Izabela Kołodziejczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Advertisements

Psycholog szkolny.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Współpraca szkoły z rodzicami
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Program terapeutyczny
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOG SZKOLNY.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Co chcieliśmy osiągnąć?
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
„Dzielimy się doświadczeniami”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Izabela Kołodziejczyk Szkolne Grupy Wyrównawcze – „Zdobywcy przyszłości” Omówienie i podsumowanie prac Izabela Kołodziejczyk

Stworzenie uczniom pierwszych klas gimnazjum, którzy otrzymali najniższe wyniki w egzaminach zewnętrznych po 6 klasie, dobrych warunków do osiągania sukcesów edukacyjnych na miarę swoich możliwości oraz do nabywania przez nich kompetencji kluczowych . Założenie Wyjściowe Dostosowane do indywidualnych możliwości chłopców i dziewcząt programy nauczania, tworzone przez poszczególnych nauczycieli pracujących w danej szkole, pozwoliłyby na realizację podstawy programowej na różnych poziomach. W ten sposób dla swego osobistego rozwoju wszyscy mogliby korzystać ze szkoły.

Uczniowie, którzy uzyskali słaby wynik na egzaminie zewnętrznym po 6 klasie. Osoby z trudnościami w uczeniu się, niską samooceną, kłopotami w komunikacji, trudnościami w koncentracji uwagi, rozmaitymi dysfunkcjami i lękami. Uczestnicy W założeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej egzamin ten ma charakter diagnostyczny, czyli chodzi o to, aby w miarę posiadanych informacji o postępach w uczeniu się dziecka rozpocząć wraz z nowym etapem kształcenia systematyczną pracę na jego poziomie i na miarę jego potrzeb i możliwości.

Co oferowaliśmy w ramach projektu Szkolenie dla osób prowadzących SGW Program Pracy Szkolnych Grup Wyrównawczych „Zdobywcy Przyszłości” Scenariusze zajęć Wynagrodzenie za prowadzenie zajęć Stałe wsparcie ze strony Biura Projektu Co oferowaliśmy w ramach projektu W założeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej egzamin ten ma charakter diagnostyczny, czyli chodzi o to, aby w miarę posiadanych informacji o postępach w uczeniu się dziecka rozpocząć wraz z nowym etapem kształcenia systematyczną pracę na jego poziomie i na miarę jego potrzeb i możliwości.

Zadania prowadzącego Spotkania z wychowawcami i rodzicami Dobór uczniów do grupy Zorganizowanie pracy grupy Modyfikacja programu do potrzeb grupy Modyfikacja scenariuszy zajęć pod kontem specyfiki grupy Przeprowadzenie zajęć Ewaluacja działania Monitoring przebiegu kariery szkolnej uczestników grupy Zadania prowadzącego W założeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej egzamin ten ma charakter diagnostyczny, czyli chodzi o to, aby w miarę posiadanych informacji o postępach w uczeniu się dziecka rozpocząć wraz z nowym etapem kształcenia systematyczną pracę na jego poziomie i na miarę jego potrzeb i możliwości.

Szkolne grupy wyrównawcze w liczbach 212 prowadzących 4775 uczniów Szkolne grupy wyrównawcze w liczbach

Ocena programu

Sugestie i uwagi: Uważam, że dobór tematyki w modułach był odpowiedni. Pozwalają zaspokoić rzeczywiste potrzeby uczniów. Uważam, że zajęcia pomogły niektórym uczniom w pokonywaniu trudności szkolnych i odpowiadają rzeczywistym ich potrzebom. Powinno być więcej zajęć na: koncentrację, logiczne myślenie, skojarzenia oraz więcej czasu na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Duża ilość materiału, a co się z tym wiąże zmęczenie uczniów bardzo osłabia motywację. Dobrze byłoby wprowadzić więcej zajęć motywacyjno-praktycznych. Wiele celów ma charakter procesu, więc mam nadzieję, że będą w czasie realizowane. Szczególnie te dotyczące kształcenia różnego rodzaju umiejętności np. skutecznej komunikacji, radzenia sobie ze złością, kontroli emocji. Uczniowie z mojej grupy oczekiwali więcej zajęć w oparciu o gry i zabawy. Największym problemem w funkcjonowaniu szkolnym wybranych dzieci są braki w wiadomościach i umiejętnościach, zaburzona socjalizacja wynikająca najczęściej z wychowywania się w dysfunkcyjnych rodzinach i grupach nieformalnych a co za tym idzie, brak wsparcia i udziału rodziców dla poprawy sytuacji szkolnej dzieci. W wielu szkołach uczniowie zgłaszali potrzebę, aby zajęcia Grupy trwały przez cały rok. Tematyka zajęć zbyt często pokrywała się z tematyką godzin wychowawczych (w szczególności dotyczy modułu I)

Ocena realizacji celów postawionych w Programie Pracy Szkolnych Grup Wyrównawczych „Zdobywcy Przyszłości”. Ocena scenariuszy

Niektóre konspekty wymagały uzupełnienia i zmodyfikowania ćwiczeń do potrzeb i możliwości grupy. Nie wszystkie scenariusze zaopatrzone były w narzędzia pracy. Realizując tematykę zajęć uzupełniałam proponowane scenariusze o zabawy, zajęcia, ćwiczenia własne aby osiągnąć zamierzone cele podczas zajęć z uczniami korzystałam z pomysłów zawartych w różnych scenariuszach, ponieważ te nasze wydawały mi się mało urozmaicone ćwiczeniami zmieniającymi aktywność uczniów W większości przypadków korzystałam z własnych scenariuszy, nie mniej jednak korzystałam w ich opracowywaniu z proponowanych. X2 zaprezentowane scenariusze stanowiły pomoc w przygotowywaniu zajęć, zawierały wskazówki, ciekawe pomysły i pomoce, lecz konieczne było opracowanie własnych scenariuszy szeroko traktujących dany problem scenariusze zajęć będą pomocne w następnych latach Ostatni cel sprawiał dużo trudności, szkoła nie ma wsparcia ze strony domu rodzinnego i dom nie wzmacnia dzieci w tym zakresie Zwróciłabym szczególną uwagę na tematy dotyczące przeciwdziałania agresji i przemocy

Ocena postępów uczniów Ocena poprzedzona rozmowami z wychowawcami. Ocena postępów uczniów

Rezultaty - prowadzący Lepiej poznali uczniów Lepiej zdiagnozowali problemy uczniów Zaplanowali indywidualną pomoc uczniom Szybkie objęcie uczniów właściwą pomocą i wsparciem Bardzo dobre relacje prowadzącego i uczestników również po zakończeniu zajęć Nawiązanie współpracy z rodzicami

Ocena organizacji zajęć

Trudności w realizacji zajęć w ramach Szkolnych grup wyrównawczych

Zaangażowanie rodziców TRUDNOŚCI Zorganizowanie grupy Absencja Aktywizacja uczniów Zaangażowanie rodziców Fundusze Zorganizowanie zajęć Brak zgody rodziców Dojazdy uczniów Grupa międzyklasowa Nazwa grupy Późny termin otrzymania list z uczniami Szkoła sportowa Dobór uczniów do klas Częsta zmiana planu zajęć   Absencja Zmęczenie uczniów Brak motywacji 3 h tygodniowo Obciążenie nauką Inne zajęcia pozalekcyjne Obowiązkowe zajęcia pozalekcyjne w szkole Zasypanie w początkowym etapie pracy ocenami niedostatecznymi wagary Prowadzenie Zbyt liczebna grupa Za bardzo zróżnicowana Zachowanie uczniów Przestrzeganie kontraktu Agresja w grupie Nie napotkało żadnych trudności x17 Brak kart oceny postępów uczniów

Ogólna ocena działania WAŻNE, CELOWE, POTRZEBNE Zajęcia powinny być kontynuowane! Ogólna ocena działania

Część uczniów niewytypowanych do udziału, zgłaszało chęć udział w zajęciach. Bardzo pozytywna ocena ze strony rodziców – prośby o kontynuację zajęć. Zajęcia wprowadziły rzeczywiste zmiany w zachowaniu uczniów. Uczniowie chcą kontynuować pracę w kolejnym roku szkolnym. Uczniowie początkowo byli niechętni, z czasem – duże zainteresowanie (dziewczynki szybciej niż chłopcy). Wolontariusze WOŚP, Wolontariat na balu dla dzieci z zespołem Downa, wyjścia do restauracji, wycieczki integracyjne – nawet kilkudniowe obozy. Uczniowie po raz pierwszy spotkali się z takimi pojęciami jak: style, techniki i metody uczenia się, różne formy notowania.

Zajęcia są dalej prowadzone (również w klasach starszych) Inicj atywy Zajęcia są dalej prowadzone (również w klasach starszych) System wsparcia uczniów klas pierwszych w gimnazjum w procesie adaptacji szkolnej jako stały element pracy dydaktyczno-wychowawczej „My też umiemy, my też potrafimy” Indywidualizacja pracy na lekcjach Uczniowie stworzyli grupę wsparcia, która funkcjonuje nadal Materiały wykorzystywane również przez innych nauczycieli, szczególnie wychowawców Spotkania ewaluacyjne w ramach Projektu

Materiały do pracy pozalekcyjnej z uczniem, u którego rozpoznano niepowodzenia edukacyjne. Polecamy W założeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej egzamin ten ma charakter diagnostyczny, czyli chodzi o to, aby w miarę posiadanych informacji o postępach w uczeniu się dziecka rozpocząć wraz z nowym etapem kształcenia systematyczną pracę na jego poziomie i na miarę jego potrzeb i możliwości.

Dziękujemy i życzymy dalszych sukcesów.