This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Seminarium projektu ToI ENABLE, Kraków, Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Program Uczenie się przez całe życie Program Leonardo.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
KNPZ KOŁO NAUKOWE PROCESU ZARZĄDZANIA. Nasza działalność od roku 2010 przy Katedrze Procesu Zarządzania 2.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Proces Boloński Życie i twórczość.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Mini Słownik popularnych zwrotów
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Warszawa 6 Października 2004 Projekt ETISMARLAND – promocja udziału MŚP z obszaru transportu powierzchniowego w europejskich projektach badawczych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Program POMYSŁY i Europejska Rada Badań Dzień informacyjny Programu POMYSŁY Warszawa, Wiesław Studencki Krajowy Punkt Kontaktowy.
RAPORT Z BADAŃ – MIĘDZYNARODOWE KONSULTACJE NA TEMAT PROGRAMU STUDIÓW DOKTORANCKICH EDiTE Lifelong Learning Programme Erasmus Multilateral Project EACEA.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
This project has been funded with support the European Commission
Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. Europejskie studia doktoranckie dla nauczycieli Projekt realizowany na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu Czas trwania projektu: r r. Zespół projektowy: dr hab. B. D. Gołębniak prof. DSW, dr hab. M. Sekułowicz, prof. DSW, dr R.Ligus – kierownik projektu

Informacje ogólne 2EDiTE - Public Presentation (2013) 1.Inspiracje Pierwsze idee Konsultacje międzynarodowe (ENTEP) 3.Program EDiTE Program studiów doktoranckich Cele, zadania, funkcje Struktura programu 2.Struktura Projektu EDiTE LLP Erasmus – źródła finansowania Skład konsorcjum Skład zespołów projektowych Podmioty doradcze Podział zadań (work packages) Etapy projektu Cele projektu Proces konsultacji

Źródła idei EDiTE 3EDiTE - Public Presentation (2013) Informacje na temat inspiracji i pierwszych pomysłów Konsultacje międzynarodowe - ENTEP

Inspiracje i źródła idei Potrzeba działań innowacyjnych i podnoszenia jakości kształcenia w szkołach stają się niezbywalnymi warunkami do życia w społeczeństwie wiedzy. Kadra profesjonalistów w zakresie nauczania i uczenia się (współcześni nauczyciele) poszukuje nowych rozwiązań, aby ich uczniowie odnajdywali się z sukcesem w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości modyfikowanej zarówno przez rozwój wiedzy naukowej jak i zmiany społeczno-ekonomiczne. Te wielościeżkowe zmiany wymagają ciągłego doskonalenia nauczycielskiego profesjonalizmu. Potrzebna jest zmiana myślenia o kształceniu nauczycieli i ich teoretyczno-praktycznym oprzyrządowaniu, kompleksowym podejściu do uczenia się przez całe życie (Lifelong Learning) również z praktyki i poprzez praktykę w środowisku wypełnionym interesami politycznymi, wieloetnicznością i tradycjami narodowymi EDiTE - Public Presentation (2013)4

Wyniki konsultacji międzynarodowych Międzynarodowe stowarzyszenie European Network of Teacher Education Policies (ENTEP) ujawniło iż w krajach europejskich występuje: Duże zróżnicowanie programów kształcenia nauczycieli w Europie w zakresie organizacji studiów, promowania kultury tej profesji oraz realizowania pedagogicznych koncepcji w praktyce; Mała mobilność nauczycieli podejmujących studia doktoranckie. Wydaje się, iż warto urozmaicić programy kształcenia i poszerzyć je o ofertę wymiany międzyuczelnianej wewnątrz kraju jak i na poziomie międzynarodowym. Kryteria wstępu na studia doktoranckie dla nauczycieli w zakresie nauk przyrodniczych często są ograniczeniem dla praktyków zainteresowanych podnoszeniem swoich kompetencji badawczo-naukowych oraz swoich umiejętności w zakresie kształcenia innych (nauczania). Istnieje zagrożenie utraty potencjału wiedzy generowanej z praktyki i poprzez praktykę, (przejawami której są między innymi inicjatywy innowacyjnego nauczania i uczenia się obecne na każdym poziomie kształcenia, zmiany w zarządzaniu instytucjami edukacyjnymi), co nie jest uwzględniane w konwencjonalnych programach studiów doktoranckich. EDiTE - Public Presentation (2013)5

Ogólne informacje o projekcie EDiTE 6EDiTE - Public Presentation (2013) Lifelong Learning Programme- Erasmus źródła finansowania Skład konsorcjum Skład zespołów projektowych Podmioty doradcze Zadania (work packages) Etapy projektu Cele Proces konsultacji

Lifelong Learning Programme Erasmus Multilateral Project – źródła finansowania EACEA – Porozumienie Grant Agreement No / Czas trwania projektu : – EDiTE - Public Presentation (2013)7

Skład konsorcjum projektu Universtity of Innsbruck, Austria Lider projektu Eötvös Loránd Universtity, Węgry Universtiy of Lower Silesia, Polska University of Lisbon, Portugalia University of Bucharest, Rumunia EDiTE - Public Presentation (2013)8

Skład zespołów projektowych UNIWERYTETYREPREZENTANCI University of Innsbruck, Austria (UIBK)Prof. Michael Schratz, Kathrin Helling, M.A Eötvös Loránd University, Hungary (ELTE)Prof. Gábor Halász, Timea Szollösi University of Lower Silesia, Poland (ULS) Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław Dr. Rozalia Ligus, Prof. DSW dr hab. B. D. Gołębniak, Prof. DSW dr hab. M. Sekułowicz University of Lisbon, Portugal (UL)Dr. Ana Curado, Prof. Joao Pedro da Ponte University of Bucharest, Romania (UB)Prof. Romita Iucu-Bumbu, Dr. Anca Nedelcu EDiTE - Public Presentation (2013)9

Podmioty doradcze ENTEP Organizacja powołana na europejskiej konferencji na rzecz podnoszenia jakości edukacji w czasie Prezydentury Portugalii, Loule (Algarve), Maj 22-23, 2000 r. Cel: Promowanie i wzmacnianie współpracy między państwami członkowskimi Unii Europejskiej w zakresie ujednolicenia przepisów na temat kształcenia nauczycieli ze szczegółowym zwróceniem uwagi na nauczycieli rozpoczynających karierę zawodową oraz tworzenia możliwości ich ciągłego, profesjonalnego rozwoju. EDiTE - Public Presentation (2013)10

Ministerstwa Edukacji państw członkowskich UE* oraz Komisja Europejska (European Commission), a od 2003r. dziesięć nowych państw, które przystąpiło do ENTEP. W skład ENTEP wchodzą reprezentanci Ministerstw Edukacji lub przedstawiciele reprezentujący dany kraj w Komosji Europejskiej, którzy pracują nad europejskimi pzrepisami dotyczącymi kształcenia nauczycieli. * Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, Portugal, Spain, Sweden, The Netherlands and the United Kingdom Skład ENTEP EDiTE - Public Presentation (2013)11

Zadania (work packages) WP1 – Organziacja i zarządzanie (Management) Lider Projektu: University of Innsbruck, Austria WP2 – Praca nad Programem (Curriculum Development) Lider: University of Bucharest, Rumunia WP3 – Monitorowanie Jakości (Quality Plan) Lider: University of Lisbon, Portugalia WP4 – Upowszechnienie projektu (Dissemination) Lider: University of Lower Silesia (Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław, Polska) WP5 – Popularyzacja i weryfikacja (Exploitation) Lider: Eötvös Loránd University, Węgry EDiTE - Public Presentation (2013)12

Etapy projektu Istotą projektu jest opracowanie europejskiego programu studiów doktoranckich dla nauczycieli (curriculum development; WP2) oraz jego popularyzacja, weryfikacja i konsultacje (exploitation; WP5). Wsparciem jest proces organizacji i zarządzania projektem (manegement WP1), monitorowanie jakości (quality plan; WP3), oraz działalność promująca projekt i produkt (dissemination; WP4). EDiTE - Public Presentation (2013)13

Cele projektu Celem projektu jest: wykreowanie oryginalnego, międzynarodowego i interdyscyplinarnego programu studiów doktoranckich dla nauczycieli (joint doctoral programme); Połączenia praktyki z teorią w praktyce; Otwarcia ponadnarodowej przestrzeni badawczej w zakresie kształcenia nauczycieli i zbliżenia do siebie wszelkich instytucji edukacyjnych. Utworzenie w Europie profesjonalnego forum wymiany informacji, dzielenia się wiedzą teoretyczną i dobrymi praktykami. EDiTE - Public Presentation (2013)14

Idee projektu Wykreować wysoce nowoczesne i innowacyjne rozwiązania w zakresie kształcenia nauczycieli. Uczynić z międzynarodowego programu studiów doktoranckich dla nauczycieli generator dla innych międzynarodowych inicjatyw naukowo-badawczych i programów; Opracować standardy, procedur i zasady określających, ramową organizację i możliwości rozwoju innych, podobnych programów studiów doktoranckich dla nauczycieli. EDiTE - Public Presentation (2013)15

Konsultacje Przebieg realizacji projektu EDiTE będzie poddany konsultacjom. Konsultantami będą eksperci do spraw kształcenia nauczycieli w Europie pochodzący z różnych krajów. Seminaria naukowe Artyzm badawczy w kształceniu nauczycieli??? (State of the art research in teacher education) (Lisbona, Wrzesień 2013) Prawo i przepisy prawne w kształceniu nauczycieli (Teacher education and teacher education policies in the European Union (Budapeszt, Lipiec 2014) EDiTE - Public Presentation (2013)16

The EDiTE curriculum 17EDiTE - Public Presentation (2013) PhD programme Aims and objectives Curriculum Structure

Cel projektu Prowadzenie zaawansowanych badań Skupienie uwagi na kreowaniu ścisłej zależności między kształceniem nauczycieli, nauczaniem i uczeniem się w oparciu o prowadzenie badań, niwelowanie barier pomiędzy praktyką, przepisami prawnymi a podejmowanymi projektami badawczymi. Krok w stronę europejskiego ujednolicenia nauczycielskich studiów doktoranckich jest jednocześnie otwarciem się na nowe perspektywy w procesach edukacyjnych w oparciu o promowanie nowych form mobilności i profesjonalizacji kształcenia nauczycieli. EDiTE - Public Presentation (2013)18

Cele programu doktoranckiego Program … Wspiera studentów w rozwijaniu krytycznego spojrzenia na ich własny system kształcenia, tworzy warunki i możliwości do poszerzania swoego doskonalenia w środowisku międzynarodowym; Organizuje ponadnarodowy system profesjonalnej superwizji wykorzystując do tego zajęcia programowe na wybranych uczelniach; Jest oparty na definicji promującej istotę kompetencji i jakości kompetencji w kształceniu nauczycieli, począwszy od kandydatów na nauczycieli, nauczycieli praktyków, oraz wszystkich zainteresowanych profesjonalnym rozowjem w edukacji; EDiTE - Public Presentation (2013)19

Program cd. Jest podzielanym wspólnie przez ekspertów europejskich myśleniem co do istoty nauczania, uczenia się i kształcenia nauczycieli. Wpisuje się w EU koncepcje kształcenia nauczycieli jak i istniejących przepisów prawnych. Cechuje go progresywne myślenie o kształceniu nauczycieli w przyszłości; Jest czytelny, dostępny, łatwy do weryfikacji przez organizacje i instytucje edukacyjne w poszczególnych krajach jak i poddany może być debatom publicznym co może tylko poprawić jego ostateczny kształt. EDiTE - Public Presentation (2013)20

Struktura programu (Status: 12/2012) EDiTE - Public Presentation (2013)21 TytułECTSMODUŁY Moduł 1: Studia zaawansowane 30 Zaawansowane studia pedagogiczne (Advanced Pedagogical Studies) 12 Studia trans dyscyplinarne (Transversal Studies) 18 Metodologia i zarządzanie (Research Methodology and Management) Moduł 2: Indywidualne projekty badawcze 120 Projekty badawcze (Research activities) Uczelniane Projekty badacze (Residential Research Activities) Obrona (Defence of PhD)

Kontakt 22EDiTE - Public Presentation (2013) Lider Projektu Univ.-Prof. Mag. Dr. Michael Schratz Department for Teacher Education and School Research Dean of School of Education Leopold-Franzens-Universität Innsbruck Innrain 52 A-6020 Innsbruck Tel.: +43 (0) Fax: +43 (0)