Jacek Walski AM PREDA Gdańsk, r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Advertisements

Znaki informacyjne.
II Europejska Konferencja Samorządowych Specjalistów do spraw Energii Warszawa, 5-6 październik 2006.
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Polityka działań wykonawczych na lata Zespół doradców Ministra Gospodarki Łódź luty 2009 Załącznik do polityki energetycznej Polski do 2030 Działania.
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Opodatkowanie akcyzą energii elektrycznej - wybrane zagadnienia Ewelina Nowakowska 19 luty 2009.
dr inż. Janusz Ryk Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych
Efektywność Energetyczna
Polska Sieć www. pnec.org.pl Model strategii zrównoważonego rozwoju energetycznego gminy Mołdawskiej jako element strategii rozwoju regionalnego.
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Stanisław Gawłowski Sekretarz Stanu.
mgr Marlena Ballak doktorant na Wydziale Prawa i Administracji
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
1 Planowanie energetyczne w gminie i instytucjach publicznych. Jacek Walski AM PREDA Szczecin, 4 czerwca 2008 r.
Rozliczenia za energię elektryczną Przetargi Analizy ofert
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Jacek Walski AM PREDA Gdańsk, r.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Planowanie energetyczne w gminie i instytucjach publicznych.
Ekonomiczne uzasadnienie zmian w energetyce gminnej. Jacek Walski AM PREDA Częstochowa, r.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Szanse i problemy związane z nowym prawem odpadowym Paweł Karpiński Pełnomocnik Marszałka ds. Odnawialnych Źródeł Energii.
Lokalne zarządzanie energią
Modernizacja oświetlenia – czyli gmina na rozdrożu
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Planowanie przepływów materiałów
„Bioenergia w rolnictwie” Podstawowe założenia regulacji dotyczących energetyki odnawialnej - projekt ustawy o OZE Maciej Kapalski Wydział Odnawialnych.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miedzna
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Mechanizmy wsparcia rozwoju zrównoważonej energii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego
Barbara Adamska ADM Poland
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Zapis prezentacji:

Jacek Walski AM PREDA Gdańsk, 29.10.2008 r. Audyt energetyczny - działania racjonalizujące zużycie energii i optymalizujące koszty utrzymania infrastruktury. Jacek Walski AM PREDA Gdańsk, 29.10.2008 r.

Plan prezentacji Ważne Uogólnienia. Proces zmian. Symulacja efektów ekonomicznych. Model nr 1. Jakość dokumentów planistycznych Model nr 2. Spójność dokumentów planistycznych Model nr 3. Zarządzanie energią. slajdy od 3-52

Potencjał oszczędności gminy.

Wolny rynek energii. Energetyczny brydż. Niezależny Operator Pomiarowy Sprzedawca energii Operator Systemu Dystrybucyjnego

Średni koszt wydatków budżetowych na energię elektryczną w gminie Ważne Uogólnienie 1 WUP. Średni koszt wydatków budżetowych na energię elektryczną w gminie wynosi 77 zł/mieszkańca.

Ważne Uogólnienie 2 WUD. Sumę wydatków na energię elektryczną w gminie stanowi w połowie - oświetlenie ulic i miejsc publicznych, w drugiej połowie - koszt energii w obiektach.

Ważne Uogólnienie 3 WUT. Koszt energii elektrycznej stanowi około 50% wartości ogółu dotychczas ponoszonych kosztów za energię i przesył.

Koszt energii cieplnej w gminie wynosi co koszt energii elektrycznej. Ważne Uogólnienie 4 WUC. Koszt energii cieplnej w gminie wynosi drugie tyle, co koszt energii elektrycznej.

Proces zmian. Audyt energetyczny Przetarg – jako forma wyboru sprzedawcy energii. Wymiana urządzeń elektroenergetycznych.

Proces zmian. Umowy w energetyce. Umowa o przesył energii elektrycznej Umowa o sprzedaż energii Umowa o konserwację oświetlenia Umowa kompleksowa

Proces zmian. Umowy w energetyce. Sprzedawca energii Umowa zakup energii Umowa kompleksowa Spółka Dystrybucyjna (lokalny zakład energetyczny) Umowa o przesył Umowa o konserwację

Proces zmian. Umowa kompleksowa.

Proces zmian. Umowa kompleksowa.

Proces zmian. Umowa kompleksowa. Umowa o charakterze adhezyjnym - wszystkie zawarte w umowie postanowienia są przez Ciebie akceptowane, w tym: postanowienia o cenach, które znajdują się w odrębnych dokumentach.

Podstawą dokonania zmiany jest audyt. Proces zmian. Audyt. Podstawą dokonania zmiany jest audyt.

A jak z pozostałymi parametrami umowy? Proces zmian. Audyt. C11 Optymalny wybór taryfy = planowany zysk zakładu energetycznego C12a A jak z pozostałymi parametrami umowy? C12b C11o Taryfa wybrana przypadkowo = dodatkowy zysk zakładu energetycznego, zbędne koszty klienta C12o …... …... 17

Proces zmian. Audyt. Zrzeszenie Audytorów Energetycznych zaleca przed wykonaniem audytu dokonania analizy opłacalności. Dla samorządu analizy wykonujemy bezpłatnie. Na stronie www.preda.pl znajduje się formularz zamówienia bezpłatnej analizy.

Proces zmian. Przetarg PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem przetargu jest elektryczność. 09310000-5. Dostawę i dystrybucję może zapewnić tylko lokalny zakład energetyczny. Taki zapis doprowadza do unieważnienia przetargu z braku ofert lub do protestów. Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji energii elektrycznej… na potrzeby : oświetlenia ulicznego, sygnalizacji drogowej, budynku Urzędu…, do lokalu siedziby Gminnej…, do obiektów stadionu sportowego…, …………………………….. Wyszczególnienie wszystkich możliwych obiektów może być korzystne bo zapewnia oferentowi większą sprzedaż a tym samym może on zaoferować niższe ceny. Należy tylko pamiętać aby podać dane oddzielnie dla każdego obiektu.

Proces zmian. Przetarg TERMINY Termin jest nie do przyjęcia -  ryzyko zmian cen jest zbyt wielkie. Im krótszy czas trwania umowy, tym cena może być bardziej zbliżona do ceny rynkowej i nie będzie uwzględniała ryzyka zmian. … Zamówienie powinno być realizowane w okresie do 31 stycznia 2010 r … Nie należy przesadzać z długością terminu związania ofertą. W tej chwili oferty na dostawę energii mają niekiedy ważność kilku godzin. Im dłuższy termin związania, tym większe ryzyko Oferenta zaproponowania ceny, która może mu przynieść stratę. Oferent będzie się starał to ryzyko zminimalizować podnosząc cenę. … Wykonawca pozostaje związany ofertą na okres 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert…

Proces zmian. Przetarg CENA Rynek energii elektrycznej jest jeszcze bardzo niestabilny i mogą pojawiać się sytuacje generujące dodatkowe koszty Sprzedawcy. Ryzyko takich przypadków powinno być po stronie Sprzedawcy i powinien on uwzględniać to w swojej ofercie. Zamawiający powinien to wyraźnie zaznaczyć w specyfikacji. … Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie niezbędne koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków naliczonych, zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu sporządzenia oferty … Obliczanie ceny za 1 kWh przyjęto w Polsce do czterech miejsc po przecinku. Zaokrąglanie w przypadku zakupu dużej wielkości jednostek energii elektrycznej jest niebezpieczne dla ogółu kosztów. Aby spełnić warunek określenia ceny z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku należy ją odnieść do 1 MWh. ...Cena ofertowa brutto winna zostać określona przez Wykonawcę w polskich złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku…

Symulacja efektów ekonomicznych. ZAŁOŻENIA (gmina około 15.000 mieszkańców) Roczny koszt energii elektrycznej i jej przesyłu – 1.200.000 zł z czego: oświetlenie uliczne i oświetlenie miejsc publicznych – 600.000 zł obiekt urzędu i innych obiektów, na które łoży budżet samorządu

Symulacja efektów ekonomicznych. Audyt. 12 % - średnie ograniczenie kosztów uzyskane w wyniku optymalizacji parametrów umownych dla oświetlenia ulicznego i miejsc publicznych – 72.000 zł 9% - średnie ograniczenie kosztów uzyskane w wyniku optymalizacji parametrów umownych dla obiektów publicznych, utrzymywanych przez budżet gminy – 54.000 zł. Stopa zwrotu kosztów audytu – 6 miesięcy. Ograniczenie rocznych kosztów energii elektrycznej – 126.000 zł.

Symulacja efektów ekonomicznych. Przetarg. Koszt energii elektrycznej stanowi około 50% wartości ogółu dotychczas ponoszonych kosztów za energię i przesył. Roczny koszt energii elektrycznej i jej przesyłu po audycie – 1.074.000 zł w tym: Koszt przesyłu – 537.000 zł Koszt energii elektrycznej – 537.000 zł

Symulacja efektów ekonomicznych. Przetarg. Koszt energii elektrycznej po audycie - 537.000 zł 3 % - przewidywany wynik pierwszego przetargu 16.000 zł Koszt energii elektrycznej po I przetargu – 521.000 zł. 3 % - przewidywany wynik drugiego przetargu – 15.600 zł Ograniczenie rocznych kosztów energii elektrycznej w procedurze przetargowej – 31.600 zł Koszt energii elektrycznej po przetargach – 505.400 zł

Symulacja efektów ekonomicznych. Przetarg. Roczny koszt energii elektrycznej po audycie i przetargach – 505.400 zł Roczny koszt przesyłu energii elektrycznej po audycie – 537.000 zł Roczny koszt przesyłu i energii razem – 1.042.400 zł w tym: Oświetlenie uliczne – 512.200 zł Obiekty – 530.200 zł

a przez to na wielkość energii dostarczonej do odbiorników. Symulacja efektów ekonomicznych. Wymiana urządzeń. Modernizacja oświetlenia ulicznego. Wymiana oświetlenia w obiektach. Wymiana urządzeń w obiektach jak i modernizacja oświetlenia ulicznego ma wpływ na wielkość zużytej energii, a przez to na wielkość energii dostarczonej do odbiorników.

Symulacja efektów ekonomicznych. Modernizacja oświetlenia. Założony roczny koszt energii elektrycznej oświetlenia ulicznego i miejsc publicznych (po audycie i przetargu) – 512.200 zł W przypadku kompleksowej wymiany opraw rtęciowych na sodowe, średnie ograniczenie wydatków na energię elektryczną i przesył wynosi około 45 % dotychczasowych kosztów. Ograniczenie kosztów – 231.000 zł Stopa zwrotu inwestycji – 6,25 lat.

Symulacja efektów ekonomicznych. Wymiana urządzeń. Założony roczny koszt energii elektrycznej obiektów (po audycie i przetargu) – 530.200 zł Ilość punktów świetlnych w obiektach 1500 Roczny koszt za 100 W żarówkę świecącą 5 godzin dziennie w taryfie C11 128,00 zł Roczny koszt za energooszczędny odpowiednik 100 W żarówki (20 W) świecącą 5 godzin dziennie w taryfie C11 26,00 zł Roczny koszt oświetlenia wewnątrz obiektów (żarówka 100 W) 192.000 zł Roczny koszt oświetlenia wewnątrz obiektów (żarówka 20 W) 39.000 zł Ograniczenie kosztów energii elektrycznej i przesyłu 153.000 zł Stopa zwrotu inwestycji – 4 miesiące.

Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. Koszt energii elektrycznej i przesyłu przed zmianami 1.200.000 zł Ograniczenie kosztów z tytułu audytu 126.000 zł Ograniczenie kosztów z tytułu przetargów 31.600 zł Ograniczenie kosztów poprzez modernizację oświetlenia ulic i miejsc publicznych 231.000 zł Ograniczenie kosztów poprzez wymianę oświetlenia w obiektach 153.000 zł Koszt energii elektrycznej i przesyłu po dokonanych zmianach 658.400 zł Oszczędność - 541.600 zł

Autor: Jarosław Różański Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. Autor: Jarosław Różański Przywidz

Autor: Jarosław Różański Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. Autor: Jarosław Różański Przywidz

Autor: Jarosław Różański Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. Autor: Jarosław Różański Przywidz

Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. 5400 mieszkańców WUP – 77 zł Koszt energii w gminie 415.000 zł WUD – obiekty to połowa kosztów energii Koszt w obiektach 207.500 zł w planie budżetu na rok 2009 jest 200.000 zł Wynik audytu: bezinwestycyjne zmiany 29.000 zł 14,5 % Przywidz

Symulacja efektów ekonomicznych. Podsumowanie. 30 %

Człowiek a środowisko.

Człowiek a środowisko.

Człowiek a środowisko.

E=K+O+A Czas naprawy. ODNAWIALNE KONWENCJONALNE ALTERNATYWNE ENERGETYKA E=K+O+A ODNAWIALNE KONWENCJONALNE

Czas naprawy. UCZESTNICY RYNKU ENERGETYCZNEGO Samorząd i władze gminy Wytwórca, OSD i Sprzedawca Reprezentuje interesy wspólnoty Kieruje się kryteriami ekonomicznymi

UCZESTNICY PLANOWANIA ENERGETYCZNEGO Czas naprawy. UCZESTNICY PLANOWANIA ENERGETYCZNEGO Samorząd i władze gminy Energetyczne Odpowiada za bezpieczeństwo Ekonomiczne Ekologiczne

Zmiany w ustawie Prawo Energetyczne. Projekt z sierpnia 2008, mówi: Przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się dystrybucją energii elektrycznej występuje o opinię do właściwego wójta (burmistrza, prezydenta miasta) dotyczącą spójności projektu planu, Gmina uwzględnia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego plany rozwoju przedsiębiorstw energetycznych, o których mowa w art..19 ust. 8. Projekt założeń sporządza się dla obszaru gminy na okres 15 lat. Projekt założeń podlega aktualizacji co 3 lata. Uchwalenie przez gminę pierwszych założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, powinno nastąpić w terminie: 2 lat od wejścia w życie niniejszej ustawy – w gminach, które nie uchwaliły z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy tych założeń.

Model nr 1. Jakość dokumentów planistycznych „Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe” – termin wykonania do 2 lat od wejścia zmiany ustawy w życie. Wybór firmy. Opracowanie katalogu potrzeb Wybór osoby, bądź zespołu ds. opracowania Koszt opracowania.

Jakość dokumentów planistycznych. Zagrożenia. brak identyfikacji konieczności sporządzenia opracowania źle sformułowana specyfikacja istotnych warunków zamówienia zły wybór firmy opracowującej dokument brak w urzędzie odpowiednio przygotowanej osoby do współpracy z firmą opracowującą dokument brak współpracy pomiędzy wydziałami w urzędzie brak współpracy pomiędzy urzędem a opracowującym dokument źle wykonana inwentaryzacja powoduje złą diagnozę i nieadekwatne scenariusze brak programów wykonawczych brak ze strony urzędu bieżącej kontroli działań firmy wykonującej opracowanie.

Jakość dokumentów planistycznych. Zagrożenia. Efekt: Powstaje autorskie opracowanie firmy wykonującej zlecenie, napisane językiem niezrozumiałym dla działaczy samorządowych i dla członków wspólnoty samorządowej. Potencjalny „półkownik”.

Model nr 2. Spójność dokumentów planistycznych. Prawo Energetyczne wskazuje na trzy równoważne dokumenty, które stanowią podstawę prawidłowego procesu rozwoju gminy: Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego IDEA Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe PLANOWANIE Plan zagospodarowania przestrzennego REALIZACJA

Spójność dokumentów planistycznych. Program Ochrony Środowiska Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Strategia Rozwoju Gminy Program Rozwoju Lokalnego Projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe

Spójność dokumentów planistycznych. Strategia Rozwoju Gminy Wieloletni Plan Inwestycyjny Plan Gospodarki Odpadami. Program Poprawy Bezpieczeństwa. Program Ochrony Środowiska Program Rozwoju Turystyki Założenia (plan) zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe. Plan Zagospodarowania Przestrzennego Program Rozwoju Lokalnego

Spójność dokumentów planistycznych. W obrębie Urzędu każdego szczebla należy wprowadzić obowiązek międzywydziałowych konsultacji dokumentów planistycznych. Obowiązek ten ma doprowadzić do spójnych rozwiązań zastosowanych obrębie energetyki w istniejących gminnych dokumentach planistycznych.

Model nr 3. Zarządzanie energią. WUC - Ilość mieszkańców x 154 zł A gdzie zarzadzanie energią?

Model nr 3. Zarządzanie energią. Wprowadzenie zarządzania energią: analiza aktualnej sytuacji energetycznej inwentaryzacja i ocena wyposażenia decyzja Analiza i ocena TAK NIE Raport ze wskazaniem działań Realizacja zaleceń

Model nr 3. Zarządzanie energią. Energetyk komunalny.

Kontakt AM PREDA ul. Korczaka 4/8 46-040 Ozimek Tel. +48 77 544 99 20 Gsm +48 508 939 932 Fax +48 77 544 97 23 E-mail: preda@preda.pl www.preda.pl