Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa Tarnowskie Góry Telefon / fax: (032) ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Sytuacja na rynku pracy
Ekonomia bezrobocie dr Robert Pater.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Poradnik dla bezrobotnego
SYTUACJA NA LOKALNYM RYNKU PRACY – POWIAT GORLICE
M. Bandurska; A. Chrzanowska
Ekonomia polityczna bezrobocia
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Hej ho, hej ho do pracy by się szło… Materiał opracowany w oparciu o bibliografię austriackiej szkoły ekonomicznej © Joanna Jonczek.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Ziołecki Grzegorz Kl. III F
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Sytuacja na lokalnym rynku pracy
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Łodzi
Urząd Miasta Łodzi Biuro ds. Promocji Zatrudnienia
0 zwrot kosztów przejazdu zwrot kosztów zakwaterowania dofinansowanie podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia miejsca pracy.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Narzędzia wsparcia dla pracodawców Warszawa, 2013r. Narzędzia wsparcia dla pracodawców.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Bezrobocie.
Podstawy prawne polityki rynku pracy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Rynek Pracy Opracowanie; Opracowanie; mgr Janina Wilkosz Doradca Zawodowy.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Wprowadzenie do rynku pracy
i sposoby przeciwdziałania mu w powiecie żyrardowskim
Polityka Zatrudnienia w UE.
Ziołecki Grzegorz Kl. III F
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
„Urząd Pracy partnerem pracodawcy”. Urząd Pracy realizuje swoje zadania na podstawie ustawy: - o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
„BEZROBOCIE A RYNEK PRACY W POLSCE”
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu Sytuacja na kołobrzeskim rynku pracy Stan na dzień r.
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Bezrobocie Przygotowali: Aleksandra Kwietniewska Aayush Mittal.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
Popyt Na rynku pracy reprezentowany jest przez pracodawców, którzy są gotowi do zatrudnienia pracowników. Podaż Kształtują osoby chętne do podjęcia pracy,
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Polityka rynku pracy w Polsce
Krajowy Fundusz Szkoleniowy zasady działania i perspektywy w 2017 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
XXVII Sesja Rady Miejskiej w Nowem 26 kwietnia 2017 r.
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Polityka rynku pracy w Polsce
Polityka zatrudnienia
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97/75_P_G2 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Bezrobocie na rynku lokalnym Semestr/rok szkolny: II /2009/2010

To nasza grupa

bezrobocie zjawisko społecznym polegającym na tym, że część ludzi zdolnych do pracy i deklarujących chęć jej podjęcia nie znajduje faktycznego zatrudnienia z różnych powodów.

bezrobotny To osoba niezatrudniona, nie prowadząca działalności gospodarczej i nie wykonująca innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do podjęcia zatrudnienia (w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy). Jest to szeroka definicja. Natomiast wąską stosują państwowe Urzędy Pracy (powiatowe lub wojewódzkie). I tak bezrobotnym w rozumieniu przepisów Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy[1] jest osoba poszukująca zatrudnienia, która: ukończyła 18 rok życia (pełnoletnia), nie ukończyła 60 lat w przypadku kobiet i 65 lat w przypadku mężczyzn, aktualnie nie uczy się na żadnym szczeblu kształcenia lub nie jest skierowana na szkolenie przez PUP, jest zameldowana lub pozostaje w naszym kraju legalnie lub jej pobyt może zostać zalegalizowany (azyl polityczny, karta stałego lub czasowego pobytu, obywatele UE).

Długotrwałe bezrobocie to pozostawanie bez pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy w ciągu ostatnich 24 miesięcy.

Stopa bezrobocia jest to iloraz bezrobotnych przez aktywnych zawodowo w danej kategorii ludności. Aktywni zawodowo definiowani są przez GUS jako osoby pracujące plus osoby poszukujące pracy plus bezrobotni plus niepełnosprawni (z możliwością zatrudnienia w niektórych zawodach). Natomiast do aktywnych zawodowo cywili nie wlicza się pracowników: wojska, policji oraz służb ochrony państwa.

Fazy bezrobocia w ujęciu psychologii Faza 1: Obawa utraty pracy – pobudzenie, zmiany nastroju, Faza 2: Szok po utracie pracy – poczucie klęski, krzywdy, upokorzenie, lęk przed przyszłością, przygnębienie; Faza 3: Wchodzenie w sytuację bezrobocia i optymizm – efekt urlopu, traktowanie sytuacji jako przejściowej, aktywność, wiara w sukces; Faza 4: Pesymizm i rezygnacja – negatywne reakcje emocjonalne, problemy zdrowotne i finansowe; Faza 5: fatalizm i apatia, dopasowanie do sytuacji – poczucie beznadziejności, dążenie do izolacji społecznej, redukcja oczekiwań życiowych i zainteresowań

Bezrobocie w rozumieniu prawa W Polsce, w sensie prawnym, bezrobotnym jest osoba niezatrudniona i niewykonująca innej pracy zarobkowej, zdolna i gotowa do podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, nie ucząca się w szkole w systemie dziennym, zarejestrowana we właściwym powiatowym urzędzie pracy, jeżeli: ukończyła 18 lat, z wyjątkiem młodocianych absolwentów, kobieta nie ukończyła 60 lat, a mężczyzna 65 lat, nie nabyła prawa do emerytury, renty inwalidzkiej, nie jest właścicielem lub posiadaczem nieruchomości rolnej o powierzchni pow. 2 ha przeliczeniowych, nie jest osobą niepełnosprawną, której stan zdrowia nie pozwala na podjęcie zatrudnienia nawet w połowie wymiaru czasu pracy, nie jest osobą tymczasowo aresztowaną i nie odbywa kary pozbawienia wolności, nie uzyskuje miesięcznie dochodu w wysokości przekraczającej połowę najniższego wynagrodzenia, nie pobiera zasiłku stałego, lub renty socjalnej

Przyczyny bezrobocia Istnieje wiele powodów, dla których osoby chcące pracować i zdolne do pracy nie znajdują zajęcia odpowiadającego ich aspiracjom i wymaganiom finansowym: Między zakończeniem pracy w poprzednim miejscu pracy, a jej podjęciem w nowym mija pewien czas. Ten typ bezrobocia określa się mianem bezrobocia frykcyjnego i jest ono zazwyczaj niskie a także nie ma większego wpływu na gospodarkę. Osoby poprzednio pracujące mogły stracić pracę ze względu na przekształcenia gospodarcze, zmiany technologiczne czy upadek całych gałęzi przemysłu bezrobocie strukturalne. W Polsce na początku lat 90. XX wieku była to bardzo duża grupa, co spowodowane było między innymi nadmiernym zatrudnieniem w okresie gospodarki planowanej a także restrukturyzacja przemysłu. Do tej grupy bezrobotnych należą m.in. Górnicy, hutnicy, stoczniowcy, pracownicy PGR-ów. Duża liczba bezrobotnych, bez odpowiednich kwalifikacji, na niewielkim obszarze powoduje, że gospodarka regionu (często osłabiona upadkiem firm, w których bezrobotni poprzednio pracowali) nie może stworzyć wystarczająco szybko miejsc pracy i wchłonąć bezrobotnych. Bezrobocie takie utrzymuje się przez wiele lat na wysokim poziomie.

Osoby które zakończyły edukację, ale nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego nie są poszukiwaną grupą zawodową (z wyjątkiem niektórych specjalności). Wymagają one długiego szkolenia i nabywania doświadczenia, będąc przez ten czas mało produktywnymi. Z tego powodu absolwenci często nie mogą znaleźć pracy nawet, jeśli istnieje popyt na pracowników w danej branży. Miejsca pracy mogą znajdować się gdzie indziej, niż poszukujący pracy pracownicy. Ze względu na niewielką mobilność ludności (np. niechęć do przeprowadzki do miasta i trudności takiej przeprowadzki) oraz wysokie koszty dojazdu osobom takim trudno znaleźć zatrudnienie. Osoby potrafiące wytworzyć wartość dodaną na poziomie X, a których koszt zatrudnienia (płaca minimalna, podatki, składki na ubezpieczenia społeczne, koszty przeszkoleń i inne) są większe od X nie znajdą zatrudnienia. Obniżenie podatków lub płacy minimalnej może spowodować zwiększenie zatrudnienia w tej grupie, jest jednak politycznie kontrowersyjne. Pracodawcy mogą obawiać się zatrudniania osób, pomimo że aktualnie potrzebują siły roboczej, ze względu na trudność ich zwolnienia kiedy popyt będzie mniejszy. Sytuację tę rozwiązać mogą w pewnym stopniu inne formy zatrudniania, takie jak umowy na czas określony, umowy o działo czy zlecenie.

