2010-2011 By: Agnieszka Bednarz Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 i SP Nr 13 w Zawierciu.

HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.

Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.
SMOK Szkoła Myśląca o Każdym Program rozwoju Nikt nie jest lepszy – wszyscy jesteśmy równi.
PÓŁKOLONIE LETNIE W Z S S SOCHACZEW
Sylwia Wyleciał KrTo
RUMUNIA z nocy październik wyjechalismy do Rumunii w ramach projektu Comenius. Po bardzo długiej 18 godzinnej drodze wreszczie dotarliśmy.
MOJE HOBBY PODRÓŻOWANIE Autor: Paweł Herma.
Młodzież Chrobrego w Szwecji –
WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA
“Przemyśl to ...” Kliknij żeby obejrzeć slajdy ...
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Wymiana polsko-angielska
Pamiętnik z wymiany w Anglii
Przyjazd do Barnstaple, przejazd samochodem wraz z Dawidem, Emmą, Lucy do domu Emmy, zapoznanie z naszymi partnerkami, szybkie poznanie miasta, sklepów.
Mateusz Czernek. 1 DZIEŃ (PIĄTEK) Przyjechaliśmy pod szkołę Pilton w Barnstaple i poszliśmy do domów z naszymi angielskimi partnerami. Rozpakowałem się
Program YOG MILE. Gdy wysiadłyśmy z samolotu, pierwszą rzeczą jaką zobaczyłyśmy były góry. Ogromne, piękne, zaśnieżone góry. Jest to jeden z najpiękniejszych.
Autorzy: Micha ł Galik i Maciej Wieczorek. Wyjazd z Sanoka Ja w czasie drogi Z Sanoka wyjechaliśmy wcześnie rano o godz W czasie drogi wszyscy.
r. Zaspanymi oczami popatrzyłam na telefon – 13 maja godzina 5:00- i już serce zaczęło mocniej bić. To dzisiaj lecę do Anglii ! Jazda autokarem,
Katarzyna Pietrzyk Piątek Tego dnia 22 osobowa grupa z Polski dotarła do Barnstaple. Wszyscy musieliśmy wstać wcześnie rano, jednak nikomu.
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Portugal – Açores, Pico Island Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez.
Dzień 1 (piątek) Wstałem bardzo wcześnie. Przed wyjazdem pożegnaliśmy się z rodzinami. Po odprawie na lotnisku zrobiliśmy kilka ciekawych zdjęć. Lot był
Karoliny Kazimierczak
Anglia 2011 Anna Dziedzic.
PAMIĘTNIK PODRÓŻNIKA WYMIANA 2011 * ANGLIA * Karolina Gajek.
Adrian Wąsowicz Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach
POJEDŹ! ZOBACZ! POZNAJ LUDZI! WARTO!. Najpierw trzeba było jakoś dolecieć.. :D.
Szkoła to nie tylko nauka! 
Ferie 2014.
Staż w Plymouth.
Wymiana 2014.
Paulina Bies Towaroznawstwo 1011a
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego.
Dziś opowiem Ci o Lizbonie…
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
2 czerwca 2015 klasa 2a na wycieczce w Teatrze Muzycznym na musicalu pt. „Zorro”
Wyjazd organizacyjny wolontariatu W dniach 4 – 5 października odbył się wyjazd wolontariatu. Wyjechaliśmy o 16. spod szkoły, a na miejscu byliśmy o 17.
1) Ćw. 1 Biografia Ćw. 1 Biografia 2) Cd. Biografia Cd. Biografia 3) Ćw. 2 Reakcja chemiczna Ćw. 2 Reakcja chemiczna 4) Ćw. 3 Lista grupy KrDzTo1012.
Podróże. To jest Agata. Ona jest bardzo (energiczna kobieta)……Ona pracuje w biurze (podróż)….Codziennie rozmawia z (klient)…..i planuje (wycieczka pl.)…….
MOJE HOBBY.
O MNIE MOJE HOBBY MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI MOJE ULUBIONE GRY POLECANE STRONY INTERNETOWE POLECANY KANAŁY NA YOUTUBE MOJE MARZENIA ULUBIONE PRZEDMIOTY W SZKOLE.
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim- ucz się i pracuj na poziomie europejskim!”
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
Kronika międzynarodowej wymiany językowej
Młodzi i zwariowani.
Imię i nazwisko nauczyciela
Wolontariusz roku.

By: Agnieszka Bednarz Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 i SP Nr 13 w Zawierciu

Dzisiejszy dzień był bardzo ekscytujący. Już o 6 rano rozpoczęliśmy swoją wielką przygodę – wyjazd do Anglii. Podróż była bardzo męcząca, trwała aż 6 godzin! Jednak mój pierwszy lot samolotem był zdecydowanie dobrym przeżyciem. Po południu poznałam moją partnerkę. Tabitha okazała się naprawdę miłą, inteligentną oraz ambitną osobą. Czułam się bardzo dziwnie słysząc tak perfekcyjny angielski ;) Wieczorem razem z jej rodzicami byliśmy na plaży. Było bardzo wietrznie, ale widoki były niesamowite. Rodzice Tabithy są bardzo mili i zabawni. Wszyscy dobrze się rozumiemy. Od razu poczułam się tutaj jak w domu.

Całodniowa wycieczka do Bath – brzmi świetnie! Wyjazd był naprawdę ekscytujący. Po mieście podróżowaliśmy popularnym, dwupiętrowym autobusem i przy okazji zwiedzaliśmy. Wiele dowiedzieliśmy się o historii budynków i zabytkach. Zobaczyliśmy oczywiście romańskie łaźnie. Anglia jest ogromnym, pięknym krajem, a Bath miastem, do którego warto iść nie tylko na zakupy.

