BUDOWANIE PRZYJAZNEJ ATMOSFERY W SZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Absencja uczniów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Oferta edukacyjna Gimnazjum Sportowe 2010/2011. W nowoczesnych społeczeństwach ery globalizacji sport jest jedną z ważnych wartości kulturowych, wpływających.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W OLSZTYNIE KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 15 IM. WOJCIECHA KĘTRZYNSKIEGO W.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Łódź, ul. Syrenki 19a tel
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
Doskonalenie nauczycieli granty
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

BUDOWANIE PRZYJAZNEJ ATMOSFERY W SZKOLE

„Prawdziwa cywilizacja nie polega na sile, ale jest owocem zwycięstw nad samym sobą, nad mocami niesprawiedliwości, egoizmu i nienawiści, które są zdolne zniekształcić prawdziwe oblicze człowieka.” /Jan Paweł II/

Szkoła jest miejscem spotkania się wielu osobowości, charakterów i poglądów na świat. Cały proces edukacyjny musi zatem, dostarczać szeregu metod aktywizujących, docierając do każdej indywidualności uczniowskiej.

„Każde dziecko to mały świat, który ma prawo do swoich odrębności.” /J. Korczak/ Współczesna szkoła powinna czynić z każdego ucznia podmiot swoich starań i oddziaływań, a nie przedmiot do jej przetrwania. Zgodnie z tą ideą konstruowane są programy nauczania i wychowania, przygotowywane są kadry pedagogiczne i edukowani rodzice.

Zespół Szkół w Rytlu jest placówką nowoczesną, która traktuje swoich wychowanków i rodziców jako partnerów do rozmów, tłumaczy, perswaduje, a także oczekuje dialogu i porozumienia. Nie jest to proces łatwy, ale systematyczne działania w tej sferze przynoszą efekty.

Charakterystyka Zespołu Szkół w Rytlu Zespół Szkół w Rytlu został powołany 1 września 2002 roku. W jego skład wchodzą:

Zespół Szkół w Rytlu Do Szkoły Podstawowej w Rytlu uczęszcza obecnie 181 dzieci. Do Gimnazjum w Rytlu uczęszcza obecnie 225 wychowanków.

Szkoła Podstawowa w Gutowcu Do Szkoły Podstawowej uczęszcza obecnie 16 dzieci.

Przedszkole Samorządowe w Rytlu Uczęszcza do niego obecnie 48 dzieci.

CEL STRATEGICZNY: Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez kształtowanie jego umiejętności intelektualnych, osobowościowych i nawyków społecznego współżycia.

CELE SZCZEGÓŁOWE: tworzenie bezpiecznego środowiska szkolnego; integrowanie zespołów klasowych poprzez samorządność uczniowską; wyrobienie nawyków współdziałania i współtworzenia w grupie; kształtowanie właściwych postaw wobec zdrowia fizycznego i psychicznego;

zapobieganie uzależnieniom, które mogą pojawić się w przyszłym życiu młodych ludzi po zażywaniu przez nich alkoholu, narkotyków czy paleniu papierosów; zmniejszenie szkód wynikających z absencji na zajęciach szkolnych; stworzenie możliwości rozwoju indywidualnych zainteresowań i zdolności.

EFEKTY DZIAŁAŃ: Obniżenie zachowań agresywnych pośród uczniów Zespołu Szkół (Szkolny Program Wychowawczy, Szkolny Program Profilaktyki, realizacja tzw. tygodni profilaktycznych)

Podwyższenie realnych deklaracji abstynencji (zajęcia z profilaktyki uzależnień prowadzone przez nauczycieli przedmiotowych, wychowawcę, pedagoga, zaproszonych specjalistów, konkursy z profilaktyki uzależnień – poziom szkolny i gminny, happening „Zachowaj Trzeźwy Umysł” z przekazaniem listów otwartych do sprzedawców napojów alkoholowych)

Zmniejszenie ilości wagarujących uczniów (bieżące śledzenie frekwencji uczniów, zestawienie frekwencji szkoły, rozmowy z uczniami i rodzicami, wizyty domowe)

Pożyteczne spędzanie przez uczniów czasu poza lekcjami (koła zainteresowań – polonistyczne, matematyczne, przyrodnicze, językowe, informatyczne, wokalne)

Zainteresowanie sportem – zajęcia pozalekcyjne (piłka nożna, koszykowa, siatkowa, areobic, sekcja tenisa stołowego)

Szkolenie wszystkich nauczycieli w zakresie prowadzenia zajęć profilaktycznych (szkolenia wewnątrzszkolne prowadzone przez specjalistów z PPP w Chojnicach, OPiRPA w Czersku lub inne indywidualne doskonalenie się w ramach kursów grantowych lub według potrzeb)

Udział większości rodziców w spotkaniach dotyczących problematyki poruszanej w programie profilaktyki (spotkania otwarte, przedstawienia przygotowywane przez dzieci, prelekcje, happeningi)

Budowa szatni (dwie odrębne szatnie: jedna dla szkoły podstawowej, druga dla gimnazjum)

Zabezpieczenie przejścia za salą gimnastyczną (ogrodzenie, zamontowanie monitoringu, nauczyciel pełniący dyżur)

Wzmocnienie dyżurów nauczycielskich (zwiększenie liczby nauczycieli dyżurujących na przerwach międzylekcyjnych).

W bieżącym roku nadal zamierzamy realizować cele i zadania w ramach projektu budowania przyjaznej atmosfery w naszej szkole. Wychodzimy z założenia, iż integracja na płaszczyznach uczeń- nauczyciel - rodzic-środowisko może znaczenie pomóc w przezwyciężaniu codziennych trudności.