Katarzyna Sobierajska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
turystyki uzdrowiskowej” XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Województwo pomorskie –
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wsparcie rodzin w Małopolsce Wybrane działania RPO na lata
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Dyrektor Departamentu Turystyki
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Centrum Inwestora i Eksportera
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Programowanie perspektywy finansowej
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Dyr. Karina Milan DZIAŁANIE 6.4. PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA (PO IG) „INWESTYCJE W PRODUKTY TURYSTYCZNE O ZNACZENIU PONADREGIONALNYM”
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Paczków dnia r..
Zapis prezentacji:

Katarzyna Sobierajska Kreowanie i rozwój konkurencyjnych produktów turystycznych w świetle „Kierunków rozwoju turystyki do 2015 roku” Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji

Rozwój polskiej oferty turystycznej stałe doskonalenie produktów turystycznych i wzmacnianie ich jakości, kreowanie nowych produktów turystycznych, integrowanie produktów turystycznych w kompleksową ofertę, badanie i monitorowanie rynku oraz dostosowywanie oferty do oczekiwań odbiorców.

Produkt turystyczny Kreacja oraz rozwój konkurencyjnych produktów turystycznych, scalonych w spójną i innowacyjną ofertę, stanowi jedno z najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem turystycznym w Polsce zapisanych w „Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku” w Obszarze Priorytetowym I – Produkt turystyczny o wysokiej konkurencyjności. Ministerstwo Sportu i Turystyki od wielu lat wspiera przygotowywanie koncepcji tworzenia konkurencyjnych produktów turystycznych w ramach konkursów na dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki niezaliczane do sektora finansów publicznych. 3

Produkt turystyczny W 2009 roku Ministerstwo Sportu i Turystyki dofinansowało: „Opracowanie programu rozwoju produktów turystycznych w województwie łódzkim na lata 2009-2013 wraz z narzędziami wsparcia ich rozwoju w Internecie”, „Opracowanie, wdrożenie i popularyzację modelowych rozwiązań w zakresie kształtowania konkurencyjnych produktów turystyki aktywnej w oparciu o Program Rozwoju Produktów Turystycznych Województwa Pomorskiego na lata 2008-2013”, „Koncepcję rozwoju sieciowych produktów turystyki wiejskiej, agro i ekoturystyki Dolnego Śląska ze szczególnym uwzględnieniem ich komercjalizacji z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi promocji i sprzedaży on-line”, „Opracowanie Operacyjnego programu rozwoju produktów turystyki biznesowej, uzdrowiskowej, agroturystyki i turystyki dzieci i młodzieży w województwie świętokrzyskim”. 4

Kluczowe produkty turystyczne Polski turystyka w miastach i kulturowa, turystyka biznesowa (MICE), turystyka rekreacyjna, aktywna i specjalistyczna, turystyka na terenach wiejskich, turystyka przygraniczna i tranzytowa.

Bariery rozwoju produktów niewielka ilość produktów o charakterze ponadregionalnym, jakość produktów turystycznych i ich elementów składowych, zbyt mała profesjonalizacja zarządzania produktami, niedostateczna współpraca. 6

Kierunki działań rozwojowych stworzenie podstaw w zakresie wiedzy i informacji, koordynacja rozwoju produktów o charakterze ponadregionalnym, wspieranie procesów powstawania lokalnych i regionalnych produktów, opracowanie i wdrożenie mechanizmów oraz narzędzi wpływających na podnoszenie jakości, stworzenie systemu monitorowania i dostosowania produktów do potrzeb rynku, rozwój infrastruktury atrakcji turystycznych, prowadzenie szkoleń i prezentacji dobrych praktyk, tworzenie systemów rekomendacji produktów turystycznych i ich promocja. 7

Stworzenie podstaw w zakresie wiedzy i informacji prowadzenie badań regionalnych i horyzontalnych w obszarze produktów turystycznych w zakresie potencjalnych segmentów docelowych odbiorców, oceny dostosowania aktualnych produktów do potencjału regionów oraz możliwości dalszego rozwoju produktów w regionach, badania jakościowe w zakresie obecnych, jak i projektowanych produktów turystycznych, opracowanie niezbędnych ekspertyz i analiz w zakresie potencjału turystycznego regionów oraz uwarunkowań związanych z jego wykorzystaniem, opracowanie i udostępnianie skutecznych metodologii w zakresie kreowania i wdrażania produktów. 8

Koordynacja rozwoju produktów o charakterze ponadregionalnym stworzenie możliwości współfinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej „Inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym” w ramach Działania 6.4. PO IG, w ramach tego działania wspierane są kompleksowe, ponadregionalne produkty turystyczne o charakterze unikatowym oraz wyjątkowe atrakcje turystyczne, znajdujące się na liście Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Naturalnego UNESCO lub uznane przez Prezydenta RP za Pomniki Historii, całkowita wielkość środków przyznanych na Działanie 6.4 wynosi 138 mln euro, Instytucją Wdrażającą (Pośredniczącą II Stopnia) dla Działania 6.4. jest Polska Organizacja Turystyczna, na Liście Indykatywnej znajdują się 22 projekty kluczowe. 9

Wspieranie procesów powstawania lokalnych i regionalnych produktów przedsięwzięcia stymulujące kreatywność i przedsiębiorczość w wykorzystywaniu dostępnych szans i potencjałów (np. Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL w Kielcach), szkolenia lokalnych i regionalnych animatorów turystyki, tworzenie zintegrowanych strategii (w tym strategii promocji, dystrybucji, zarządzania), wydawanie specjalistycznych poradników w zakresie kreacji produktów lokalnych na obszarach atrakcyjnych turystycznie. 10

Opracowanie i wdrożenie mechanizmów oraz narzędzi wpływających na podnoszenie jakości kategoryzacja hoteli i innych obiektów noclegowych, projektowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością w usługach turystycznych, organizacja szkoleń dotyczących jakości w turystyce, stworzenie systemu zachęt dla podmiotów wdrażających systemy jakości oraz wprowadzających innowacje do swoich ofert turystycznych. 11

Stworzenie systemu monitorowania i dostosowania produktów turystycznych do potrzeb rynku stworzenie jednolitego systemu badań oczekiwań konsumentów w odniesieniu do produktów turystycznych, włączenie lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych (LOT i ROT) w proces zbierania danych, opracowanie regionalnych, kierunkowych planów rozwoju produktów turystycznych. 12

Rozwój infrastruktury atrakcji turystycznych unowocześnienie i dynamizowanie form i metod prezentacji atrakcji turystycznych (sposób ekspozycji, prezentacje interaktywne), udogodnienia techniczne dla specyficznych grup turystów np. dzieci, niepełnosprawnych, grup edukacyjnych, wspieranie procesów zarządzania atrakcjami oraz wdrażanie innowacji technologicznych. 13

i prezentacji dobrych praktyk Prowadzenie szkoleń i prezentacji dobrych praktyk realizacja przez Polską Organizację Turystyczną szkoleń w oparciu o najlepsze wzory zagraniczne i krajowe, położenie nacisku na kształtowanie jakości elementów składowych produktów, tworzenie spójnego wizerunku produktu dla potrzeb promocyjnych. 14

Tworzenie systemów rekomendacji produktów turystycznych i ich promocja na „Najlepsze produkty turystyczne” - projekt Polskiej Organizacji Turystycznej (w tym przyznanie Złotego Certyfikatu) oraz na pamiątkę z regionu i innych. Produkty wyróżnione certyfikatem w ramach konkursu „Na najlepsze produkty turystyczne” są włączane na zasadzie współpracy w działania promocyjne zarówno na rynku krajowym, jak i rynkach zagranicznych. Szczególnym przypadkiem jest przyznanie tzw. Złotego Certyfikatu, dla którego przygotowywana jest odrębna kampania promocyjna. na „Najlepszą Europejską Destynację – EDEN” (projekt Komisji Europejskiej). Zadaniem tego konkursu jest wskazywanie najlepszych europejskich destynacji turystycznych dla różnorodnych segmentów turystyki. 15

Konkurencyjność polskiego produktu Produkt turystyczny będzie tworzony i rozwijany przede wszystkim na poziomie lokalnym we współpracy samorządu terytorialnego i branży turystycznej, a także na poziomie regionalnym w odniesieniu do produktów wykraczających poza granice jednego regionu. Koncepcja „od idei do produktu” stanowi podstawowy kierunek Obszaru Priorytetowego I – Produkt turystyczny o wysokiej konkurencyjności zawartego w „Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku”. Tworzenie i rozwijanie produktów turystycznych przyczyni się do potęgowania efektów synergii, koncentracji zasobów, a w efekcie wpłynie na poprawę konkurencyjności polskiej turystyki i spełnienie rosnących wymagań klientów. 16

Katarzyna Sobierajska Ministerstwo Sportu i Turystyki DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Sportu i Turystyki Tel. (022) 24-43-170 Fax. (022) 24-43-171 E-mail: turystyka@msport.gov.pl 17 17