"Granice mojego języka są granicami mojego świata".

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Advertisements

Ewolucja schematu komunikacji językowej
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Język migowy Jego rola w komunikacji osób niesłyszących
PODSTAWA PROGRAMOWA JĘZYKA POLSKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
ZABURZENIE MOWY POCHODZENIA ŚRODOWISKOWEGO
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Specyfika komunikowania w i-nauczaniu (wybrane problemy)
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
Percepcja słuchowa.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
"Granice mojego języka są granicami mojego świata". /cyt. z "Traktatu logiczno - filozoficznego" Ludwika Wittgensteina/
Komunikacja Niewerbalna
Specjalizacja logopedyczna
Lucyna Biłgorajska Beata Pluta
Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną.
„Granice mojego języka są granicami mojego świata” L. Wittgenstein
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
Nauczanie osób niesłyszących języka obcego
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Rola języka w poznaniu i myśleniu
Dysleksja i trudności szkolne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Osoba niepełnosprawna
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Fonetyka i fonologia.
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
INTELIGENCJE WIELORAKIE
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
DYSLEKSJA.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Logopedia w szkole.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
PRZEKŁAD PODEJŚCIE TEKSTOWE - J.C. Margot - J.-R. Ladmiral - H. Meschonnic PRZEKŁAD PODEJŚCIE TEKSTOWE - J.C. Margot - J.-R. Ladmiral - H. Meschonnic opracowała.
Komunikacja dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Rodzaje illokucji: stwierdzenia (representatives, assertives) („ wiem że … i informuję cię o tym”) ekspresje (expressions) („przeżywam stan X i dlatego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Percepcja słuchowa.
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Zapis prezentacji:

"Granice mojego języka są granicami mojego świata". /cyt. z "Traktatu logiczno - filozoficznego" Ludwika Wittgensteina/

Logopedia- logos-słowo, paideia- wychowanie, kształcenie, prowadzenie Nie ma zgodności co do przedmiotu i zakresu badań logopedii, stąd aktualnie funkcjonują trzy koncepcje określające obszar tej nauki: 1.koncepcja medyczna, za którą opowiada się m. in. S. Grabias, ograniczająca zakres przedmiotu badań logopedii do zaburzeń, profilaktyki i korekcji mowy 2.koncepcja pedagogiczna, rozszerzająca zakres przedmiotu badań logopedii o problemy kształtowania mowy u dzieci z upośledzonym słuchem i porozumiewania się głuchoniewidomych 3.koncepcja holistyczna (zwolennicy: L. Kaczmarek i I. Styczek) traktuje logopedię jako samodzielną naukę zajmującą się wszystkimi aspektami mowy: embriologicznym, patologicznym, społecznym i artystycznym, integruje wyniki badań dyscyplin zajmujących się mową.

POROZUMIEWANIE SIĘ NIEJĘZYKOWE JĘZYKOWE SŁOWNE PISEMNE SYGNALIZACYJNE

Mowa – akt w procesie porozumiewania się językowego: słownego, pisemnego, sygnalizacyjnego, w którym ktoś (=nadawca) komuś (=odbiorca) coś (=informacja) komunikuje w oparciu o ten sam język (=kod językowy)

SCHEMAT MOWY NADAWCA ODBIORCA JĘZYK PRZEKAZ poprzez: a/mówienie b/pisanie c/sygnalizowanie ODBIÓR poprzez: a/słuch (wzrok) b/wzrok (czucie) c/słuch, wzrok, czucie INFORMACJA w postaci: a/teksu słownego b/tekstu-zapisu (pismem normalnym, brajlem) c/tekstu sygnalizowanego (palcówką, morsem, semaforem)

SCHEMAT MOWY JĘZYK NADAWCA ODBIORCA (przekaz informacji) (zrozumienie) INFORMACJA (=wypowiedź) treść forma językowa (potocznie= styl) substancja foniczna: płaszczyzna segmentalna (=głoski) płaszczyzna suprasegmentalna =prozodyczna=melodyczna (akcent, melodia, rytm, barwa głosu, tempo)