Oko w oko z pracownikiem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Advertisements

Asertywność.
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z O Ś RODKA POMOCY SPO Ł ECZNEJ NA PODSTAWIE DOKUMENTU TO Ż SAMO Ś CI Procedura przyj ę cia osoby bezdomnej do Placówki.
Struna – rozwi ą zanie dAlemberta Ewa Jench WFiIS AGH.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Anna Paszkowska-Rogacz
Przeprowadziłam wywiad z moim wujkiem – Januszem Twarogiem. Rozmawiałam z nim na temat jego pracy w kopalni siarki w Machowie.
Przepisy przej ś ciowe Problemy praktyczne Warsztaty legislacyjne Jachranka, czerwiec 2013 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Gatunki dziennikarskie
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
I PRACOWANIA LALKARSKA
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Edukacja informatyczna w szkole
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
warsztaty dla rodziców
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
NA TROPIE MARSJAŃSKICH LUDZIKÓW
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Bezpieczny Internet.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Dlaczego Stolarz ?.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Motywowanie do nauki – rola rodzica
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
czyli jak mówić bez oskarżenia
Edukacja w Burkina Faso
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
KRĘGIELNIA.
Postawa asertywna.
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
MODUŁ 4 TEMAT 1 POZIOM 2 Radzenie sobie ze stresem.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
1 Organizacje a kontrakt psychologiczny We współczesnym świecie człowiek otoczony jest szeregiem kontraktowych zobowiązań. To pewien rodzaj powiązań, zależności,
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny w Zakopanem ul. Tetmajera 31, Zakopane tel./fax. (018)
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Zapis prezentacji:

Oko w oko z pracownikiem. Rozmowa oceniająca . Przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej.

Agenda Trudności oceniania Schemat rozmowy oceniającej Asertywna komunikacja: pochwały i krytyki Psychologiczne błędy oceny Sytuacje trudne

Dlaczego tak trudno oceniać? . Dlaczego tak trudno oceniać?

Zasady Pisemne przygotowanie przez obie strony Nadanie struktury: określenie czasu i tematów Angażowanie pracownika: pytania otwarte Dobra informacja zwrotna: opisowa, konkretna Osiągnięcia i porażki Ocena poparta przykładami Rozwiązywanie problemów: docieraj do przyczyn, planów przyszłość

Przygotowanie indywidualne Schemat: przykład 1 Przygotowanie indywidualne określenie celu, określenie mocnych i słabych stron pracownika, zastanowienie się jak może zareagować pracownik Rozmowa oceniająca określenie celów, przegląd faktów, punkt widzenia ocenianego, mój punkt widzenia Podsumowanie czy osiągnąłem cel? czy jestem zadowolony z przeprowadzonej rozmowy (dlaczego tak lub dlaczego nie)

Schemat: przykład 2 Przeszłość Z czego jesteś szczególnie zadowolony w ocenianym okresie i dlaczego? Teraźniejszość Co obecnie idzie dobrze? Jakie są Twoje mocne strony? Z czego jesteś szczególnie zadowolony? Przyszłość Co możesz poprawić w przyszłości? W jakich dziedzinach chcesz się rozwijać? Jakie są Twoje osobiste punkty do poprawy? Przyjmowanie odpowiedzialności Co proponujesz? Jak zamierzasz osiągnąć te cele? Dodatkowe wsparcie Jak ja, jako menedżer, mogę Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów? Czego ode mnie oczekujesz? Wymierność i możliwość kontroli Do kiedy zamierzasz osiągnąć cele i jak określisz cele cząstkowe? W jaki sposób będziesz śledził postępy?

Pochwała jest najdoskonalszym psychologicznym środkiem wywierania wpływu na innych ludzi. Jeśli chcesz, by ktoś się zmienił – chwal go za to, co naprawdę się Tobie podoba!

Jak?

Tak Ustosunkowanie – wyrażenie pozytywnych uczuć lub przychylnej postawy. Fakty – opis tego, co budzi pozytywne ustosunkowanie. KONKRETNIE – w oparciu o fakty. W pochwałę mało konkretną, zbyt ogólną bardzo trudno jest uwierzyć. TU i TERAZ – na bieżąco. Pochwały wyrażane „tu i teraz” wywierają na ludziach największy efekt. Z CZYSTYMI INTENCJAMI – bez porównań, oczekiwań i wymagań. Pochwała, która kończy się stawianiem wymagań demotywuje odbiorcę i przestaje być nagrodą, czyli nie ma wpływu motywującego. Nie mów „jest nieźle, ale mogłoby być jeszcze trochę lepiej”. Zamiast tego powiedz „Cieszę się, że tak dobrze to zrobiłeś”.

Krytyka Krytyka asertywna ma na celu rozwiązanie problemu, a nie udowodnienie winy i ukaranie. W asertywnej krytyce ocenie podlegają zachowania a nie sami ludzie.

Jak?

Tak Fakt - koncentruj się na faktach, informujesz drugą stronę o zaistniałych, niekorzystnych faktach, nie oceniając, nie wnioskując np. „Niezbędne na wczoraj materiały dostarczasz mi dziś, a poza tym niekompletne”. Ustosunkowanie - twoje uczucia, postawy, opinie związane z zaistniałymi faktami, informujesz o swoich uczuciach ( niezadowoleniu, rozdrażnieniu, niepokoju ), o swojej postawie (” Nie podoba mi się to”, „ To jest dla mnie nie do przyjęcia”) lub konsekwencjach wynikających z czyjegoś zachowana ( „ Twoje zachowanie powoduje, że zacząłem unikać spotkania z Tobą”). Oczekiwania - może to być prośba, polecenie służbowe, oczekiwanie. W zależności od sytuacji może okazać się tzw. Pytanie motywujące „ Jak widzisz wyjście z sytuacji?”, „ Jak zamierzasz rozwiązać ten problem?”.

Psychologiczne błędy oceny

Efekt aureoli

Efekt pierwszego lub ostatniego wrażenia

Efekt łagodności

Podatność na wpływy

Błąd tendencji centralnej

Rozwiązania

Sytuacje trudne

Zapraszamy do kontaktu www.elevatosoftware.com info@elevatosoftware.com tel. +48 32 728 1600