Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI MIASTEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Koncepcja pracy szkoły
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Dziecko romskie w szkole
Działania podejmowane na rzecz dzieci romskich w ramach Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce na terenie woj. lubuskiego.
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zadania pedagoga szkolnego
Szkoła Promująca Zdrowie
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Przemkowie Teraźniejszość i przyszłość edukacji społeczności romskiej dyr. Beata Pazdej Wrocław 8.12.09r.

Program wychowawczy Celem nadrzędnym w naszej placówce jest dążenie do osiągnięcia przez każdego ucznia pełni rozwoju osobowego obejmującego: Rozwój fizyczny Umiejętności postrzegania i kojarzenia Rozwój intelektualny Rozwój emocjonalny Rozwój moralny Rozwój woli Rozwój duchowy Rozwój społeczny

misja Zespołu: Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 to placówka bezpieczna, przyjazna, wolna od uprzedzeń i nietolerancji, kultywuje polską tradycję korzystając z dziedzictwa kulturowego regionu Uczniowie i wychowankowie są dumni ze swojego pochodzenia umieją współdziałać i współpracować w zespole przestrzegając podstawowych norm współżycia społecznego skutecznie porozumiewają się w różnych sytuacjach Rodzice są aktywnymi partnerami w projektowaniu, organizowaniu i realizacji działalności dydaktyczno-wychowawczej placówki Kadra traktuje uczniów i wychowanków jako zasadniczy punkt odniesienia swojej działalności preferuje współdziałanie stosuje demokratyczne procedury rozwiązywania problemów oddziaływania wychowawcze opiera na partnerstwie domem rodzinnym Środowisko współpracuje przy rozwiązywaniu problemów zarówno dotyczących środowiska lokalnego jak i Zespołu

Zadania placówki Organizacja procesu wychowania i kształcenia zapewniająca każdemu uczniowi i wychowankowi szansę rozwoju oraz sukces na miarę własnych ograniczeń, talentów i uzdolnień.

START- ROK 2006 ALIENACJA I TAJEMNICZOŚĆ-BRAK KONTAKTU ZE ŚRODOWISKIEM ROZPROSZENIE – BRAK PRZEDSTWICIELI ŚRODOWISKA; ANONIMOWOŚĆ NIEWIEDZA O SYTUACJI WEWNĄTRZ GRUPY (WARUNKI SOCJALNE, ZATRUDNIENIE, POZIOM WYKSZTAŁCENIA, POTRZEBY) ODMIENNOŚĆ KULTUROWA ( BRAK WIEDZY O ROMACH, INNY SYSTEM WARTOŚCI I POSTRZEGANIE ŚWIATA) BARDZO NISKIE WYNIKI W NAUCE, SŁABA FREKWENCJA, BRAK PRZEPŁYWU INFORMACJI MIĘDZY SZKOŁĄ A DOMEM RODZINNYM

KONTAKT ZE ŚRODOWISKIEM ROMSKIM Współpraca ze Stowarzyszeniem Romów Asystent romski Nauczyciel wspomagający N-le prowadzący zaj.wyrównawcze Zaangażowanie pedagogów szkolnych i wychowawców

DZIAŁALNOŚĆ POPULARYZATORSKA Szkolenia rad pedagogicznych Udział w konferencjach, szkoleniach, warsztatach Organizacja imprez integracyjnych Publikacje w lokalnej prasie, tv, stronie internetowej szkoły Reprezentowanie środowiska przed instytucjami

INTEGRACJA kształtowanie wzajemnych relacji, których podstawa jest respektowanie tych samych praw, wartości, w których stwarza się identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju KOLONIE LETNIE ZIMOWISKA WYCIECZKI IMPREZY INTEGRACYJNE DZIAŁALNOŚĆ WYCHOWAWCZA W SZKOŁACH ORGANIZACJA WSPÓLNYCH ZAJĘC EDUKACYJNYCH

INTEGRACJA KOLONIE LETNIE - ŁEBA, KLUKI, JASTRZĘBIA GÓRA, SIANOŻĘTY, USTRONIE MORSKIE, GDAŃSK, GDYNIA, FROMBORK, SŁUPSK, BYTÓW, KOŁOBRZEG, SWINOUJŚCIE, MIĘDZYZDROJE, WOLIN

INTEGRACJA KRAKÓW

INTEGRACJA TARNÓW

EDUKACJA Zakup podręczników, przyborów, lektur Zaj.wyrównawcze Rozwijanie zainteresowań Świetlica integracyjna Stypendia za wyniki w nauce Szkolenie asystentów, n-li wspomagających

EDUKACJA

2009 - EFEKTY ŚCISŁA WSPÓŁPRACA ZE STOWARZYSZENIEM ROMÓW W PRZEMKOWIE POWOŁANIE GMINNEGO ZESPOŁU DS.EDUKACJI MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH I ETNICZNYCH - WSPÓŁPRACA SZKÓŁ I INSTYTUCJI UTWORZENIE ŚWIETLICY INTEGRACYJNEJ PRZY ZSP1 W PRZEMKOWIE ZATRUDNIENIE ASYSTENTA ROMSKIEGO I NAUCZYCIELA WSPOMAGAJĄCEGO W ZSP1 ORAZ 2 N-LI PROWADZĄCYCH ZAJ.WYRÓWNAWCZE; INTEGRACJA DZIAŁAŃ POMIĘDZY SZKOŁAMI POZYSKANIE WNIOSKÓW RODZICÓW O WDROŻENIE ZAJĘĆ PODTRZYMUJĄCYCH TOŻSAMOŚĆ ETNICZNĄ UCZNIÓW ROMSKICH-ZGODA ORGANU PROWADZACEGO SYSTEMATYCZNE POZYSKIWANIE ŚRODKÓW WSPOMAGAJĄCYCH SFERĘ EDUKACJI ORAZ POPRAWĘ WARUNKÓW MATERIALNYCH UCZNIÓW WZROST ZAINTERESOWANIA KULTURĄ ROMÓW W ŚRODOWISKU SZKOLNYM PROMOCJA DZIAŁAŃ NA RZECZ ROMÓW, ELEMENTÓW KULTURY, USTALANIE I ARTYKUŁOWANIE PROBLEMÓW ŚRODOWISKA ROMSKIEGO, EGZEKWOWANIE PRZYSŁUGUJĄCYCH PRAW ORAZ DZIAŁAŃ WYNIKAJĄCYCH Z WDRAŻANYCH PROGRAMÓW

EFEKTY NAWIĄZANIE KONTAKTU ZE ŚRODOWISKIEM; PRZEPŁYW INFORMACJI, ROZPOZNANIE PROBLEMÓW, WIEDZA O OSOBACH PRZYJAZNYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM REALIZACJA OBOWIĄZKU SZKOLNEGO- POPRAWA FREKWENCJI; PODNOSZENIE SIĘ SR. DO STYPENDIUM PODEJMOWANIE STARAŃ O NABYCIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH KSZTAŁCENIE NA POZIOMIE ŚREDNIM( MATURA); 2 OS. SPRECYZOWANE PLANY EDUKACYJNE NA PRZYSZŁOŚĆ PRZEŁAMANIE ANONIMOWOŚCI DZIECI ROMSKICH I ICH RODZIN; WŁACZANIE SIĘ W DZIAŁANIA SPOŁECZNE INTEGRACJA DZIECI ROMSKICH Z POZOSTAŁYMI STWORZENIE BAZY DO NAUKI O TRADYCJI I KULTURZE ROZBUDZENIE CIEKAWOŚCI ŚRODOWISKA

KIERUNKI ZMIAN OPRACOWANIE PROGRAMU EDUKACYJNEGO DOTYCZĄCEGO TRADYCJI I KULTURY ROMÓW UZYSKANIE KWALIFIKACJI DO PROWADZENIA ZAJĘĆ PODTRZYMUJĄCYCH TOŻSAMOŚĆ ETNICZNĄ; UPRAWNIENIA WYCHOWAWCY KOLONII WŁĄCZENIE W SYSTEM WDN MODUŁU WIEDZY O KULTURZE ROMÓW ROZSZERZENIE DZIAŁALNOŚCI GMINNEGO ZESPOŁU DS.EDUKACJI MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH I ETNICZNYCH NA OŚCIENNE GMINY KONTYNUOWANIE DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU WSPOMAGANIE DZICI ROMSKICH W EDUKACJI

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