Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Absencja uczniów.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
PRAWA CZŁOWIEKA.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
realizacja VIII punktu
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
BEZPIECZNA SZKOŁA BEZPIECZNY UCZEŃ
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2011/2012.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Szkolny system wychowawczy
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
System edukacji w Polsce
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego Realizacja zadania 4 i 9 „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka” „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, nawet ucznia… Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego W Świeminie

poznawanie podstawowych reguł prawa cywilnego Cel: poznanie podstawowych praw związanych z ochroną dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej oraz na czym polega kultura języka Uświadomienie potrzeby przestrzegania prawa, rozwijanie umiejętności przewidywania skutków następstw łamania ustalonych norm postępowania, poznawanie podstawowych reguł prawa cywilnego

We wrześniu wszyscy wychowawcy przeprowadzili lekcje wychowawcze wg konspektu organizatora konkursu oraz potrzeb swojej klasy. Zostały ustalone kodeksy klasowe, regulaminy.

Słowa też mogą ranić Wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki na temat kultury języka. Każdy człowiek postrzegany jest na podstawie sposobu, w jaki mówi, jak dobiera słowa i konstrukcje zdań oraz jaki styl ma jego komunikacja. Język decyduje o tym, czy postrzegamy innego człowieka jako kulturalnego, czy raczej za osobę ubogą duchowo, taką która ma mocno zawężone horyzonty myślowe.

„Przepis na grzeczność” Klasa III pod opieką pani Ewy Sowy przygotowała przedstawienie dotyczące zaczarowanych słów: proszę, przepraszam, dziękuję. Właśnie słowa te miały przypomnieć uczniom o tym, jak ważna jest grzeczność, na co dzień.

Wielkie owacje Uczniowie klasy III przygotowywali się do tego przedstawienia przez dłuższy okres czasu, ucząc się tekstu na pamięć oraz wykonując potrzebne rekwizyty i stroje. Całej widowni szkolnej, rodzicom i nauczycielom przedstawienie podobało się, a aktorzy otrzymali gromkie brawa. Myślę, że wszyscy wyciągnęli wnioski z obejrzanego przedstawienia.

Prawo karne Uczniowie klas V –VI na godzinach wychowawczych pracując metodą burzy mózgów zastanawiali się : w jakich sytuacjach, gdzie uczniowie spotykają się z koniecznością przestrzegania prawach

Metaplan Dyskusja na temat faktycznego stanu przestrzegania przez uczniów praw i obowiązków oraz sposobów poprawienia tego stanu.

Prezentacja multimedialna Co grozi za łamanie prawa? - Rozmowa z uczniami Przedstawione zostały podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego

Nauka o prawie od najmłodszych lat Nauczyciel historii pani Marzena Smolińska przeprowadziła zajęcia w klasie I, aby zapoznać dzieci z podstawowymi prawami oraz omówić przypadki łamania praw.

Będziemy mówić o prawie

Poznanie najważniejszego dokumentu

Dyskutowaliśmy

Ale nie możemy zapominać o obowiązkach Poznaliśmy prawa Ale nie możemy zapominać o obowiązkach

Zabawa z balonami

Rozmowa z dziećmi Baloniki to prawa dziecka, każdy je miał. Dzieci opowiadały jak się czuły, gdy ich balonik uległ zniszczeniu. Wniosek: moje prawa nie mogą naruszać praw drugiego człowieka

Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka , w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne

Zajęcia z zakresu prawnej ochrony dóbr osobistych człowieka , w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne przeprowadziła Pani pedagog. Wykorzystała proponowany konspekt zajęć modernizując go o dodatkowe treści związane z edukacją prawną dzieci i młodzieży.

Zajęcia wzbogacone zostały o zagadnienia związane z przestrzeganiem prawa i o konsekwencje wynikające ze złamaniem prawa, którego nieprzestrzeganie było rezultatem braku wiedzy uczniów jaki czyn jest przestępstwem, jaki wykroczeniem, naruszeniem dóbr osobistych , nietykalności cielesnej itp.

Szczególną uwagę zwracała uczniom właśnie na konieczność znajomości prawa, bowiem wiedząc co jest dozwolone a co nie można uniknąć przykrych i bardzo bolesnych konsekwencji. Uczniowie obejrzeli także publikacje książkowe z zakresu prawa cywilnego, konstytucyjnego, rzeczowego. Zapoznali się z preambułą Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

Wysłuchali fragmentów książki sędzi Anny Marii Wesołowskiej „Bezpieczeństwo młodzieży” , po czym chętnie dyskutowali na temat konsekwencji łamania prawa.

Zakończenie: Uczniowie zapoznali się z podstawowymi regułami prawa cywilnego i karnego. Uświadomili sobie potrzebę przestrzegania prawa oraz rozwinęli umiejętność przewidywania skutków i następstw łamania ustalonych norm. Koordynator konkursu Marzena Smolińska