Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wsparcie dla edukacji z Europejskiego Funduszu.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
z Europejskiego Funduszu Społecznego
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Wykorzystanie funduszy unijnych w kontekście głównych wyzwań polityki oświatowej Data Warszawa, 8 grudnia 2010 rok.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
+ Rok szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowej Wieluń, 28 października 2014 SEKRETARZ STANU W MEN – TADEUSZ SŁAWECKI.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października 2009 r. Grażyna Osicka

Projekty systemowe PO KL realizowane w KOWEZiU Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Opracowanie modelu doradztwa zawodowego oraz internetowego systemu poradnictwa edukacyjno-zawodowego Model systemu wdrażania i upowszechniana kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie

Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia

Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia zawodowego poprzez weryfikację i modernizację podstaw programowych kształcenia w zawodach pod kątem ich dostosowania do wymogów gospodarki opartej na wiedzy

Planowany harmonogram realizacji projektu Zadanie 1 Zarządzanie i obsługa projektu Zadanie 2 Przygotowanie metodologii oceny spójności podstaw programowych kształcenia w zawodach z dokumentami obowiązującymi w kształceniu zawodowym oraz pilotażowe wdrożenie metodologii Zadanie 3 Opracowanie metodologii badania podstaw programowych pod kątem uzyskiwanych kwalifikacji w grupie zawodów oraz wyodrębnienia kwalifikacji specyficznych dla zawodu oraz cząstkowych składających się na zawód Zadanie 5 Opracowanie nowej metodologii konstruowania podstaw programowych oraz modernizacja podstaw programowych kształcenia w zawodach zgodnie z wymogami gospodarki opartej na wiedzy Zadanie 6 Upowszechnianie rezultatów projektu Zadanie 7 Opracowanie zmodernizowanych programów nauczania dla zawodów oraz przykładowych programów do specjalizacji Zadanie 4 Badanie kwalifikacji i kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od absolwentów szkół zawodowych Zadanie 8 Promocja projektu

System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia Okres realizacji: maj 2009 – grudzień 2013

Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego w systemie oświaty w Polsce oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 – Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie – Upowszechnianie się uczenia przez całe życie Okres realizacji: V 2009 – XII 2012

Cele ogólne upowszechnienie dostępu do usług poradnictwa edukacyjno- zawodowego uczniom od poziomu gimnazjum poprzez zbudowanie spójnego i drożnego systemu poradnictwa edukacyjno-zawodowego w systemie oświaty realizującego ideę poradnictwa całożyciowego utworzenie Internetowego Systemu Informacji Edukacyjno- Zawodowej (portalu informatycznego) zawierającego informacje właściwe dla poziomu krajowego, wojewódzkiego i powiatowego

Zadanie 1 Zarządzanie i obsługa projektu. Zadanie 2 Analiza obecnie funkcjonującego systemu poradnictwa zawodowego w Polsce oraz w wybranych krajach UE. Zadanie 3 Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego w systemie oświaty w Polsce. Działania lobbingowe. 3.1 Opracowanie założeń modelu3.2 Spotkania uzgodnieniowe oraz konsultacje społeczne modelu. 3.3 Przedpilotażowa promocja modelu. Działania lobbingowe. Zadanie 4 Pilotażowe wdrożenie i modyfikacja modelu. Wydanie publikacji dotyczącej modelu. 4.1 Wdrożenie modelu. 4.2 Ewaluacja pilotażowego wdrożenia Zadanie 5 Utworzenie informatycznego systemu informacji edukacyjno-zawodowej. 5.1 Opracowanie koncepcji struktury i zawartości portalu. 5.2 Stworzenie i instalacja portalu. 5.3 Pilotażowe wdrożenie portalu. Ewaluacja i modyfikacja portalu. Zadanie 6 Upowszechnianie rezultatów projektu i promocja projektu. Zadania w projekcie

Model wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 – Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie – Upowszechnianie się uczenia przez całe życie Okres realizacji: lipiec 2009 – czerwiec 2014

Cele ogólne projektu zapewnienie sprawnego funkcjonowania KNO poprzez opracowanie modelu rozwiązania systemowego upowszechnienie systemu KNO w szkołach i placówkach edukacyjnych

Grupy docelowe – beneficjenci bezpośredni pracownicy (kadra dydaktyczna) szkół i placówek edukacyjnych przeszkolona w ramach projektu

Planowany harmonogram realizacji projektu Zadanie 1: Zarządzanie i obsługa projektu Zadanie 2: Diagnoza stanu KNO w Polsce i w wybranych krajach UE oraz diagnoza potrzeb edukacyjnych nauczycieli i odbiorców w zakresie KNO Zadanie 3: Opracowanie modelu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość (KNO) w Polsce Zadanie 4: Utworzenie portalu internetowego dedykowanego dla placówek KNO, w tym repozytorium zasobów Zadanie 5: Opracowanie multimedialnych kursów e-learningowych dla wybranych jednostek modułowych oraz kursów dla nauczycieli i odbiorców KNO Zadanie 6: Doskonalenie kadry KNO Zadanie 7: Upowszechnianie rezultatów i promocja projektu Zadanie 8: Monitoring i ewaluacja projektu

Projekty konkursowe MEN Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych projekt dofinansowywany ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli Uruchomienie nowego typu studiów podyplomowych, przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotów zawodowych

Projekty konkursowe MEN Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych projekt dofinansowywany ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie Opracowanie i pilotażowe wdrożenie programów doskonalenia zawodowego w przedsiębiorstwach dla nauczycieli kształcenia zawodowego

Projekty planowane do realizacji od 2010 roku Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Modernizacja egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Beneficjent systemowy: Centralna Komisja Egzaminacyjna

Projekty planowane do realizacji od 2010 roku Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Opracowanie systemu rozwijania i promocji umiejętności zawodowych Beneficjent systemowy: Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Funduszy Strukturalnych i Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Dziękuję za uwagę