Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Agencja Zatrudnienia dla Osób Niepełnosprawnych Fundacji Fuga Mundi – Mapa drogowa do pracy Agencja Zatrudnienia dla Osób Niepełnosprawnych.
Modernizacja recepcji i wejścia głównego Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Ameryce Autorzy: Grażyna Kida-Purpurowicz Kinga Augustin-Gutkowska.
UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE SIGNAL IDUNA
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
Departament ds. Służb Mundurowych
ROLA I ZADANIA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Dostępność świadczeń z perspektywy lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dr med. Adam Windak.
PARAMETRYZACJA RYNKU ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
Zwiększenie liczby skierowań do Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Ameryce w 2009 roku Anna Dembińska Mirosława Gracz Sylwia Draszek.
Badanie satysfakcji pacjentów
projekt poprawy jakości 2005
Wielkopolski Oddział Wojewódzki w Poznaniu Funkcjonowanie służby zdrowia w gminie Międzychód w świetle zawartych umów z NFZ Międzychód,
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan Działania Priorytet II Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących.
Wirtualna Klinika WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Kształtowanie motywacji pracowników
Dr n.med. Justyna Matulewicz - Gilewicz
UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Projekt „Zapobieganie zakażeniom HCV”
„Jakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich” Taguchi
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Sygnatariusze Porozumienia: - Warszawski Szpital dla Dzieci Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej dalej jako: Szpital Warszawski - Samodzielny.
Usługa medyczna i jej cechy
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
im. Marcelego Nenckiego
Szkolenie dla opiekunów Centów
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Departament Pielęgniarek i Położnych
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Działanie i jego składniki
OPIEKA ONKOLOGICZNA OD 1 STYCZNIA 2015r.
Warszawa, 25 stycznia 2011r.. Zmiany dla pacjentów: szersza oferta świadczeń zdrowotnych, krótszy czas oczekiwania na konsultacje specjalistyczne, możliwość.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
JGP Z PERSPEKTYWY ODDZIAŁU FUNDUSZU
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Kwalifikacja chorych do OIT
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Informacje wprowadzające dotyczące nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii Monitorowanie.
Jakość w opiece zdrowotnej Jerzy Hennig
,, Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania Instytut Inżynierii Produkcji Praca Magisterska : „Identyfikacja potrzeb pacjentów z niepełnosprawnością.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Koordynowana Ambulatoryjna Opieka Zdrowotna - od idei do wdrożeń
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Wizyta akredytacyjna listopad 2013r. Małgorzata Tomska r.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w całodobowym oddziale psychiatrycznym o wzmocnionym zabezpieczeniu dla młodzieży SP Szpitala dla.
Zespół interdyscyplinarny w leczeniu udaru mózgu
1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Katarzyna Bublewicz-Guzy
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Badania losów absolwentów
Podsekretarz Stanu Ministerstwo Zdrowia
Sieć szpitali - czy to sukces dla pacjenta
Zapis prezentacji:

Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej ,, Poziom satysfakcji pacjentów zaopatrywanych na ostrych dyżurach izby przyjęć” Mgr Justyna Hasij Lek. med. Jerzy Madej

Wstęp i bezpieczny dla pacjenta” ,, Chcemy stworzyć szpital przyjazny Realizacja misji szpitala poprzez wytyczone cele jakościowe i ilościowe Cele jakościowe na 2007 rok: Prowadzenie cyklu szkoleń z komunikacji interpersonalnej; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu I.P. poprzez kursy specjalistyczne, szkolenia, doktoraty;

Wstęp Nadzór nad poprawnie prowadzoną dokumentacją medyczną; Nadzór kadry kierowniczej nad dyscypliną pracy; Wyniki : Przeprowadzenie cyklu szkoleń ( 6 edycji ) z psychologiem szpitalnym; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez personel I.P. Poprawa jakościowa w prowadzeniu dokumentacji medycznej ; Utrzymanie wskaźnika czasu niezbędnego do zaopatrzenia pacjenta ( 24, 75 min);

Wstęp Cele jakościowe na 2008 rok: Utworzenie wydzielonego miejsca przyjęć dla pacjentów planowych ( zasada intymności wynikająca z Karty Praw Pacjenta); Wydzielenie pomieszczenia służącego do przebierania pacjentów; Wydzielenie miejsca do rejestracji pacjentów ambulatoryjnych i udzielania informacji; Wydzielenie pomieszczenia administracyjno – biurowego oraz pokoju socjalnego; Przeprowadzenie cyklu szkoleń z psychologiem szpitalnym ( np. ,, asertywność”); Nadzór nad poprawną i starannie prowadzoną dokumentacją medyczną;

Wstęp Wyniki: Utworzono osobne pomieszczenie dla przyjęć pacjentów w trybie planowym Wydzielono 2 boksy do zabezpieczenia intymności pacjenta przy zmianie odzieży; Osobne pomieszczenie do badania pacjentów chirurgicznych; Psycholog szpitalny przeprowadził szkolenia dotyczące komunikacji interpersonalnej w zakresie różnych grup zawodowych; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez kształcenie pracowników I.P. ( kursy , studia licencjackie, magisterskie, doktoranckie);

Wstęp Satysfakcja pacjenta To stopień, w jakim opieka jest akceptowana przez pacjenta w odniesieniu do jego oczekiwań i potrzeb.

Wstęp Badanie poziomu satysfakcji pacjenta: Stanowi element oceny jakości w opiece zdrowotnej ( dowód na spełnianie misji szpitala). Opieka personelu jest jednym z najważniejszych czynników określających satysfakcję pacjenta. Określenie poziomu satysfakcji pacjentów staje się bardzo popularną koncepcją dzięki której możliwy jest optymalny wybór świadczeń zdrowotnych zaspokajających oczekiwania jak największej liczby odbiorców.

Cele pracy Ogólna ocena zadowolenia pacjentów dotycząca jakości zaopatrywania pacjenta na ostrych dyżurach chirurgicznych i ortopedycznych Ustalenie priorytetów służących poprawie jakości usług oferowanych na Izbie Przyjęć.

Materiał i metoda Kwestionariusz autorski , anonimowy Przeprowadzana wśród pacjentów których stan psycho – fizyczny pozwala na rzeczowe odpowiedzi na pytania; Przeprowadzana od 10. 10. 08 r. – 4.11.08r.; Pytania otwarte, zamknięte ( pytania ankiety zawierają zarówno pytania ogólne dotyczące pacjenta jak i pytania dotyczące sfery psychologicznej pacjenta, socjologicznej; ( w chronologicznie przebiegającym procesie zaopatrywania pacjenta na I.P.)

Miejszce zamieszkania Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Grupa badana Mężczyźni Wiek 14 – 25 l. 26 – 46 l. ≥ 46 l. Miejszce zamieszkania Miasto 7 Wieś 4 1 3 Wykształcenie Podstawowe 2 Zawodowe Średnie 6 Wyższe Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Przyjęcie do szpitala Leczenie ambulatoryjne 8 Rodzaj skierowania Lekarz rejonowy Inna jednostka Bez skierowania 5 Karetka

Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Grupa badana Kobiety Wiek 14 – 25 l. 26 – 46 l. ≥ 46 l. Miejsce zamieszkania Miasto 7 13 Wieś 1 8 Wykształcenie Podstawowe 5 Zawodowe Średnie 4 11 Wyższe Dalsze wskazówki po zaopatrzeniu na I.P. Przyjęcie do szpitala 9 Leczenie ambulatoryjne 12 Rodzaj skierowania Lekarz rejonowy 3 Inna jednostka Bez skierowania Karetka

Wyniki Przebieg rejestracji pacjenta

Wyniki Czy po rejestracji zrozumiale pokierowano…

Wyniki Ocena profesjonalizmu w pracy ratowników i pielęgniarek Profesjonalizm personelu według kobiet

Wyniki

Wyniki

Wyniki

Wyniki

Wyniki

Wnioski 1. Przeprowadzona analiza satysfakcji pacjenta wykazała w ocenie pacjentów wysoki poziom świadczonych usług (uwzględniając każdy etap zaopatrywania na I.P.). 2. Wyniki wskazują na konieczność dalszego poszukiwania czynników wpływających na satysfakcję z usług I.P. na ostrych dyżurach.

Dziękuję za uwagę !