EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM POWSZECHNY OBOWIĄZKOWY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Zestawienie wyników egzaminu
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Egzamin gimnazjalny raport
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM POWSZECHNY OBOWIĄZKOWY MIĘDZYPRZEDMIOTOWY POWSZECHNY OBOWIĄZKOWY MIĘDZYPRZEDMIOTOWY

PRZEPROWADZONY w kwietniu 2010 roku TRWAŁ 120 MINUT WYNIK W SKALI PUNKTOWEJ MAKSYMALNIE 50 PUNKTÓW WYNIK NIE MA WPŁYWU NA UKOŃCZENIE SZKOŁY WYNIK MA WPŁYW NA DALSZE KSZTAŁCENIE PRZEPROWADZONY w kwietniu 2010 roku TRWAŁ 120 MINUT WYNIK W SKALI PUNKTOWEJ MAKSYMALNIE 50 PUNKTÓW WYNIK NIE MA WPŁYWU NA UKOŃCZENIE SZKOŁY WYNIK MA WPŁYW NA DALSZE KSZTAŁCENIE EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM EGZAMIN GIMNAZJALNY PRZEPROWADZANY W OSTATNIM ROKU NAUKI W GIMNAZJUM

4 SPRAWDZA POZIOM OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I WIADOMOŚCI OKREŚLONYCH W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH w części pierwszej – z zakresu przedmiotów humanistycznych w części drugiej – z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych SPRAWDZA POZIOM OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I WIADOMOŚCI OKREŚLONYCH W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH w części pierwszej – z zakresu przedmiotów humanistycznych w części drugiej – z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych EGZAMIN GIMNAZJALNY

5 język polski historia sztuka (plastyka, muzyka) wiedza o społeczeństwie język polski historia sztuka (plastyka, muzyka) wiedza o społeczeństwie matematyka biologia chemia fizyka i astronomia geografia matematyka biologia chemia fizyka i astronomia geografia CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA CZĘŚĆ MATEMATYCZNO- -PRZYRODNICZA

EGZAMIN GIMNAZJALNY CZYTANIE I ODBIÓR TEKSTÓW KULTURY TWORZENIE WŁASNEGO TEKSTU CZYTANIE I ODBIÓR TEKSTÓW KULTURY TWORZENIE WŁASNEGO TEKSTU CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

Publiczne Gimnazjum w Nowym Miszewie Publiczne Gimnazjum w Nowym Miszewie

Rok 2010 SzkołaKraj Wieś Wynik w punktach Średni wynik za test 29,4030,3829,51 Najniższy wynik 601 Mediana Najwyższy wynik 4350 EGZAMIN GIMNAZJALNY

Wskaźnik łatwości zadań sprawdzających opanowanie umiejętności i wiedzy potrzebnych do czytania i odbioru tekstów kultury wyniósł 0,67 (umiarkowanie trudne). Wskaźnik łatwości zadań sprawdzających opanowanie umiejętności i wiedzy potrzebnych do tworzenia własnego tekstu wyniósł 0,51 (umiarkowanie trudne). Z porównania współczynnika łatwości tych dwóch podstawowych umiejętności wynika, że zdecydowanie lepiej wypadło czytanie i odbiór tekstów kultury.

W części humanistycznej egzaminu uczniowie naszej szkoły osiągnęli średnio 29,40 pkt., co w 9-stopniowej skali staninowej plasuje szkołę w 5 staninie.

Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych części humanistycznej okazał się dla uczniów naszego gimnazjum umiarkowanie trudny – wartość wskaźnika łatwości dla całego testu wynosi 0,59. Natomiast wskaźnik łatwości poszczególnych zadań pokazuje poniższa tabela.

Wartość wskaźnika łatwości InterpretacjaNumery zadań w poszczególnych obszarach standardów I Czytanie i odbiór tekstów kultury II Tworzenie własnego tekstu 0,00 – 0, 19Bardzo trudne29.3/I 0,20 – 0,49Trudne2, 10, 16, 23, 24, 2522, 28, 29.4/I, 29.4/II 0,50 – 0, 69Umiarkowanie trudne 11, 12, 14, 15, 17, 18, 20, 26, ,70 – 0,89Łatwe1, 4, 5, 6, 7, 829.1, ,90 – 1,00Bardzo łatwe3, 9, 13, /II

