Spotkanie z rodzicami uczniów Gimnazjum nr 2 im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PEDAGOG SZKOLNY.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Spotkanie z rodzicami uczniów Gimnazjum nr 2 im Spotkanie z rodzicami uczniów Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku inaugurujące nowy rok szkolny 2013/2014 – 18 IX 2013 –

Kierunki pracy szkoły Główne kierunki pracy szkoły w roku szkolnym 2013/2014 uwzględniają: realizację kierunków polityki oświatowej państwa (MEN) – rok 2013/2014 ROKIEM SZKOŁY W RUCHU, priorytety W-M Kuratora Oświaty, organu prowadzącego szkołę - Burmistrza Olecka; zadania wynikające z wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2012/2013, założenia programowe „Koncepcji rozwoju szkoły na lata 2010/2015”.

Koncentrują się na realizacji zadań zmierzających do: Podniesienia jakości kształcenia poprzez: zapewnienie warunków do efektywnego i skutecznego procesu nauczania-uczenia się, przeprowadzanie diagnoz pedagogicznych będących podstawą planowania działań dydaktyczno-wychowawczych ukierunkowanych na rozwój każdego ucznia, doskonalenie procesów edukacyjnych zorganizowanych w sposób sprzyjający uczeniu się, zmierzających do zapewnienia każdemu uczniowi sukcesu edukacyjnego na miarę jego możliwości, podniesienie skuteczności i efektywności przygotowania uczniów do egzaminu gimnazjalnego,

rozwijanie pasji i zainteresowań młodzieży (motywowanie uczniów do udziału w konkursach, olimpiadach, turniejach i zawodach oraz szerokiego korzystania z oferty zajęć pozalekcyjnych), stwarzanie warunków do realizacji uczniowskich projektów edukacyjnych i szeroko pojętej aktywności uczniowskiej, wspieranie i monitorowanie jakości wdrażania nowatorstwa pedagogicznego – oferty programowo-organizacyjnej szkoły: oddziały sportowe, klasa terapeutyczna, innowacje programowo-organizacyjne (edukacja medialna, humanistyczna, matematyczno-przyrodnicza), realizację działań w ramach programu Comenius Partnerskie Projekty Szkół „Uczenie się przez całe życie” – wymiana międzynarodowa młodzieży (szkoły partnerskie: Polska – Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku, Węgry, Francja, Włochy, Bułgaria). Temat projektu: „Poznajemy nasze dziedzictwo narodowe”,

Wspomaganie rozwoju uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji poprzez: budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podejmowanie działań wspierających, psychoedukacyjnych i interwencyjnych

Podejmowanie działań na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów poprzez: ukierunkowane procesów edukacyjnych sprzyjających rozwojowi psychofizycznemu uczniów oraz popularyzacji sportów całego życia i edukacji zdrowotnej, zwiększenie zainteresowania aktywnością fizyczną wśród młodzieży, promowanie rekreacyjnych i sportowych form aktywności fizycznej oraz zdrowego stylu życia, zapewnianie warunków sprzyjających rozwojowi i bezpieczeństwu psychicznemu i fizycznemu każdego ucznia, zapobieganie przemocy fizycznej, psychicznej, ochrona przed używkami i innymi zagrożeniami, kształtowanie postaw obywatelskich oraz zaangażowanie młodzieży w działania na rzecz środowiska lokalnego i innych ludzi w tym wolontariatu.

Aktywna promocja działań szkoły w środowisku lokalnym poprzez: kontynuowanie i doskonalenie dotychczasowych działań w zakresie promocji szkoły ze szczególnym zwróceniem uwagi na aktualność, jakość i rzetelność przekazu. strona internetowa: www.gim2.olecko.edu.pl

Podejmowanie działań na rzecz współpracy z rodzicami. Szkoła współpracy. Rodzice partnerami szkoły. wzmocnienie współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami oraz przedstawicielami innych środowisk na terenie szkoły, Wsparcie nauczycieli, uczniów i rodziców w tworzeniu wspólnej koalicji w szkole dla uczenia się, rozwoju i dorastania młodzieży, poprzez: poznanie wzajemnych opinii i oczekiwań, wsparcie w procesie dydaktycznym i wychowawczym po dokonaniu diagnozy pedagogicznej współpracę dla jednego celu.

Działania szkoły Szkoła zobligowana jest do podejmowania działań w zakresie: dydaktyki, wychowania, opieki, profilaktyki. Wszystko w oparciu o dogłębną diagnozę dydaktyczno-wychowawczą z uwzględnieniem kontekstu funkcjonowania uczniów.

Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej Co możemy wspólnie zrobić: Organizacja badań lub konsultacji w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wskazanie źródła powstania problemów. Objęcie dziecka różnymi formami pomocy w nauce: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia z pedagogiem szkolnym, organizacja grup pomocy koleżeńskiej. Objęcie dziecka posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej różnorodnymi formami pomocy w zależności od postawionej diagnozy. Stosownie do potrzeb opracowanie dostosowania wymagań edukacyjnych. Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z trudnościami wychowawczymi. Objęcie dziecka różnorodnymi formami terapii np. pedagogiczną.

Organizacja zajęć pozalekcyjnych Oferta zajęć pozalekcyjnych dostosowana do potrzeb wszystkich uczniów Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Zajęcia specjalistyczne Oferta dostępna w gablocie informacyjnej oraz na stronie internetowej szkoły www.gim2olecko.edu.pl

Zajęcia specjalistyczne terapia pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: piątek godz. 1345 – 1445 piątek godz. 1520 – 1620 zajęcia specjalistyczne dla uczniów z trudnościami wychowawczymi i społecznymi: środa godz. 1430 – 1515 zajęcia psychoedukacyjne wzmacniające poczucie własnej wartości i asertywności dziecka: środa godz. 1520 – 1620

Organizowanie opieki i pomocy materialnej dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej Pomoc będzie udzielana w zależności od indywidualnej sytuacji rodziny. Czego mogą Państwo oczekiwać: stypendium szkolne, dofinansowanie dożywiania (we współpracy z MOPS), stypendia o charakterze motywacyjnym za wyniki w nauce i/lub za osiągnięcia sportowe, wskazanie instytucji udzielających wsparcia.

Bezpieczeństwo uczniów w szkole Budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi i bezpieczeństwu psychicznemu i fizycznemu uczniów, respektowanie zasad obowiązujących w szkole, podejmowanie działań zapobiegających przemocy fizycznej, psychicznej, ochroną przed używkami, Podejmowanie działań interwencyjnych.

Profilaktyka Zapobieganie rozwijaniu się i utrwalaniu zachowań problemowych. Podejmowanie działań w zakresie m.in.: wagarów, eksperymentowania ze środkami psychoaktywnymi (alkohol, nikotyna, narkotyki, dopalacze) i wzmacniającymi, infoholizmu i cyberprzemocy, stosowania niebezpiecznych diet zagrażających zdrowiu – w tym zagrożenia anoreksją i bulimią, agresji, prześladowania, konfliktów z prawem, ryzykownych zachowań seksualnych młodzieży.

Współpraca z rodzicami spotkania z rodzicami: ogólnoszkolne, klasowe, indywidualne, wywiadówki partnerskie, warsztaty tematyczne indywidualne porady i konsultacje dyżur pedagogiczny pedagogizacja rodziców podczas spotkań ogólnoszkolnych i/lub klasowych współtworzenie planów wychowawczych klas oraz włączenie się w zaplanowaną pracę wychowawczą.

Pedagogizacja rodziców i nauczycieli Lp. Tematyka 1. Wychowanie bez porażek – czy to możliwe? O konfliktach w okresie „burzowym”. 2. Dojrzewanie psychoseksualne nastolatka – profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych. 3. Zagrożenie młodzieży anoreksją i bulimią. Stosowanie niebezpiecznych diet. 4. Psychomanipulacja – jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą? 5. „Używki – co każdy z rodziców powinien wiedzieć?” Profilaktyka domowa. Substancje psychoaktywne i wzmacniające (tzw. energetyki). 6. Jak moje dziecko spędza czas wolny i co mu zagraża? 7. Jak wesprzeć dziecko w wyborze dalszego kierunku kształcenia? 8. Cyberprzemoc – wciąż aktualna i niebezpieczna. 9. Infoholizm. 10. Uczestnictwo w subkulturach.

Godziny pracy szkolnych specjalistów Dzień tygodnia Nauczyciel p. Dorota Gorlo - Szczecina p. Beata Prześniak Poniedziałek 800 – 1200 1200 – 1400 Wtorek 1600 – 1700 (dyżur) Środa 1100 – 1500 800 – 1000 Czwartek -------------------- Piątek

Pamiętajmy! By pomóc osiągnąć dziecku sukces niezbędna jest rzetelna współpraca szkoły, specjalistów i rodziców. Tylko współdziałanie gwarantuje pomyślność podjętych działań.

Pamiętajmy! Nauczyciele tworzą zespół wspólnie budujący poczucie tożsamości, co zapewnia sprawne jego funkcjonowanie. Rodzice widząc dobrą współpracę nauczycieli, chętnie włączą się w działania prowadzące do osiągnięcia wspólnych celów.

Zasady współpracy nauczyciele-rodzice dobrowolność i pozytywna motywacja do działania systematyczność (zarówno gdy uczeń stwarza problemy, jak i gdy osiąga sukcesy) skuteczność i dwukierunkowość wymiany informacji zgodność celów wychowania w domu i w szkole Współdziałanie – gwarancją sukcesu!

strona internetowa szkoły: W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze mogą Państwo kontaktować się z wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym, wicedyrektorem, dyrektorem pod numerem telefonu 87 520 20 86. strona internetowa szkoły: www.gim2.olecko.edu.pl

Dziękujemy za uwagę Anna Dorota Siemiatycka – dyrektor Beata Prześniak – wicedyrektor, pedagog szkolny Dorota Gorlo-Szczecina – pedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny