Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Kształcenie specjalne
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawo rodzica/opiekuna do uzyskiwania informacji na temat nauki szkolnej ucznia oraz do objęcia go pomocą.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Prezentacja przygotowana na konferencję
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tarnowie
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Dzieciństwo jest snem rozumu
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Dydaktyka ogólna.
Aspekty prawne wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
placówka przyjazna uczniom
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 Tymczasowe siedziby : Warszawa, ul. Sierakowskiego 9 ul. Namysłowska 1 Tel. 0-22 619-01-94

Specjaliści poradni Psycholog Pedagog Terapeta Integracji Sensorycznej Logopeda Neurologopeda Tyflopedagog Surdopedagog Oligofrenopedagog Socjoterapeuta Psychoterapeuta Doradca zawodowy Trzy zespoły orzekające: Zespół orzekający ds. indywidualnego nauczania Zespół orzekający ds. kształcenia specjalnego (135) Zespół orzekający ds. wczesnego wspomagania rozwoju Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Rodzaje wydawanych orzeczeń i opinii specjalistycznych orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Zajęcia skierowane do dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich rodziców Indywidualna terapia pedagogiczna Indywidualna terapia psychologiczna Indywidualna terapia logopedyczna Integracja Sensoryczna Zajęcia z elementami stymulacji polisensorycznej Muzykoterapia Zajęcia grupowe dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nieśmiałych Zajęcia grupowe dla dzieci z deficytami rozwojowymi Socjoterapia dla dzieci i młodzieży Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców Terapia rodzinna Indywidualne spotkania wspierające, konsultacje wychowawcze Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

INTEGRACJA SENSORYCZNA – zajęcia przeznaczone dla dzieci z następującymi problemami: Nadmierna wrażliwość na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruch. Zbyt mała wrażliwość/reaktywność na stymulację sensoryczną. Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej. Trudności z koncentracją, impulsywność Problemy z koordynacją Opóźnienie rozwoju mowy, rozwoju ruchowego oraz trudności w nauce. Słaba organizacja zachowania. Niskie poczucie własnej wartości. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

SALA DO INTEGRACJI SENSORYCZNEJ Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

INTEGRACJA POLISENSORYCZNA- w Sali Doświadczania Świata Wykorzystywana w pracy terapeutycznej i rewalidacyjnej z dziećmi autystycznymi, z zaburzeniami emocji oraz we wczesnym wspomaganiu rozwoju . Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5

Sala polisensoryczna – sala doświadczania świata Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr5