WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Promująca Zdrowie
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Szkoła promująca zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Wybrane wyniki badań ewaluacyjnych w ramach projektu SzPZ 2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.

ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZYCH W CZARNOCINIE ul. J ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZYCH W CZARNOCINIE ul. J. Poniatowskiego 5, 97-318 Czarnocin, 44-616-51-23, www.zsr.czarnocin.edu.pl

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły 138 osób łącznie

Średnia liczba punktów STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkoły (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej (arkusz I). 4,36 II. Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej(arkusz II). 4,23 Ocena łączna: 4,29

STANDARD PIERWSZY Wnioski: średnia ocena łączna wyniosła 4,29 – świadczy o tym, że pomagamy społeczności szkolnej zrozumieć koncepcję SzPZ

Chcieliby otrzymywać więcej informacji na temat Szkoły Promującej Zdrowie: Nauczyciele: 52,4% Uczniowie: 62,5% Rodzice: 26,6% Inni pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami: 87,5%

STANDARD PIERWSZY Wnioski: zdecydowana większość członków społeczności szkolnej i lokalnej zna, rozumie i akceptuje koncepcję Szkoły Promującej Zdrowie duża liczba członków społeczności szkolnej angażuje się w realizację naszego autorskiego programu szkoła organizuje wiele imprez i przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie zdrowego stylu życia

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania w standardzie I: przygotować ulotkę informacyjną, która będzie zawierała wszystkie niezbędne informacje o SzPZ - wiedzę w pigułce zorganizować pogadanki dla pracowników niepedagogicznych szkoły i rodziców mające na celu zapoznanie ich z celami i działaniami Szkoły Promującej Zdrowie

STANDARD DRUGI Szkoła Promująca Zdrowie zarządza projektami zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej w tym rodziców i lokalnej skuteczności i długofalowości działań

Średnia liczba punktów Wymiar Średnia liczba punktów III. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia 4,33 IV. Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 4,57 V. Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły 4,4 VI. Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia. 4,16 VII. Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia. 4,5 VIII. Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia. IX. Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia. Ocena łączna: 4,39

STANDARD DRUGI

STANDARD DRUGI Nauczyciele i rodzice dostrzegają możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia: Nauczyciele: TAK 55,23% NIE 44,76% Rodzice: TAK 62,09% NIE 37,90%

Wnioski: jesteśmy szkołą bezpieczną i jak dotychczas wolną od obecności subkultur młodzieżowych realizujemy szeroko zakrojone działania na rzecz tworzenia w szkole klimatu sprzyjającego zdrowiu i osiąganiu przez wszystkich sukcesów, Szkolny Zespół ds. Promocji Zdrowia jest zgrany, w jego skład wchodzą przedstawiciele całej społeczności szkolnej i przedstawiciele społeczności lokalnej Problemy wymagające rozwiązania w standardzie II: możemy i powinniśmy aktywizować jeszcze więcej członków całej społeczności szkolnej i lokalnej

STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności

Średnia liczba punktów Wymiar Średnia liczba punktów I. Polityka, warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej 4,6 II. Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 4,07 III. Szkoła współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 4,18 VI. Szkoła prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki dla podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej 4,54 Ocena łączna: 4,34

STANDARD TRZECI

Problemy wymagające rozwiązania w standardzie III: Wnioski: edukacja zdrowotna jest prowadzona w sposób ciągły w wielu obszarach nauczyciele regularnie uczestniczą w szkoleniach z zakresu edukacji zdrowotnej, większość nauczycieli ukończyła kurs z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, na którym zdobyła wiedzę ratującą wykorzystywaną do ratowania życia w nagłych wypadkach, Edukacja zdrowotna jest wpisana w Program Rozwoju Szkoły (wizja i misja szkoły). Problemy wymagające rozwiązania w standardzie III: zmienić, udoskonalić formę zajęć zdrowotnych tak, aby stwarzać uczniom okazję do wymiany doświadczeń, wiedzy i poglądów zaangażować większą liczbę rodziców do współpracy.

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacniania poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

Podskale i badane osoby Średnia liczba punktów Uczniowie (N=64) I. Satysfakcja ze szkoły 3,96 II. Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy 3,82 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 3,93 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach 3,73 V. Motywowanie do osiągania sukcesów 3,8 VI. Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena 3,86

Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N=8) VII. Relacje między uczniami 3,9 VIII. Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole 3,16 IX. Wstępowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów. 2,5 Nauczyciele (N=21) I. Satysfakcja z pracy w szkole 4,52 II. Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i racy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,01 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,4 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowanie na lekcjach 3,73 V. Relacje nauczyciele-nauczyciele 3,99 VI. Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły 3,83 VII. Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w pracy 3,38 VIII. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów. 1,96 Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami (N=8) I. Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,29 II. Stworzenie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły 3,63 III. Relacje miedzy pracownikami, którzy nie są nauczycielami 4,58

STANDARD CZWARTY

Wnioski: klimat szkoły stwarza dobre warunki do nauki i pracy większość uczniów, pracowników i rodziców odczuwa satysfakcję ze szkoły jako miejsca pracy i nauki, relacje między uczniami, nauczycielami i pracownikami w naszej szkole są przyjazne, Według wszystkich ankietowanych grup w szkole nie obserwuje się częstych przejawów agresji, przemocy i zachowań aspołecznych uczniowie doceniają działania nauczycieli w zakresie motywowania ich do osiągania sukcesów nauczyciele bardzo wysoko oceniają własne działania mające na celu wspieranie uczniów uczniowie mają duże możliwości udziału w życiu szkoły i klasy

Problemy wymagające rozwiązania w standardzie III: porozmawiać z nauczycielami na temat ich poczucia przeciążenia pracą w szkole zorganizować cykl szkoleń dla młodzieży na temat motywacji do nauki, korzyści płynących z posiadania wiedzy i osiągania wyższych wyników w nauce, gdyż według ankiet ich ocena osobistego zaangażowania w naukę jest niska

STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

Średnia liczba punktów Wymiar Średnia liczba punktów I. Budynek i teren szkoły 4,42 II. Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń 4,54 III. Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem 4,4 IV. Meble dla uczniów i nauczycieli 3,87 V. Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych 4,62 VI. Warunki i organizacja zajęć ruchowych 4,66 VII. Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów 4,44 VIII. Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy 4,93 Średnia liczba punktów łącznie 4,48

Wnioski: Liczba uczniów jest dopasowana do wielkości budynku, szkoła nie jest przeludniona Pomieszczenia szkolne są estetyczne W szkole prowadzone są zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa Każdy odział ma stałe godziny pracy Problemy wymagające rozwiązywania: Należy zakupić baniaki z wodą lub wybudować poidełka z wodą źródlaną Wybudować podjazd dla osób niepełnosprawnych i dostosować łazienkę Pracować na zmniejszeniem zjawiska palenia tytoniu

Autor: koordynator SzPZ Małgorzata Lacheta Ogólne wnioski jako koordynator uważam, że szkoła spełniła wymagania we wszystkich pięciu standardów na właściwym poziomie, większość społeczności szkolnej i lokalnej uważa nasze starania o otrzymanie Krajowego Certyfikatu SzPZ za zasadne Autor: koordynator SzPZ Małgorzata Lacheta