„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Opracowały: Wirginia Krzemińska Edyta Krajewska-Cyrwus
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Uczeń zdolny – wyzwanie dla szkoły i środowiska”
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Praca z uczniem „zdolnym”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Wolontariat 50+. Pomorskie razem w działaniu! Monika Popow Fundacja Inicjatyw Społecznych Się Zrobi!
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
Dydaktyka ogólna.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
PEDAGOG SZKOLNY.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Realizacja szkolnego programu wspierania uzdolnień
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
„W CZESNA DIAGNOZA INDYWIDUALNYCH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWYCH MAŁYCH DZIECI ORAZ WYCHOWAWCZE WSPARCIE ICH RODZICÓW – JAKO SPOSÓB NA SUKCES ŻYCIOWY.
Dr Marek Kościelniak Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
ZMIANA Stałe to są tylko zmiany w naszym życiu….
Model przedsięwzięcia
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy

Założenia modelowe systemu DSWU równoprawność masowość aktywność otwartość środowiskowość

Obszary wspierania uzdolnień identyfikacja i diagnoza uzdolnień wsparcie wychowawcze pomoc psychologiczna pomoc materialna kształcenie uzdolnień promocja uzdolnień

Obszary wspierające SWU Doskonalenie WSO Szkolenie rodziców Rodzic –partner w rozwijaniu uzdolnień Sprzyjający program wychowawczy szkoły

ZALETY Dzieci biedne mają lepsze szanse Podnosi efekty egzaminów Aktywizuje środowisko Pozytywnie wpływa na atmosferę Uruchamia proces stałego doskonalenia własnych uzdolnień - szkoła tworzy sama dla siebie najlepsze rozwiązania

wybitne zdolności intelektualne Model Renzulli- Monks motywacja twórczość wybitne zdolności intelektualne ZDOLNOŚCI- wypadkowa trzech treści

Istnieje coś bardziej niespotykanego niż zdolności Istnieje coś bardziej niespotykanego niż zdolności. To zdolność rozpoznawania zdolności.

Zachowania uczniów zdolnych nadpobudliwość intelektualna nadpobudliwość wyobrażeniowa nadpobudliwość emocjonalna nadpobudliwość zmysłowo sensoryczna nadpobudliwość psychomotoryczna

Narzędzia identyfikacji uczniów zdolnych testy inteligencji X testy do rozpoznawania talentów ankiety badawcze kwestionariusze badawcze (załączniki)

Czynniki stymulujące wszechstronny rozwój uczniów środowisko szkolne indywidualne predyspozycje równość szans wsparcie materialne rozwijanie potencjału twórczego, wyobraźni kreatywności motywowanie do podejmowania inicjatyw inspiracja do samodzielnego pogłębiania wiedzy dbanie o zaspokajanie potrzeb emocjonalnych i społecznych w klasie akceptacja, oparcie kształcenie umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami

Dziękujemy za uwagę Prezentację opracowała mgr Anna Kozioł Publiczne Gimnazjum nr1 im. Noblistów Polskich w Jugowie