Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalna Platforma współpracy
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
System Kontroli Zarządczej na Politechnice Śląskiej
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Ocena projektów inwestycyjnych
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
Kalendarz 2020.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości Warszawa, 4 marca 2011 r.

Informacje o umowie Opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław, Zawarcie umowy: 16 września 2010 r. w Warszawie Strony umowy: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.; Konsorcjum: Ingenieria IDOM Internacional S.A. z siedzibą w Madrycie (lider konsorcjum), Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o. o. Czas wykonania: 27 miesięcy

Przedmiot Umowy Przedmiotem Umowy jest opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości (LDP) „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”. Umowa została podzielone na dwie części: Studium Wykonalności dla budowy LDP Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK.

Termin realizacji Umowy Realizacja umowy została podzielone na dwie części: Studium Wykonalności dla budowy LDP Warszawa – Łódź –Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; termin:16.09.2010 r. – 17.10.2011 r. 2. Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK. termin: 21.09.2011 r. – 17.12.2012 r.

Główne cele realizacji Umowy Dostarczenie Zamawiającemu i instytucjom odpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Polsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych odnośnie budowy linii; Opracowanie rozwiązań i koncepcji, które staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji w ramach projektu POIiŚ Przygotowanie budowy linii dużych prędkości.

Zakres Umowy W zakres realizacji zamówienia wchodzą: Analizy wstępne Analizy popytu i podaży Dokumentacja środowiskowa Analizy techniczne Analizy finansowe i ekonomiczne Zarządzanie inwestycją Analiza wielokryterialna przebiegu trasy Uszczegółowienie analiz dla wybranego wariantu OPZ dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania budowy LDP: dokumentacji geodezyjnej i wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, koncepcji programowo – przestrzennej i programu funkcjonalno – użytkowego, biznes planu budowy LDP, działań związanych z uzgodnieniem i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod budowę linii.

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Studium Wykonalności 117.5 2010-09-16 2012-12-17 Część I 56.6 2011-10-17 Część I – Etap I 2 2010-09-29 Raport nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP Raport nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część I – Etap II 55.2 2010-09-27 2011-10-17 Raport nr 3 – Analizy wstępne 13 2010-12-24 Raport nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów dla LDP 6.2 2010-11-08 Raport nr 5 – Analiza popytu i podaży 30.2 2011-04-25 Raport nr 6 – Analizy techniczne 44.2 2011-08-01 Raport nr 7 – Analiza środowiskowa 51.2 2011-09-19 Raport nr 8 – Analiza finansowa i ekonomiczna 7 2011-08-02 2011-09-20 Raport nr 9 – Analiza organizacyjna i prawna 39.2 2010-12-20 Raport nr 10 – Rekomendacja wariantu budowy LDP 4

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Przedstawienie Zamawiającemu Raportu nr 10 2011-10-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 10 3 2011-10-18 2011-11-07 Zatwierdzenie przez Zamawiającego zarekomendowanego wariantu 14 2012-01-23 Wydanie decyzji o rozpoczęciu prac nad Częścią II Studium Wykonalności

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część II 64.7 2011-09-27 2012-12-17 Raport nr 11 – Uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK 20 2012-01-31 2012-06-18 Raport nr 12 – Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko 61.2 2011-09-21 2012-11-21 Uszczegółowienie inwentaryzacji środowiskowej 39 2012-01-26 2012-10-24 Raport nr 13 – Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej 3 2012-02-20 Raport nr 14 – Uszczegółowienie analiz przewozowych i ruchowych oraz analiz finansowych i ekonomicznych dla wybranego wariantu 38.4

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Raport nr 15 – Podsumowanie części II 4.5 2012-10-25 2012-11-26 Raport nr 16 – Dokument końcowy 3 2012-12-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 16 2013-01-07

Obecny stan prac Wykonawca zgodnie z harmonogramem realizacji Umowy złożył: Raport Nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP, Raport Nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia, Raport Nr 3 – Analizy wstępne, Raport Nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów Wyniki wstępnego trasowania trzech rozpatrywanych wariantów linii.

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko