Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym
Dojrzałość szkolna dziecka
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Witaj szkoło! Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli CELE EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ Celem edukacji wczesnoszkolnej jest przede wszystkim wspomaganie dziecka we wszechstronnym, całościowym rozwoju, tak by na miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie ze sobą, ludźmi i przyrodą. Edukacja wczesnoszkolna zapewnia dziecku ciągłość kształcenia, a więc uwzględnia to, czego nauczyło się w przedszkolu, a z drugiej stopniowo i łagodnie przygotowuje je do przejścia od kształcenia zintegrowanego do kształcenia przedmiotowego Edukacja wczesnoszkolna uwzględnia przede wszystkim potrzebę wszechstronnego rozwoju emocjonalnego, społecznego, intelektualnego i fizycznego. Swą twórczą działalność człowiek zaczyna bardzo wcześnie. Właśnie wiek 6, 7 lat jest okresem najbardziej sprzyjającym kształtowaniu i rozwijaniu postaw twórczych ponieważ w umyśle dziecka nie ma jeszcze barier, nie istnieją szablony i schematy ani sztuczne nawyki w działaniu. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Nauczanie zintegrowane można porównać do wielkiej podróży nauczyciela wraz z uczniami po nieznanych dla nich okolicach wiedzy. W czasie tej wyprawy nauczyciel jest kierownikiem natomiast uczniowie uczestnikami poznającymi nowe pojęcia, symbole, obiekty, krajobrazy, tradycje, zwyczaje, ludzi i wytwory ich działalności, świat zwierząt i roślin. Poznają się wzajemnie uczą się współdziałać w grupie pracują wspólnie. Przede wszystkim poznają samych siebie, dowiadują się na ile są wytrwali i potrafią sobie poradzić z trudami podróży, rozwiązywać napotkane na trasie problemy i trudności. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli UCZENIE SIĘ Uczenie się to zdobywanie wiedzy poprzez: doświadczenie, odkrywanie, przeżywanie, działanie. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Podstawową formą organizacyjną nie jest lekcja szkolna ale dzień pracy i wielokierunkowej aktywności dziecka. Zajęcia aktywności umysłowej są przeplatane różnymi formami relaksu i różnorodnymi zajęciami plastycznymi , muzycznymi i artystycznymi. Zajęcia odbywają się w ramach bloków tematycznych, których istotą jest: pobudzanie dzieci do samodzielnego rozwiązywania problemów codziennego życia, zaspakajanie naturalnego dążenia do ruchu i praktycznego działania, wdrażanie do wnikliwej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Aby wspomagać dziecko w całościowym rozwoju, my jako nauczyciele staramy się przede wszystkim: - poznać predyspozycje i możliwości intelektualne każdego powierzonego nam dziecka. Poznanie to opiera się na wnikliwej obserwacji dziecka oraz na wstępnej diagnozie jego rozwoju fizycznego, społeczno- emocjonalnego i intelektualnego ( percepcja wzrokowa, słuchowa, mowa, myślenie). Po wstępnej diagnozie staramy się stworzyć jak najlepsze warunki do rozwoju predyspozycji i możliwości intelektualnych każdego dziecka poprzez indywidualizację edukacji. Bardzo ważnym i istotnym zadaniem stojącym przed nami jest również odkrywanie uzdolnień i zainteresowań uczniów. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA Od września w naszej szkole klasy pierwsze objęte będą projektem „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach europejskiego Funduszu Społecznego. Celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształcenie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Profesor podważa tezę o istnieniu tylko jednej inteligencji mierzonej przy pomocy testów. W odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje 8 inteligencji i zakłada, że dzieci lepiej przyswajają wiedzę zgodnie ze swoimi zdolnościami i zainteresowaniami. Wobec tego nie wolno nam zmarnować żadnego talentu. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Kolejnym naszym zadaniem jest poznanie środowiska rodzinnego i współpraca z państwem. Istotnym naszym zadaniem jako szkoły i całej społeczności nauczycielsko- uczniowskiej jest stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, życzliwości i serdeczności, aby dziecko czuło się dobrze w roli ucznia miało ochotę do nauki i widziało jej efekty. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli INNOWACJA PEDAGOGICZNA Mając na uwadze niesienie pomocy dzieciom u progu edukacji w szkole od września 2009 roku prowadzona będzie innowacja pedagogiczna „Do szkoły z bajką”, która spowoduje, że dzieci będą myślały o swojej szkole jak o miejscu czarownym, gdzie może spełnić się największe ich pragnienie. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli „Najbardziej pragniemy, aby ktoś uczynił nas takimi, jakimi być możemy”. / R. Waldo Emersson/ Celem działań terapeutycznych jest pomoc każdemu dziecku w jego indywidualnej sytuacji. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli KSZTAŁCIĆ BĘDZIEMY Jednak nadrzędnym naszym celem jest wyposażyć uczniów w wiedzę i umiejętności. Kształcić będziemy: procesy poznawcze uczniów: spostrzeżenia, wyobrażenia, uwagę, pamięć, myślenie logiczne i kreatywne oraz mowę naukę czytania i pisania biegłość w wykonywaniu czterech działań arytmetycznych , umiejętność rozwiązywania problemów matematycznych różnymi metodami elementarną wiedzę o otaczającej rzeczywistości umiejętność planowania, samodzielnego wykonywania i kontrolowania wykonywanych prac zasady przestrzegania higieny i rozwijania sprawności fizycznej uczniów, umiejętność zgodnego współżycia w grupie postawę szacunku dla starszych i gotowości niesienia pomocy potrzebującym uczucia patriotyczne. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Jeśli nie można zawrócić trzeba iść na przód. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli Dziękujemy za uwagę Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli