WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA

Prezentacja na temat: "WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA"— Zapis prezentacji:

1 WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA

2 W dniach – odbyła się wycieczka do Anglii i Szkocji. Z naszej szkoły w wycieczce tej udział brało osiem osób. Pod opieką prof. Ewy Lis wyruszyliśmy odkrywać nieznane nam dotąd tereny Wysp Brytyjskich. W wycieczce tej towarzyszyły nam również grupy uczniów i opiekunów z Olkusza oraz ze Świętochłowic.

3 Płynąc promem przez kanał La Manche mieliśmy okazje zobaczyć słynne białe klify w Dover. Naszym pierwszym przystankiem w Anglii było nadmorskie miasto Brighton, w którym zwiedziliśmy m.in. Royal Pavilion – byłą rezydencje królewską czy molo Palace Pier.

4 Następnego dnia zwiedzaliśmy Londyn
Następnego dnia zwiedzaliśmy Londyn. Mieliśmy okazje zobaczyć Parlament z Big Benem, London Eye, Buckingham Palace - niestety nie zastaliśmy tam królowej ;). Byliśmy w Galerii Narodowej, która znajduje się na Trafalgar Squere, przez który przejeżdża niezliczona ilość słynnych londyńskich, czerwonych autobusów. Spacerowaliśmy również po Parku Św. Jakuba, Picadilly Circus oraz Soho w dzielnicy West End. Nasz przewodnik – pan Ryszard z pasją opowiadał nam o historii miasta oraz pokazywał najciekawsze miejsca.

5 Podróż metrem

7 London Eye i Parlament z Big Benem

8 National Gallery

9 Następnego dnia byliśmy na malowniczo położonym zamku Warwick
Następnego dnia byliśmy na malowniczo położonym zamku Warwick. Dzięki słonecznej pogodzie mogliśmy podziwiać piękne okolice miasteczka. W tym samym dniu przejechaliśmy do Stratfordu – miasta, z którym związany był William Shakespear.

10 Po nocy spędzonej w autokarze wyruszyliśmy na zwiedzanie Edynburga
Po nocy spędzonej w autokarze wyruszyliśmy na zwiedzanie Edynburga. Przeszliśmy Królewską Milą od Pałacu Holyrood po Zamek Królewski położony na wygasłym wulkanie, zobaczyliśmy Szkocki Parlament. Zmęczenie i niewyspanie zrekompensowały wspaniałe widoki oraz liczni dudziarze umilający nam zwiedzanie szkocką muzyką. ;)

12 Drugi dzień pobytu w Szkocji upłynął nam na zwiedzaniu miasteczka Stirling, w którym mogliśmy zobaczyć kościół Holy Rude, zamek Stirling oraz przespacerować się po Starym Mieście. Resztę dnia zajęła nam przeprawa przez Highlands – góry Szkocji. Było to jedyne chłodne i deszczowe miejsce Wielkiej Brytanii, które widzieliśmy. Jednak i tam pan Rysiu starał się przywołać słońce, wyśpiewując magiczną piosenkę „Słoneczko nasze rozchmurz buzię…”

14 Po dwóch dniach pobytu w Szkocji wróciliśmy na angielskie tereny
Po dwóch dniach pobytu w Szkocji wróciliśmy na angielskie tereny. Zaczęliśmy od zwiedzania Oxfordu, w którym zobaczyliśmy Uniwerytet Oxfordzki i Ashmoleon Museum. Następnie przejechaliśmy do Windsoru - siedziby rodziny królewskiej. Po kolejnej nocy spędzonej w autokarze, zmęczeni udaliśmy się do hotelu, aby następnego dnia wyruszyć na dalsze zwiedzanie Londynu…

15 Oxford

16 Na zamku w Windsorze…

18 Dwa ostatnie dni upłynęły nam na dalszym poznawaniu Londynu
Dwa ostatnie dni upłynęły nam na dalszym poznawaniu Londynu. Przeszliśmy się słynną Baker Street – ulicą Sherlocka Holmesa i doktora Watsona, byliśmy w Muzeum Brytyjskim, Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nauki oraz Muzeum Victorii i Alberta, a Ci, którym pozwoliły na to finanse odwiedzili również muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Mogliśmy także zobaczyć słynną Tower of London i południk zero stopni w londyńskiej dzielnicy Greenwich. Nasz przewodnik zabrał nas również na, znany z książek o Harrym Potterze, magiczny peron 9¾ na stacji King’s Cross. Chcieliśmy udać się na wycieczkę do Hogwartu, niestety Ekspres Hogwart odjechał bez nas…

19 Wejście do londyńskiego metra

20 Niezastąpiony przewodnik – pan Ryszard

21 Tower of London

22 Greenwich

23 Peron numer 9¾

24 „Piękne jest to, co w nas zostało.”
Zenon Pawlak

Pobierz ppt "WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA"