My w Europie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Dzień Sztandaru Innym godnym naśladowania działaniem jest organizacja Dnia Szkolnego Sztandaru, podczas którego uczniowie oddają cześć szkolnym sztandarom,
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
IM.WŁADYSŁAWA STANISŁAWA REYMONTA
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
„Młodzież w społeczeństwie”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Często słyszymy słowa: Polska, Ojczyzna, Polacy. Na codzień nie myślimy jednak o tym, co to jest wspólne dobro, poczucie tożsamości, nasza kultura. A.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.

Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Zespół Szkół w Piaskach.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
KLASA OBYWATELSKA Miejskie Gimnazjum Nr 3
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO- CZERWONYCH
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało – Czerwonych”
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych” Prezentacja inicjatyw uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Janowie podjętych dla uczczenia 100 Rocznicy.
Zapis prezentacji:

My w Europie

Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Drużbicach z siedzibą w Rasach

Szkolny Klub Europejski „Euroorły”

Działania zrealizowane w ramach EREO Konkursy: ekologiczny: Ekologia w Unii. My w Unii, wiedzy o UE, Poznawaj Polskę 2006 III edycja programu: Moja szkoła w Unii Europejskiej, Projekty edukacyjne: Polska i Parlament Europejski, Dzień Ziemi, Dzień Europy, Akcje charytatywne, Konkurs na pracę nt. „Który z programów edukacyjnych UE wykorzystałbym i dlaczego?”,

Działania zrealizowane w ramach EREO Debaty europejskie, Uroczystości rocznicowe: 3 maja, 11 listopada, rocznica śmierci Sienkiewicza, Młodzieżowe wybory parlamentarne, prezydenckie i szkolne.

Konkurs ekologiczny

Cele konkursu: Kreowanie właściwej postawy obywatelskiej wobec problemów ochrony środowiska naturalnego w Polsce i UE, Poszerzenie wiedzy na temat ochrony środowiska w Polsce i UE, Ukazanie zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z zasobów środowiska naturalnego.

Akcja charytatywna Po przeczytaniu informacji w lokalnej prasie dotyczących problemów, z jakimi boryka się Dom Samotnej Matki w Biłgoraju, grupa nauczycieli postanowiła nawiązać kontakt z tą instytucją i włączyć młodzież do działań charytatywnych: zbiórka odzieży i artykułów spożywczych.

Efekty: Akcja charytatywna, którą zorganizowano i przeprowadzono pozwoliła nie tylko wspomóc potrzebujących, ale przede wszystkim pełniła aspekt wychowawczy – uwrażliwiła młodzież na potrzeby drugiego człowieka.

Moja szkoła w Unii Europejskiej

Cele programu: Zapoznanie z zasadami kształcenia w krajach UE, Zapoznanie z programami edukacyjnymi UE, Wskazanie korzyści wynikających z możliwości kształcenia w UE.

Projekt edukacyjny Polska i Parlament Europejski.

Cele programu: - Zapoznanie z historią i działalnością instytucji europejskich, - Zapoznanie z historią i działalnością Parlamentu Europejskiego. - Ukazanie znaczenia działalności Parlamentu Europejskiego dla obywateli UE.

Efekty: Realizacja projektu pozwoliła na nowe spojrzenie młodych obywateli na istotę naszego członkostwa w UE. Wzmocniła rolę i znaczenie określenia Polak-Europejczyk. Uświadomiła znaczenie obecności Polski w strukturach europejskich.

Projekt edukacyjny Dzień Ziemi Celem przygotowania uroczystości o tematyce ekologicznej jest zwrócenie uwagi na zagrożenia, jakie niesie szybki rozwój cywilizacji i naruszenie równowagi między człowiekiem a środowiskiem, w którym żyje. Realizacja tego typu działań realizowana była metodą projektu. Angażowany był duży zespół uczniów, stąd też kształtowało się u nich poczucie współodpowiedzialności za całość.

Uroczysty apel dotyczący uchwalenia Konstytucji 3 maja

Debaty europejskie SKE „Euroorły” zorganizował dwie debaty: Czy Turcja powinna zostać przyjęta do UE? Czy należy przyjąć Konstytucję dla Europy? Zorganizowanie debat na bieżące tematy dyskutowane w UE pozwoliło na poruszenie ważnych kwestii dotyczących przyszłości Unii oraz wzbudzenia odpowiedzialności za jej przyszłość.

Projekt edukacyjny Dzień Europy W dniu 1 czerwca 2005 r. Szkolny Klub Europejski ‘’EUROORŁY,, pod opieką pana Pawła Głowackiego, Samorząd Uczniowski pod opieką pani Agnieszki Wdowiak oraz pani Aleksandry Polańskiej - nauczyciela języka angielskiego zorganizowali Dzień Europy połączony z Dniem Dziecka.

Prezentacja historii Unii Europejskiej

Krakowiacy częstują komisję polskimi smakołykami (II c)

Taniec flamenco w wykonaniu Łukasza Walczaka i Mileny Krysiak.

Widzowie

Starożytna Grecja – bogowie, boginie i herosi.

Mecz.

Cancan w wykonaniu chłopców.

Projekt edukacyjny Wybory parlamentarne 2005 Uczniowie długo poszerzali swoja wiedzę na temat kampanii wyborczej, ordynacji wyborczej oraz organizacji i zasad przeprowadzania wyborów do parlamentu. Przygotowywały ich do tego lekcje WOS – u prowadzone przez pana J. K. Kozłowskiego. Gdy zbliżał się termin wyborów wszyscy ruszyli do urn.

Członkowie komisji wyborczej.

Młody obywatel z klasy I a dumnie niesie swój głos aby wrzucić do urny.

Głosowanie.

Komisja wyborcza wydaje karty do głosowania.

Wojtek Szewczyk z klasy III c oddaje swój głos.

Uroczysta chwila członkowie komisji otwierają urnę.

Konkurs: Poznawaj Polskę 2006

Cele konkursu: Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o Polsce, Zachęcanie do wykorzystania Internetu jako źródła zdobywania informacji i komunikacji, Kreowanie postawy patriotyczno-obywatelskiej wśród młodzieży.

Dzień Odzyskania Niepodległości … w wykonaniu … Akademia w wykonaniu uczniów przybliżyły ważną dla każdego Polaka rocznicę.

Spis treści Strona główna; Nasza szkoła; Szkolny Klub Europejski ,,Euroorły”; Konkurs ekologiczny ,,Ekologia w Unii. My w Unii”; Akcja charytatywna; Program Moja szkoła w UE; Projekt Polska i Parlament Europejski; Projekt edukacyjny: Dzień Ziemi;

Spis treści Uroczysty apel dotyczący uchwalenia Konstytucji 3 maja; Debaty europejskie; Projekt edukacyjny: Dzień Europy; Wybory parlamentarne 2005 r.; Konkurs Poznawaj Polskę 2006; Dzień Odzyskania Niepodległości; Spis treści.