Lp. Punkty z części Humanistycznej % punktów z części H ocena z egzaminu oceny z języka polskiego oceny oceny z historii oceny z WOS oceny z plastyki średnia ocen końcowych % oceny 12142,00%2, ,2545,00% 32754,00%3, ,2545,00% 41836,00%2, ,2545,00% 52550,00%2, ,7555,00% 62856,00%3, ,00% 73876,00%4, ,7575,00% 83060,00%3, ,00% 91836,00%2, ,00% ,00%3, ,550,00% ,00%3, ,7575,00% ,00%3, ,00% ,00%1, ,550,00%

Lp. Punkty z części Humanistycznej % punktów z części humanistycznej ocena z egzaminu ocena z języka polskiego oceny z historii oceny z WOS oceny z plastyki średnia ocen końcowych % oceny 13060,00%3, ,00% 23570,00%3, ,7555,00% 33774,00%3, ,7575,00% 43876,00%4, ,7595,00% 54386,00%4, ,7595,00% 63672,00%3, ,2545,00% 73672,00%3, ,2565,00% 82856,00%3, ,570,00% 93468,00%3, ,7575,00% ,00%3, ,7595,00% ,00%3, ,00% ,00%3, ,590,00% ,00%3, ,570,00% ,00%3, ,7575,00% ,00%3, ,00% ,00%3, ,7595,00% ,00%4, ,7595,00% ,00%3, ,2585,00%

lp punkty z częśći Humanistycznej % punktów z części humanistycznej ocena z egzaminu ocena z języka polskiego ocena z historii ocena z WOS ocena z plastyki średnia ocen końcowych % oceny 12856,00%3, ,570,00% 22652,00%3, ,7555,00% 33162,00%3, ,2545,00% 43060,00%3, ,590,00% 5612,00%1, ,00% 62142,00%2, ,2565,00% 72958,00%3, ,00% 83366,00%3, ,570,00% 92856,00%3, ,7555,00% ,00%2, ,00% ,00%3, ,7555,00% ,00%3, ,00% ,00%2, ,550,00% ,00%3, ,7575,00% ,00%3, ,570,00%

Należy kształcić następujące umiejętności ucznia: interpretowanie tekstu z uwzględnieniem intencji nadawcy; dostrzeganie w tekście środków wyrazu i określanie ich funkcji; streszczanie tekstu; tworzenie tekstu o charakterze informacyjnym i formułowanie argumentów uzasadniających stanowisko; poprawne wypowiadanie się pod względem składniowym, leksykalnym, frazeologicznym i fleksyjnym; poprawne pisanie pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym; dostrzeganie i analizowanie kontekstu historycznego niezbędnego do interpretacji tekstu; dostrzeganie środków wyrazu na obrazie oraz określanie ich funkcji.

W celu kształcenia ww. umiejętności ucznia należy podejmować następujące działania: Przy ocenianiu wypowiedzi pisemnych uczniów stosować kryteria zbliżone do zamieszczanych w kluczu odpowiedzi do arkuszy egzaminacyjnych. Jak najczęściej polecać uczniom redagowanie wypowiedzi pisemnych oraz omawiać sprawdzone wypracowania. Zwracać uwagę na rzeczowość, obiektywizm oraz zwięzłość wypowiedzi podczas redagowania notatek i streszczeń. Dbać o poprawność ortograficzną, interpunkcyjną i językową wypowiedzi uczniów na wszystkich przedmiotach nauczania. Podczas interpretacji tekstów kultury zwracać uwagę na postać nadawcy i intencje jego wypowiedzi.

Podczas interpretacji tekstów literackich nazywać cechy charakteru i osobowości bohatera oraz oceniać jego zachowanie. Stwarzać okoliczności prowokujące ucznia do wyrażania własnej opinii popartej trafną argumentacją. Przy interpretacji tekstów kultury (w tym źródeł historycznych, tekstów literackich, publicystycznych i popularnonaukowych) zwracać uwagę na obecność i funkcje zastosowanych środków stylistycznych oraz zabiegów językowych. Podczas analizy tekstów kultury zwracać uwagę na kontekst historyczny przedstawionej sytuacji, odnosić się do konkretnych faktów i postaci z epoki. Wyrabiać świadomość obywatelską uwzględniającą prawa i obowiązki członka danej społeczności. Podczas analizy dzieła sztuki zwracać uwagę na plastyczne środki wyrazu i ich funkcje oraz utrwalać terminy z dziedziny sztuki. Zwracać uwagę na konieczność uważnego czytania poleceń