Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ścieżki Rowerowe.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Parkingi podziemne w Warszawie – realizacja w formule PPP
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Przygotowanie projektu technicznego
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Konkurs Towarzystwa Urbanistów Polskich na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce edycja' 2015 Odtworzenie naturalnego koryta starorzecza.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
w obrębie ulic: Wodna, Słowackiego, Plac Wolności, Nadrzeczna
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
International Management Services Sp. z o.o.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
m.st. Warszawa | Lorem ipsum dolor sit amet
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
ALMADA – dobre praktyki transportowe
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Piesi i ruch rowerowy w strategii transportowej Warszawy MIECZYSŁAW REKSNIS BIURO DROGOWNICTWA I KOMUNIKACJI PLAN WPROWADZENIE OPIS I ANALIZA STANU ISTNIEJĄCEGO RUCHU PIESZEGO I ROWEROWEGO ZAWARTA W STRATEGII TRANSPORTOWEJ POLITYKA TRANSPORTOWA WARSZAWY ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO PRZYKŁADY OPRACOWAŃ PAS DLA ROWERÓW W CIĄGU ULIC: EMILII PLATER – NOAKOWSKIEGO, KONKURS NA PLACE: BANKOWY I TEATRALNY PRZYKŁAD REALIZACJI KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy na lata 2007 - 2015 ZESPÓŁ REDAKCYJNY: Zespół ekspertów zewnętrznych: Andrzej Brzeziński Magdalena Rezwow Marek Roszkowski Wojciech Suchorzewski Zespół ekspertów BDiK: Maria Przytulska Mieczysław Reksnis, p.o. Dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji - koordynacja prac ze strony Biuro Drogownictwa i Komunikacji Włodzimierz Rybarczyk Monika Rybczyńska-Ejchorszt Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy na lata 2007 - 2015 SPIS TREŚCI: Wstęp Diagnoza stanu istniejącego Polityka transportowa Warszawy Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego Warszawy Zasady promocji strategii Wskaźniki realizacji strategii Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

RUCH PIESZY- diagnoza stanu istniejącego Między 1993 i 1998 rokiem nastąpił znaczący spadek podróży pieszych mieszkańców Warszawy z 30,1% wśród ogółu podróży wewnętrznych do 20,5% W ciągu następnych 7 lat spadek ten się zatrzymał osiągając w roku 2005 poziom 21,6 % Problemy: zbyt wąskie chodniki zła jakość nawierzchni nielegalnie parkujące samochody przejścia przez jezdnie w drugim poziomie (kładki lub tunele) niedostateczne przystosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych – dotyczy to szczególnie przystanków komunikacji publicznej Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

RUCH ROWEROWY- diagnoza stanu istniejącego W Warszawie jest ok. 200 km dróg rowerowych. W ciągu ostatnich 8 lat nastąpił wzrost ruchu rowerowego o ponad 80%, choć ruch rowerowy stanowi nadal tylko nieco ponad 1% w ogólnym podziale zadań przewozowych Problemy: niedostateczna ilość dróg rowerowych brak ciągłości znaczą część stanowią odrębne, niepowiązane ze sobą krótkie odcinki brak odpowiednich nawierzchni, stan bezpieczeństwa w ruchu rowerowym brak bezpiecznych parkingów brak promocji ruchu rowerowego Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

RUCH PIESZY i ROWEROWY- analiza SWOT SILNE STRONY: rozwój sieci dróg rowerowych postęp w dostosowaniu infrastruktury transportowej dla potrzeb osób niepełnosprawnych SŁABE STRONY: brak dostatecznej separacji między ruchem pieszym, rowerowym, samochodów osobowych i ciężarowych na drogach wyższych klas, brak sprawnych węzłów przesiadkowych niski poziom bezpieczeństwa pieszych na przejściach dla pieszych przez jezdnie niedostateczny rozwój infrastruktury dla ruchu rowerowego, szczególnie w Śródmieściu oraz na dojazdach do węzłów transportu zbiorowego (stacje i przystanki) Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

System dróg rowerowych - stan istniejący Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Koncepcja rozwoju Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

POLITYKA TRANSPORTOWA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY CEL GENERALNY POLITYKI TRANSPORTOWEJ „Generalnym celem polityki transportowej Warszawy jest takie usprawnienie i rozwój systemu transportowego, aby stworzyć warunki dla sprawnego i bezpiecznego przemieszczania osób i towarów przy ograniczeniu szkodliwego wpływu na środowisko naturalne i warunki życia” Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

POLITYKA TRANSPORTOWA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY CELE SZCZEGÓŁOWE Cel szczegółowy I.4 Poprawa dostępności rejonów, stanowiących główne cele podróży, przy wykorzystaniu innych sposobów podróżowania niż samochodem osobowym Osiągnięcie tego celu ma doprowadzić do znaczącego zmniejszenia uzależnienia mieszkańców Warszawy od podróżowania samochodem poprzez stworzenie możliwości i podwyższenie atrakcyjności innych sposobów podróżowania (transportem publicznym, rowerem, pieszo), znacznie bardziej efektywnych pod względem ekonomicznym, mniej szkodliwych dla środowiska naturalnego i zapewniających większy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

POLITYKA TRANSPORTOWA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY CELE SZCZEGÓŁOWE Cel szczegółowy III.2 Przywrócenie ulicom funkcji miejskich Osiągnięcie tego celu ma nastąpić przez zapewnienie właściwych proporcji między przepustowością układu ulicznego i pojemnością parkingów a natężeniami ruchu samochodowego i zapotrzebowaniem na miejsca postojowe. Towarzyszyć temu będzie odpowiednia oferta ze strony transportu publicznego oraz poprawa warunków ruchu pieszego i rowerowego. Przywróci to ulicom miasta tradycyjne funkcje, które oprócz obsługi ruchu samochodowego powinny pełnić funkcje społeczne, kulturowe i estetyczne (odnosi się to w szczególności do układu ulicznego strefy śródmiejskiej). Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

POLITYKA TRANSPORTOWA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY CELE SZCZEGÓŁOWE Cel szczegółowy VI.2 Poprawa jakości przestrzeni miejskiej Cel będzie osiągany przez wykreowanie obszarów, które mogłyby stanowić wizytówkę miasta z przestrzenią publiczną przyjazną człowiekowi. Obszary te będą łatwo dostępne głównie dzięki transportowi publicznemu. Przestrzenie takie będą stanowić ulice i place wolne od uciążliwości ruchu samochodowego (lub z ograniczonym ruchem “uspokojonym”), z wychodzącymi na nie usługami, urządzeniami ruchu pieszego i rowerowego, wkomponowanymi w dobrze urządzoną zieleń. Zgodnie z doświadczeniami wielu miast europejskich, elementami nobilitującymi przestrzeń miejską będą zmodernizowane korytarze tras tramwajowych, jednocześnie zapewniające dobrą dostępność komunikacyjną. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO WARSZAWY RUCH PIESZY – poprawa warunków Wprowadzenie ograniczeń w ruchu indywidualnym w strefie śródmiejskiej Warszawy, która będzie w maksymalnym stopniu chroniona przed ruchem samochodowym. Ulice wewnątrz obwodnicy Śródmieścia będą sklasyfikowane jako zbiorcze i lokalne, oprócz Wisłostrady i ciągu Wybrzeża Helskiego i Szczecińskiego. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO WARSZAWY RUCH PIESZY – poprawa warunków W strefie I promowany będzie ruch pieszy i rowerowy z jednoczesnym wprowadzaniem ograniczeń w ruchu dla samochodów osobowych i zwłaszcza towarowych, także poprzez wyłączanie wybranych ulic z ruchu samochodowego czy też ograniczanie liczby miejsc postojowych. Dążyć się będzie do tworzenia dogodnych, krótkich powiązań dla pieszych, zapewnienia dobrej dostępności do przystanków i dworców transportu publicznego i eliminowania uciążliwości funkcjonalnych pochodzących od ruchu samochodowego na ciągach o intensywnym ruchu pieszym. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO WARSZAWY RUCH PIESZY – poprawa warunków Utrzymane będą strefy przeznaczone wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego: obszar Starego i Nowego Miasta ulica Chmielna mogą powstać lokalne powiązania łączące obszar Starego Miasta i Pragi Przewiduje się kontynuację ograniczania ruchu, na wzór Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia, na ulicach w śródmieściu, np. na Świętokrzyskiej pomiędzy ul. Marszałkowską i Nowym Światem, Marszałkowską pomiędzy pl. Konstytucji i pl. Unii Lubelskiej. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO WARSZAWY RUCH ROWEROWY – poprawa warunków Rozbudowa i modernizacja system transportu rowerowego w Warszawie - działania te powinny sprzyjać stworzeniu możliwość szybkiego, sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem przez całe miasto pomiędzy źródłami i celami podróży System ten winien pełnić zarówno funkcję transportową, jak i rekreacyjno - sportową Rozwój systemu następować będzie przy zastosowaniu następujących kryteriów: SPÓJNOŚĆ – BEZPOŚREDNIOŚĆ – WYGODA - BEZPIECZEŃSTWO RUCHU – ATRAKCYJNOŚĆ Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

ZRÓWNOWAŻONY PLAN ROZWOJU TRANSPORTU PUBLICZNEGO WARSZAWY RUCH ROWEROWY – poprawa warunków ZADANIA: Wzmocnienie instytucjonalne rozwoju systemu rowerowego Rozwój infrastruktury systemu rowerowego Integracja systemu rowerowego z innymi podsystemami transportowymi Zapewnienie bezpiecznego korzystania z roweru Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

PRZYKŁADY OPRACOWAŃ RUCH PIESZY „Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego placu Bankowego, placu Teatralnego oraz ulicy Senatorskiej” Zamawiający: Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Urząd m.st. Warszawy Cel: Stworzenie nowej jakości przestrzeni miejskiej, która powinna stać się atrakcyjnym fragmentem Warszawy zarówno dla mieszkańców jak i przyjezdnych. Wytyczne komunikacyjne do konkursu podkreślają konieczność zaprojektowania takich rozwiązań układu przestrzennego i komunikacyjnego, które godzą ruch kołowy i pieszy. Zgodnie z polityką transportową zastosowane rozwiązania muszą wyraźnie preferować transport publiczny i zapewnić możliwość komunikacji rowerowej. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

PRZYKŁADY OPRACOWAŃ RUCH ROWEROWY (i pieszy) „Studium koncepcyjne rozwiązania komunikacyjnego ciągu ulic: Emilii Plater - Noakowskiego” Zamawiający: Biuro Drogownictwa i Komunikacji, Urząd m.st. Warszawy Cel: Przedstawienie rozwiązań drogowych i infrastruktury transportu publicznego. Zaplanowanie pasów dla rowerów i ciągów pieszych. Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

PRZYKŁAD REALIZACJI Krakowskie Przedmieście - podniesienie jakości przestrzeni publicznej Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis

Urząd m.st. Warszawy Biuro Drogownictwa i Komunikacji Fot. Marek Utkin Mieczysław Reksnis p.o. dyrektora mreksnis@warszawa.um.gov.pl Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis