Wstęp Wybór edukacyjny, decyzja o wyborze kierunku studiów jest bardzo istotna, ponieważ decyduje o dalszych planach kształcenia każdego ucznia. W dzisiejszym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Rodzic jako doradca zawodowy
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Zawody przyszłości.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
TECHNIKUM HANDLOWE ZAPRASZAMY.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Rozwój zawodowy człowieka
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Wydział Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
TECHNIK EKONOMISTA.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Charakterystyka zawodu
lecz dla życia się uczymy”
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa III.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
ZAWÓD SUKCES AWANS EUROPEJSKOŚĆ ZSAE WITA
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Planowanie własnej przyszłości
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Logistyk.
Dołącz do nas!!!. Profil akademicki Współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
Zapis prezentacji:

Wstęp Wybór edukacyjny, decyzja o wyborze kierunku studiów jest bardzo istotna, ponieważ decyduje o dalszych planach kształcenia każdego ucznia. W dzisiejszym świecie wybór zawodu to nie jest jednorazowy akt, lecz proces trwający przez całe życie człowieka. „Wybór zawodu jest wg. J. Hollanda wyrazem dojrzałości osobowości”

Elementy ważne w wyborze zawodu to: Przysposobienie młodego człowieka do roli przyszłego pracownika. Przygotowanie ucznia do zawodu powinno sprzyjać motywacji do takiego wyboru, aby odpowiadał indywidualnym oczekiwaniom i możliwościom jednostki oraz przynosił korzyści jednostce.

Pomoc ta powinna dotyczyć w szczególności: Jak pomóc uczniowi w podjęciu decyzji zawodowej? Pomoc ta powinna dotyczyć w szczególności: samopoznania i samooceny ucznia, jego : możliwości zdolności cech charakteru zainteresowań

zrozumienia przez ucznia na czym polega proces wyboru zawodu i planowania przyszłości realnego oceniania możliwości ucznia oraz jego celów i wartości wykorzystania umiejętności ucznia w podejmowaniu decyzji w przypadku zmiany zawodu Każdy uczeń powinien dokonać BILANSU OSOBISTEGO w planowaniu „Kariery Zawodowej”.

Planowanie kariery PLANOWANIE – to ustalanie celów, poszukiwanie rozwiązań i podejmowanie decyzji; to także wybór najodpowiedniejszej drogi pomiędzy różnymi rozwiązaniami w celu osiągnięcia sukcesu w nieodległym terminie.

Planując swoją przyszłość nie rezygnuj z aspiracji Planując swoją przyszłość nie rezygnuj z aspiracji. Człowieka ocenia się dziś według wielkości i jego marzeń. Nikt nie osiągnie więcej niż chce. Dlatego wyznaczaj sobie tylko ambitne plany!!!

Pamiętaj!!! Dobry plan – to połowa sukcesu, reszta zależy od ciebie.

Klucze wytyczania celów: Zmiana Dziedzina doskonałości Diamentowe pole Zrównoważone cele Cel osobisty

PRACA ŻYCIE RODZINNE KONTAKTY TOWARZYSKIE Przeanalizuj swoją przyszłość w trzech aspektach: PRACA ŻYCIE RODZINNE KONTAKTY TOWARZYSKIE

PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI KROK I Określ decyzję, którą chcesz podjąć KROK II Wyszukaj alternatywy

KROK III Pomyśl o konsekwencjach alternatyw KROK IV Podejmij decyzję KROK V Przyjmij odpowiedzialność za podjętą decyzję

Pamiętaj!!! Proces podejmowania decyzji pomoże Tobie przewidzieć co się wydarzy, mogą jednak mieć miejsce zdarzenia, które zmienią Twoje plany. Może się okazać, że podjąłeś niewłaściwą decyzję.

ETAPY KARIERY ETAP PIERWSZY Wysoki poziom energii, ale popełniasz sporo błędów. Silny optymizm połączony z silnym niepokojem wpływa na Twoją aktywność zawodową. Mimo popełnianych błędów, stale się rozwijasz.

ETAP DRUGI Energia mniej żywiołowa, popełniasz mniej błędów. Większa koncentracja na działaniu i wyższa wydajność. Wzrasta pewność siebie. Twoja kariera zawodowa ma się dobrze.

ETAP TRZECI ETAP CZWARTY Wszystko idzie doskonale. Poznałeś wszelkie przeszkody, które możesz napotkać realizując wytyczone cele. ETAP CZWARTY Niższa energia, rutyna. Mniejsze osobiste zaangażowanie wpływa na słabsze wyniki. Frustracja, rutyna.

NASTAWIENIE MUSI BYĆ POZYTYWNE!!! ETAP PIĄTY Spadek poczucia własnej wartości. Robimy kolejny krok do samorealizacji, wykorzystując zdobyte doświadczenia. NASTAWIENIE MUSI BYĆ POZYTYWNE!!!

Wybór kierunku dalszego kształcenia zawodowego a przyszły rynek pracy.

Określając zawody, które stwarzają możliwość znalezienia pracy trzeba przede wszystkim zapoznać się z: prognozami gospodarki ? (Rządowe Centrum Studiów Strategicznych) analizą procesów powstania nowych zawodów

Nowe zawody powstają w następujących obszarach: informatyka i telekomunikacja, technologie informacyjne, biotechnologia i jej zastosowania, ochrona środowiska, eksploatacja morza i dna morskiego, obsługa procesów integracji regionalnej, elektroniczne operacje finansowe,

ochrona zdrowia, edukacja prozdrowotna, domowa, opieka medyczna, informacja i kultura popularna, edukacja.

Perspektywiczne i zawody bez przyszłości. Zawody przyszłości: kierownicy małych i średnich zakładów pracy, sprzedawcy i demonstratorzy, pracownicy do spraw finansowych i statystycznych,

specjaliści do spraw biznesu, pracownicy usług ochrony, architekci i inżynierowie, nauczyciele nauczania ponadelementarnego, pracownicy obsługi biurowej, robotnicy budowlani robót wykończeniowych

sekretarki pracownicy obrotu pieniężnego pracownicy do spraw finansowych i handlowych agenci biur pomagających w prowadzeniu działalności gospodarczej specjaliści nauk społecznych technicy, personel obsługi komputerów

Zawody bez przyszłości rolnicy rybacy robotnicy w przemyśle włókienniczym i odzieżowym nauczyciele nauczania początkowego i przedszkolnego pomoce domowe

Wymagania rynku pracy Unii Europejskiej HISZPANIA ekonomiści, księgowi, audytorzy informatycy specjaliści do spraw telekomunikacji zawody związane z ekologią

FRANCJA informatycy księgowi pracownicy związani z opieką nad starszymi osobami pracownicy związani z obsługą turystyczną mechanicy samochodowi

Jakie cechy powinien posiadać absolwent? znać języki obce sprawnie posługiwać się komputerem być mobilnym i elastycznym śledzić rynek pracy i dokształcać być przygotowanym na ewentualne okresy bezrobocia rozwijać umiejętności organizatorskie pracy w zespole być kreatywnym umieć radzić sobie w zmieniającym się otoczeniu.

Rekrutacja 2005 Dla wielu uczelni osiągnięcie dobrych i bardzo dobrych wyników na maturze nie wystarczy do zdobycia indeksu, mimo że wcześniej zapowiadały rezygnację z egzaminów wstępnych. Uczelnie nadal będą mogły sprawdzać zdolności artystyczne czy kondycję fizyczną kandydatów na odpowiednie kierunki studiów.

Jak wybrać studia ? Wybór przyszłego kierunku kształcenia nie jest łatwy, bo mimo wszystkich możliwości, zmian, jakie dają nam dwa fakultety, studia podyplomowe jest to wybór dość zobowiązujący. Po bardzo dokładnym zapoznaniu się z charakterystyką danego zawodu i własnymi predyspozycjami do jego wykonania (doradztwo zawodowe) należy również brać pod uwagę:

Dziś nie powinno się już mówić tylko o krajowych rynkach Dziś nie powinno się już mówić tylko o krajowych rynkach. Przecież te rynki się ciągle zmieniają zarówno w sensie fizycznym jak i wirtualnym.

Informator o zwodach KIERUNKI KSZTAŁCENIA W POLSCE Architektura i budownictwo Finanse i zarządzanie Informatyka i telekomunikacja Języki obce Komunikacja społeczna Twórczość Nauczania i wychowanie Nauki humanistyczne

Nauki społeczno – polityczne Nauki ścisłe Urzędnicy państwowi Prawo Bezpieczeństwo i ochrona Przemysł Środowisko naturalne Transport i logistyka Nieruchomości Turystyka i hotelarstwo Zdrowie

Szkolnictwo wyższe Uniwersytety Politechniki Akademie Ekonomiczne Wyższe Szkoły Pedagogiczne Akademie Rolnicze Akademie Wychowania Fizycznego Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe Uczelnie Teologiczne