Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół Warszawa, 5 listopada 2010 Korzyści przedszkola w ramach realizowanych projektów e-Twinning w Przedszkolu Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu

Przedszkole i projekty e-Twinning Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning

Aspekty pracy przedszkola w zakresie zarządzania Rozwój jakościowy przedszkola planowanie i motywowanie rozwój kształcenie Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning

Rozwój organizacyjny placówki przedszkolnej- strategie zmian Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning kreuje pełen otwartości i skoncentrowany na rozwiązywaniu problemów klimat w całym przedszkolu; tworzy atmosferę zaufania maksymalizowane są wysiłki na rzecz współpracy doskonali się system nagród, który bierze pod uwagę osiągnięcia jak i rozwój człowieka podnosi poziom samokontroli pracowników

W programach e-Twinning efektywna praca zespołu nauczycieli jest czynnikiem warunkującym sukces Członkowie zespołu są zaangażowani w to, co robią. Członkowie prowadzą dyskusje merytoryczne Zadania są czytelne, a członkowie znają je Wspólnie poszukują płaszczyzny porozumienia Wzajemnie informują się o poglądach; Zespół jest świadomy postępów, a także przeszkód. Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning

Wdrażanie projektów e-Twinning w zależności od potrzeb i oczekiwań nauczycieli. realizowanie zadań wykorzystuje potencjał intelektualny poszczególnych nauczycieli zintegrowanie pracowników łatwiejsze wdrażanie w życie wspólnie wypracowanych rozwiązań wystąpienie synergii- efekt pracy zespołowej przewyższa sumę efektów indywidualnych Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning

Budowanie pozytywnych relacji pracowniczych Wzajemne poznanie sprzyja poprawie komunikacji Rywalizacja na rzecz współpracy Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning

Przedszkole staje się organizacją uczącą się ustawicznie Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu a projekty e-Twinnning 1.Zorganizowanie wszelkich działań przedszkola wokół wszechstronnego rozwoju dziecka. 2.Postrzeganie dziecka jako aktywnego uczestnika procesu uczenia się. 3.Pozytywne nastawienie do wprowadzenia innowacji. 4.Planowanie rozwoju indywidualnego poszczególnych pracowników oraz rozwoju przedszkola jako całości. 5. Przygotowanie do życia w społeczeństwie informatycznym poprzez wykorzystanie technologii informatycznych. 6.Otwarcie na potrzeby lokalnej społeczności i daleko idącej współpracy ze środowiskiem. 7.Przygotowanie dzieci do stawania się obywatelami Europy, otwarcie na współpracę w ramach Europy i świata.

Rola przedszkola w doskonaleniu nauczycieli- efekty Lepiej funkcjonujące przedszkole Kompetentnie pracujący nauczyciele Przywiązywanie wagi do metod uczenia się- uświadomienie potrzeby zdobycia nowej wiedzy i miejętności, nabycie usystematyzowanej wiedzy o nowych umiejętnościach, nabycie określonych umiejętności, praktyczne zastosowanie nowych umiejętności Czynna, kreatywna postawa nauczyciela, planującego własny rozwój

W realizacji projektów e-Twinning ważnym elementem dla dyrektora jest delegowanie władzy. pracownicy czują się odpowiedzialni za efekty działania instytucji zespoły- współpracując osiągają coraz lepszą efektywność organizacja-ludzie odczuwają, że są w stanie osiągnąć rezultaty

IMAGE element kształtujący pozycję placówki w środowisku lokalnym, zamiejscowym. sprzyja akceptacji działań przedszkola przez podmioty działające w jej otoczeniu podnosi morale pracowników, dzieci-usatysfakcjonowanych z przynależności do organizacji nakręca spiralę sukcesu wytwarza się dumę z uczęszczania do przedszkola

Argumenty, które przemawiają za realizowaniem projektów e-Twinning: Integracja nauczycieli, pracowników wokół wspólnie uznawanych wartości, Realizowanie wyznaczonych celów Odpowiedzialność za życie przedszkola Orientowanie na współdziałanie, dialog, wspieranie wzajemnego zrozumienia, tolerancję, szacunek Stawianie na mocne strony pojedynczych osób i całych zespołów Przeniesienie punktu ciężkości z indywidualnego na zespołowe uczenie się

Czasy, w których żyjemy, to przede wszystkim czas pracy zespołowej.

Dziękuję za uwagę Jolanta Kosczielny- dyrektor Przedszkola Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu