzięki którym najefektywniej nauczymy dzieci „świata”. Mamy świadomość tego, że tylko krytyczny nauczyciel, a przede wszystkim nauczyciel , w którym jeszcze wciąż drzemie małe dziecko – znajdzie tę właściwą ścieżkę, by stać się mistrzem dla swoich wychowanków. Mistrzem, który pokazuje drogę, daje kompas i mapę, ale pozwala dziecku pokonać ją samemu, mistrzem, który zaraża pasją, potrafi podążać za dzieckiem, ale i prowadzić je za sobą, gdy posiądzie już wystarczające umiejętności. Dla nas – nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 15 w Sosnowcu – szansą na to, by stać się przewodnikami małego dziecka – stał się program „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ”

Ciekawy początek Do realizacji projektu wytypowano koleżanki: mgr Katarzynę Fudalewską – nauczyciel mianowany, 10 lat w zawodzie mgr Renatę Golańską – nauczyciel dyplomowany, 25 lat w zawodzie mgr Małgorzatę Kołątaj – nauczyciel dyplomowany, 25 lat w zawodzie mgr Izabelę Magdziarz – nauczyciel kontraktowy, 2 lata w zawodzie które po odbyciu…

szkoleń pod kierunkiem sympatycznej i bardzo wymagającej trenerki Pani Elżbiety Kordos

przystąpiły do planowania i realizacji zadań Przygotowanie warsztatu pracy Ujęcie I Zaprezentowanie programu członkom Rady Pedagogicznej i Rodzicom Ujęcie II Prowadzenie zajęć zgodnie z opracowanym harmonogramem Ujęcie III Podsumowanie realizacji zadań. Wnioski Ujęcie IV

A teraz Pędem do sukcesu

organizacji warsztatu pracy

Organizacja warsztatu pracy

Organizacja warsztatu pracy

Organizacja warsztatu pracy

Organizacja warsztatu pracy

Organizacja warsztatu pracy To było pracowite przedsięwzięcie, ale jakże satysfakcjonują zgromadzone skarby …

Szkolenie Rady pedagogicznej Kolejnym zadaniem przewidzianym do realizacji, było szkolenie Rady Pedagogicznej, której członkowie z zainteresowaniem obserwowali podejmowane przez nas działania. Udzielił im się również nasz zapał i wizja sukcesu.

Szkolenie wywołało wielkie zainteresowanie wśród koleżanek, dlatego zadecydowano, aby program literacki prowadziły wychowawczynie poszczególnych grup, nieuczestniczące wcześniej w szkoleniu z Trenerem. Takie rozwiązanie pozwoliło na większą intensyfikację zajęć w tygodniu.

Nasz harmonogram zajęć

zaprezentowanie programu Rodzicom Rodzice naszych wychowanków z zadowoleniem przyjęli zaproponowany do realizacji program KLUCZ DO UCZENIA SIĘ. Na pierwszym zebraniu Dyrektor placówki przedstawił jego główne założenia, natomiast na stronie internetowej przedszkola umieszczony jest link do oficjalnej strony programu, gdzie mogą zapoznać się ze szczegółami i kolejnymi dostępnymi modułami.

Hospitacje W październiku odbyły się pierwsze hospitacje, podczas których z dumą prezentowałyśmy swoje umiejętności.

Hospitacja nauczycielki katarzyny Fudalewskiej

Hospitacja nauczycielki Izabeli Magdziarz

Hospitacja nauczycielki Małgorzaty Kołątaj

Hospitacja nauczycielki Renaty Golańskiej

Realizacja zajęć mgr Małgorzata Kołataj

Grupa krasnale: 4 latki Zajęcia realizowane były 2 razy w tygodniu grupa podzielona była na 2 zespoły liczące po 12 Dzieci. Przeprowadzono ogółem 56 sesji z programu Klucz do Uczenia się Przeprowadzono następujące sesje: Matematyka sensoryczna – moduł 1 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 2 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 3 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 4 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 5 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 6 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 7 – 2 razy Matematyka sensoryczna – moduł 8 – 2 razy

Grupa krasnale: 4 latki Matematyka sensoryczna – moduł 9 – 2 razy KONSTRUKCJE Konstrukcje – moduł 1 – 2 razy Konstrukcje – moduł 2 – 2 razy Konstrukcje – moduł 3 – 2 razy Konstrukcje – moduł 4 – 2 razy Konstrukcje – moduł 5 – 2 razy Konstrukcje – moduł 6 – 2 razy Konstrukcje – moduł 7 – 2 razy Konstrukcje – moduł 8 – 2 razy Konstrukcje – moduł 9 – 2 razy Konstrukcje – moduł 10 – 2 razy

Grupa krasnale: 4 latki PROGRAM LITERACKI Program literacki – moduł 1 – 2 razy Program literacki – moduł 2 – 2 razy Program literacki – moduł 3 – 2 razy Program literacki – moduł 4 – 2 razy Program literacki – moduł 5 – 2 razy Program literacki – moduł 6 – 2 razy Program literacki – moduł 7 – 2 razy Program literacki – moduł 8 – 2 razy

Grupa WIEWIÓRKI: 5 latki Zajęcia realizowane były 1 raz w tygodniu grupa liczyła 13 Dzieci. Przeprowadzono ogółem 14 sesji. Przeprowadzono następujące sesje: Matematyka sensoryczna – moduł 1 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 2 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 3 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 4 – 1 raz Matematyka sensoryczna – moduł 5 – 1 raz

Grupa WIEWIÓRKI: 5 latki KONSTRUKCJE Konstrukcje – moduł 1 – 1 raz Konstrukcje – moduł 2 – 1raz Konstrukcje – moduł 3 – 1 raz Konstrukcje – moduł 4 – 1 raz Konstrukcje – moduł 5 – 1 raz Konstrukcje – moduł 6 – 1 raz Konstrukcje – moduł 7 – 1 raz Konstrukcje – moduł 8 – 1 raz Konstrukcje – moduł 9 – 1 raz

PODSUMOWANIE Klucz do Uczenia Się to program zajęć dla Dzieci w wieku przedszkolnym. Przezwycięża on dotychczasowy model edukacji oparty na zapamiętywaniu i odtwarzaniu informacji. Podczas sesji Dzieci rozwijają logiczne myślenie oraz efektywne wykorzystanie swojej inteligencji do samodzielnego rozwiązywania problemów. Potrafią zaakceptować odmienne opinie, dzięki czemu nabierają poczucia własnej wartości jak również tolerancji i kompromisów. Każde dziecko kształtuje u siebie wytrwałość w dążeniu do celu - zauważa, że nawet jeśli coś się nie udaje, to można to osiągnąć próbując po raz kolejny.

PODSUMOWANIE Program Klucz Do Uczenia Się, oparty jest na teorii wybitnego psychologa Lwa Wygotskiego - zwanego przez dzisiejszych psychologów "Mozartem psychologii". Według tej teorii prawdziwa edukacja polega na rozwoju umiejętności Dzieci do uczenia się, czyli ich zdolności do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania i realizowania swoich planów oraz komunikowania swojego zrozumienia na wiele sposobów.

PODSUMOWANIE Dlaczego należy realizować program w danej placówce oświatowej? Dzieci traktują sesje jako zabawę. Pozwala na wielokierunkowy, wszechstronny rozwój Gromadzenie doświadczeń niezbędnych do kształtowania późniejszych umiejętności Wprowadza w życie rytm i systematyczność („krok po kroku”) Dziecko rozumie i spostrzega świat za pomocą symboli Kształci wrażliwość i uczy sposobów wyrażania emocji Poszerza zakres mowy dziecka Doskonali relacje w grupie rówieśniczej Rozwija poczucie własnej wartości

PODSUMOWANIE Ponadto program wspiera Rodziców w procesie wychowania i pomaga im przekazywać wiedzę swoim Dzieciom. Daje im możliwość poznania interesujących sposobów na stymulowanie rozwoju własnego Dziecka.