Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Witamy uczestników konferencji
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Formalnoprawne podstawy rozwoju placówek oświatowych i obszary podnoszenia jakości pracy 24 września 2015 r.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w ramowych statutach: 1
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Przykładowy model podziału środków
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Delegatura w Sieradzu

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10 maja 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 14 maja 2013 r. poz. 560) weszło w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia; za wyjątkiem przepisów § 1 pkt 1 lit. a, pkt 2, 6, 13, 14 oraz 16, które weszło w życie z dniem 1 września 2013 r. Zmiany dotyczą zapisów § 2,7,8,dodany 8a,9,10,14,16,17,18,19,20,21,22. Wybrane zmiany: rezygnacja z dotychczasowych obszarów ewaluacji: efekty, procesy, funkcjonowanie w środowisku, zarządzanie; pozostają same wymagania określone dla poszczególnych typów szkół i placówek),

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 wymagania wobec szkół i placówek, które muszą być spełnione dla ustalenia poziomu D i poziomu B określone w Zał. do rozp. MEN z dnia 10 maja 2013 r.

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 I. Wymagania wobec przedszkoli, dotyczy również oddziałów przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych oraz form wychowania przedszkolnego innych niż przedszkole lub oddział przedszkolny (12)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 II. Wymagania wobec szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół artystycznych, placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego oraz ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego (12)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 III. Wymagania wobec placówek oświatowo-wychowawczych i placówek artystycznych (5)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 IV. Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych (8)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 V. Wymagania wobec specjalnych ośrodków wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (6)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 VI. Wymagania wobec MOW, MOS,SOSW, (11)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 § 2 – ( rezygnacja z obszarów ewaluacji, pozostają jedynie wymagania), ewaluacja całościowa – ewaluacja zewnętrzna przeprowadzana w zakresie wszystkich wymagań, które są określone w zał. do rozp. ewaluacja problemowa – ewaluacja zewnętrzna przeprowadzana w zakresie wybranych wymagań, które są określone w zał. do rozp.  

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 § 8 – uchyla się zapis ust. 4 o uwzględnianiu wyników ewaluacji wewnętrznej w ewaluacji zewnętrznej; - w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej, zespół wyznaczony do przeprowadzenia ewaluacji przedstawia zakres i harmonogram ewaluacji na zebraniu z udziałem dyrektora, nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły lub placówki

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 § 8a - …osoby uczestniczące w ewaluacji zewnętrznej, w tym nauczyciele, uczniowie, wychowankowie i ich rodzice oraz przedstawiciele organizacji i instytucji współpracujących ze szkołą lub placówką, są wybierane przez zespół … § 9 – zmiana zapisu w sprawie terminu przedstawienia wyników i wstępnych wniosków z ewaluacji, zmiana zapisu w sprawie terminu sporządzenia raportu, o zakończeniu ewaluacji i możliwości zapoznania się z raportem, dyrektor szkoły lub placówki informuje w terminie 3 dni od otrzymania raportu radę rodziców, samorząd uczniowski i radę szkoły, jeśli została utworzona,

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 § 10 – w przypadku ustalenia w wyniku ewaluacji zewnętrznej poziomu E w odniesieniu do choćby jednego z wymagań określonych w załączniku do rozporządzenia organ sprawujący nadzór pedagogiczny poleca dyrektorowi opracowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy o systemie oświaty; w przypadku szkoły niepublicznej – zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 3 ustawy i wyznacza termin jego realizacji. W tym przypadku w terminie 3 lat organ sprawujący nadzór pedagogiczny przeprowadza ewaluację całościową

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 § 21 – dyrektor szkoły lub placówki opracowuje i przedstawia plan nadzoru pedagogicznego do dnia 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan; plan uwzględnia wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym - zmiana zapisu dot. zawartości planu nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły lub placówki; m.in. zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań / poprzednio – tematyka szkoleń i narad dla nauczycieli § 22 – dyrektor szkoły lub placówki do dnia 31 sierpnia przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej a w przypadku szkoły lub placówki, w której nie tworzy się rady pedagogicznej – na zebraniu z udziałem nauczycieli i osób niebędących nauczycielami, które realizują zadania statutowe szkoły lub placówki, wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru.  

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 W odniesieniu do konkretnych wymagań określonych w zał. do rozporządzeniu stosowane są następujące KRYTERIA ewaluacyjne (aksjologiczne): POWSZECHNOŚĆ – ADEKWATNOŚĆ SYSTEMOWOŚĆ - UŻYTECZNOŚĆ RÓŻNORODNOŚĆ – SKUTECZNOŚĆ ZESPOŁOWE DZIAŁANIE- SPÓJNOŚĆ PARTYCYPACJA – PRZYDATNOŚĆ RÓWNOŚĆ - ZAANGAŻOWANIE

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Nawiązując do informacji ze sprawowanego nadzoru zachęcam do przyjrzenia się w zespołowej analizie wymaganiom w aspekcie spełniania KRYTERIÓW OPERACYJNYCH ale i AKSJOLOGICZNYCH, od spełnienia których zależy ustalenie poziomu (A,B,C,D,E), po przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej. Każdy wyraz oddzielnie i w kontekście całego wymagania, kluczowe wyrazy, co oznaczają dla spełniania wymagania. Co szkoła powinna robić i jak? Czy jest pomysł na działania systemowe? Czy podejmowane działania i efekty są przedmiotem zespołowej refleksji rady pedagogicznej i analizy? Czy analizie poddaje się jakościowe działania? Czy analizie poddawane są formułowane wnioski wynikające z realizowanych zadań?

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Ewaluacje całościowe /9 /zgodnie z zał. do rozp. MEN Przedszkola – 4 /I. wymagania (12) Szkoły różnych typów – 5 /II. wymagania (12)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Ewaluacje problemowe zgodnie ze wskazaniem MEN /51/ Przedszkola -11/I. wymagania: 2, 3, 5 Szkoły – 35 /II. wymagania: 2, 3, 5 Inne placówki – 5 /III. wymagania:1, 3; IV. wymagania: 5, 6, 7; V. wymagania: 1, 2

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Ewaluacje problemowe zgodnie ze wskazaniem Łódzkiego Kuratora Oświaty /22 Przedszkola – 12 /I. wymagania: 7,8 Szkoły różnych typów – 10/II. Wymagania: 4, 7, 9

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Kontrole planowe /138/ Zgodność kształcenia w szkołach zawodowych z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego - (2 - ZSZ); (1 -T); (2- Szkoła policealna) Zgodność szkolnego planu nauczania technikum z ramowym planem nauczania dla ww. szkoły - (2 T)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Wybór podręczników szkolnych - (17 SP; 9GM) Zgodność realizacji wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum – ( 8 GM) Zgodność realizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w klasach I – III publicznej szkoły podstawowej ( 17 SP)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Zgodność z przepisami prawa organizacji pracy świetlicy szkolnej zorganizowanej w publicznej szkole podstawowej – (18 SP) Organizacja kształcenia uczniów niepełnosprawnych w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych – (12 PM, 17 SP, 8 GM)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole – ( 9 SP, 5 GM) Spełnianie warunków określonych w art. 7 ust. 3 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty przez niepubliczną szkołę o uprawnieniach szkoły publicznej – (1 SP, 1 GM, 4 LO, 1 ZSZ, 3 Sz. Policealne)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Realizacja przez publiczne placówki doskonalenia nauczycieli zadań polegających na informowaniu szkół i placówek o kierunkach polityki oświatowej państwa ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, zgodnie z art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o systemie oświaty – (1)

Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014 Realizacja zadań nadzoru pedagogicznego w zakresie wspomagania szkół i placówek. Wspomaganie szkół i placówek realizowane będzie w szczególności poprzez: Przygotowanie i upowszechnienie analizy wyników oraz wniosków wynikających z przeprowadzonych ewaluacji zewnętrznych i kontroli planowych i doraźnych. Promowanie wykorzystania wyników ewaluacji w procesie doskonalenia jakości działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek. Udzielanie pomocy szkołom i placówkom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