Czynniki wpływające na zjawisko bezrobocia Na rozmiar zjawiska bezrobocia wpływ mają czynniki społeczne, ponieważ jest to zjawisko wytworzone w społeczeństwie. Rozmiar bezrobocia zależy od systemu gospodarczego i aktualnie prowadzonej polityki krajowego rynku pracy. Związane jest zwykle z poziomem nowych inwestycji i trwałym zatrudnianiem pracowników w nowo powstałych i nowoczesnych zakładach pracy sektora publicznego lub prywatnego. Istnieją problemy z zebraniem rzetelnych danych: Osoby pracujące nielegalnie mogą rejestrować się jako bezrobotne celem osiągnięcia korzyści z systemu pomocy społecznej. Osoby zdolne do pracy, którym niesłusznie przyznano zasiłki z tytułu niezdolności do pracy nie pracują choć są zdolne do pracy, nie znajdują się jednak w statystykach bezrobocia. Według niektórych szacunków jest to w Polsce bardzo powszechne zjawisko. W gospodarce centralnie planowanej, a rzadziej w rynkowej, zatrudnienie jest niewspółmiernie duże do potrzeb firmy. Jest to tzw. Bezrobocie ukryte Osoby te można byłoby zwolnić nie powodując większych strat w gospodarce, nie figurują one jednak w statystykach bezrobocia

Pozytywne skutki bezrobocia korzystny wpływ na konkurencyjność na rynku pracy, stymulacja wzrostu poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wśród osób poszukujących pracy, wzrost motywacji do kształcenia, do zwiększania nakładów na inwestycje w kapitał ludzki, co prowadzi do przyspieszenia procesów długofalowego wzrostu gospodarczego kraju, możliwość realokacji zasobów ludzkich przy głębokich przemianach strukturalnych gospodarki z zawodów nieopłacalnych i nieefektywnych do zawodów nowoczesnych i efektywnych, walka z inflacją, wyższy poziom bezrobocia oznacza bowiem osłabienie pozycji pracowników i związków zawodowych w przetargach płacowych z pracodawcami, co z kolei prowadzi do zmniejszenia presji na wzrost płac. Wzrost bezrobocia osłabia także dynamikę popytu na towary, która odgrywa rolę w kształtowaniu inflacji, wzrost motywacji pracowników do bardziej efektywnej i solidnej pracy oraz ograniczenie nadmiernej fluktuacji kadr, przez co dochodzi do racjonalizacji zatrudnienia i poprawy efektywności gospodarowania' zainteresowanie elastycznymi formami pracy w tym wolontariatem ‘jako elementem Indywidualnego Planu Działania osoby bezrobotnej zawieranym z doradcą zawodowym.

Instrumenty aktywizacji zawodowej prace społecznie użyteczne, staż, szkolenia, prace interwencyjne, przygotowanie zawodowe dorosłych, finansowanie badań lekarskich lub psychologicznych, zwrot kosztów przejazdu, zwrot kosztów zakwaterowania, studia podyplomowe, jednorazowe przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, przyznanie środków na założenie spółdzielni socjalnej, skierowanie do uczestnictwa w zajęciach centrum integracji społecznej,

Rodzaje bezrobocia bezrobocie krótkookresowe – bezrobocie średniookresowe – bezrobocie długookresowe – bezrobocie chroniczne, bezrobocie jawne – bezrobocie ukryte, bezrobocie strukturalne – bezrobocie technologiczne, bezrobocie cykliczne – bezrobocie sezonowe, bezrobocie klasyczne – bezrobocie neoklasyczne, bezrobocie frykcyjne – bezrobocie z wyboru,

Powiatowy urząd pracy W koninie informator dla osoby bezrobotnej www.pup.konin.pl/pliki_do_pobrania/116.pdf jednorazowe środki na podjęcie www.działalnościwww.pup.konin.pl/?dzial=44&numer=175 staż www.pup.konin.pl/?dzial=44&numer=532

Poszukujemy pracowników w następujących zawodach TELEMARKETER  PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY  DEKARZ  OPERATOR MASZYN DO OBRÓBKI SKRAWANIEM  MASZYNISTA OFFSETOWY  PRACOWNIK BIUROWY  SPAWACZ GAZOWY  KIEROWCA SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO  KIEROWCA  PIEKARZ  POMOCNIK INTROLIGATORA  POMOCNIK DRUKARZA  MONTER ROBÓT WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE  MURARZ  PRACOWNIK PRZY DOCIEPLENIACH BUDYNKÓW  KELNER  KUCHARZ  STOLARZ  KONSERWATOR  SPRZEDAWCA  OPERATOR WYCINARKI LASEROWEJ ORAZ PRASY KRAWĘDZIOWEJ  HANDLOWIEC

Przydatne linki dla osoby bezrobotnej Oferta pracy dla osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności Wolne miejsca przygotowania zawodowego w miejscu pracy Wolne miejsca stażu

Jak dojechać do PUP

Statystyki z ostatnich lat

Kontakt z pup w koninie Powiatowy Urząd Pracy w Koninie ul. Zakładowa 4 62 - 510 Konin Powiatowy Urząd Pracy w Koninie informuje, że nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.). Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie: - osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą, - adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu) tej osoby, - przedmiotu sprawy, której dotyczy. e-mail: poko@praca.gov.pl