Dzisiaj mieliśmy dzień z rodzinami, jednak nie całkiem. Rano wraz z moją partnerką pojechałyśmy na plażę i spotkałyśmy tam naszych polskich oraz angielskich przyjaciół. Świetnie spędziliśmy razem czas, spacerując brzegiem oceanu, grając w rounders oraz siatkówkę. Poznaliśmy bliżej Anglików oraz ich zwyczaje. Nie da się ukryć, że różnią się od nas, szczególnie w kwestii jedzenia i ruchu drogowego. Posmakowałam tutaj nowych potraw i polubiłam je. Mama Tabithy jest wspaniałą kucharką. Po południu razem z naszymi przyjaciółmi poszliśmy na basen, a wieczorem spotkaliśmy się jeszcze raz, w kręgielni. Nigdy wcześniej nie grałam w kręgle, więc było to dla mnie coś nowego, podobało mi się. I wygrałam

W końcu zobaczyłam wnętrze szkoły mojej partnerki. Szkoła jest naprawdę ogromna i ładna. Pojechaliśmy również na wycieczkę do Lynton & Lynmouth. Spacerowaliśmy przez niesamowity las z Watersmeet aż do Lynmouth, skąd podróżowaliśmy kolejką do Lynton. Tam czekał na nas deser. Odważyłam się spróbować herbaty z mlekiem i bardzo mi posmakowała Po południu byłyśmy na pikniku z Tabithą oraz naszymi przyjaciółmi. Sądzę, że dzięki pobytowi w Anglii mój angielski staje się coraz lepszy.

Cały poranek spędziłam w Pilton College. Na początku odbywały się tutaj zajęcia taneczne. Anglicy pokazywali nam swój taniec, a potem uczyli nas ruchów. Wyniki swojej pracy pokazywaliśmy na scenie. Światła i dym pozwalała nam poczuć się jak w prawdziwym teatrze. Kolejne zajęcia - sportowe - były równie ciekawe – poznałam zasady popularnej angielskiej gry rounders i udoskonaliłam swoją grę w piłkę ręczną. Potem odbyły się zajęcia w pracowni komputerowej. Poznawaliśmy angielskie tradycje. Po zajęciach zwiedzaliśmy Barnstaple z przewodnikiem, który pokazał nam historyczne miejsca i opowiedział ich historie. Po ogromnych zakupach na High Street udaliśmy się na Euroobiad w Pilton College. Wielu uczniów śpiewało znane piosenki, niektórzy grali na gitarze, a my podziwialiśmy ich talent. Wieczorem razem z moją partnerką spotkałyśmy się w parku z naszymi przyjaciółmi. Było zabawnie, gdyż m. in. graliśmy w popularną grę nazywaną Twister.

Dzisiejszy deszczowy dzień nie był idealny na tę wycieczkę. Zwiedzanie Clovelly oraz Tintagel było dość niebezpieczne w taką pogodę, jednak to nas nie powstrzymało. Ruiny zamku Tintagel były imponujące. Zdobyłam nowe informacje o historii króla Artura, którą dobrze znam. Widzieliśmy również miejsce zamieszkania Merlina, legendarnego czarodzieja. Ocean prezentował się wspaniale. Mimo niesprzyjającej pogody wycieczka była wspaniała. Wieczorem razem z Tabithą oglądałam film Piraci z Karaibów. Na krańcu świata. Oglądałyśmy go w wersji angielskiej!

Coroczna uroczystość Devon Country Show – nie można w tym nie uczestniczyć! Wiele wystaw, sklepów, wybiegi dla zwierząt, pokazy i wybór najpiękniejszych zwierząt, park rozrywki, wiele zabawy – to wszystko było tutaj, podczas Devon Show. Było to tak ogromne przedstawienie, że trudno o nim zapomnieć. Tego się nie da opisać – ale możecie obejrzeć.

Nasza ostatnia wycieczka to podróż do ogromnego miasta Exeter. Widzieliśmy przeróżne zabytki, najbardziej spodobała mi się najwęższa ulica na świecie, Parlament Street. Po zwiedzaniu czekały nas wielkie zakupy i powrót do domu. Nie mogę uwierzyć, że za dwa dni opuszczam Anglię. Tabitha nauczyła mnie angielskiej gry w karty nazywanej Split. Z kolei ja nauczyłam ją grać w makao. Dzięki rodzinnej atmosferze czuję się tutaj bardzo dobrze. Po lunchu poszliśmy do teatru na West Side Story, czyli współczesną historię Romea i Julii. Mimo, że była w obcym języku, zrozumiałam jej przesłanie i pokochałam teatr.

Ostatni dzień z rodziną, a równocześnie wielki dzień zakupowy Barnstaple jest naprawdę ciekawym miejscem. Z powodu wczesnego wyjazdu (2:00 nad ranem) wcześniej położyłam się spać.

Dziś opuściłam Anglię. Czułam smutek z tego powodu, gdyż bardzo przywiązałam się do rodziny i bardzo podobał mi się pobyt tutaj. Gdybym mogła, zostałabym dłużej, ale niestety nie mogłam. Nie żałuję wyjazdu na wymianę. Nie tylko rozwinęłam swoje zdolności językowe, ale również nawiązałam nowe znajomości, poznałam inną kulturę i zwiedziłam wiele sklepów Mam nadzieję, że kiedyś wrócę do tego kraju.