Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELBLĄG OBYWATELSKI – NOWA JAKOŚĆ
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
w roku 2010 na tle lat ubiegłych
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Podsumowanie akcji promocyjnej.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Beata Toboła.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
Głos Polaków w sprawie wina
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Zbąszynek na lata
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW Lokalna Grupa Społeczna OBYWATELE PRZECIW KORUPCJI 64-920 Piła, ul. Walki Młodych 30, pok. 6 telefax 0672146659, tel. 0601970679 e-mail:opk@wp.pl; www.lgo.pl/opk

Cele badania Piła w oczach jej mieszkańców Zaangażowanie ludzi do dyskusji o problemach lokalnych, stworzenie przestrzeni dla publicznej debaty z kandydatami do Samorządu oraz zachęcenie ludzi do udziału w wyborach samorządowych. Poznanie opinie mieszkańców Piły dotyczących powodów zarówno zadowolenia jak i braku satysfakcji z miejsca zamieszkania oraz zdefiniowanie najważniejszych problemów, z jakimi borykają się mieszkańcy Piły. Mamy nadzieję, że przedstawione wyniki będą stanowiły wskazówkę dla władz samorządowych podczas podejmowania decyzji.

Metodologia badania Piła w oczach jej mieszkańców Badanie sondażowe zostało przeprowadzony przez Lokalną Grupę Społeczną OBYWATELE PRZECIW KORUPCJI w okresie od października 2006 – września 2007 Dla przeprowadzenia badania posłużono się ankietą. W badaniu wzięło udział 144 mieszkańców Piły w wieku 18 – 80. Wśród przebadanych 66% stanowiły kobiety, a 34% mężczyźni. W kategorii wiekowej, najliczniej reprezentowana była grupa osób od 18 do 22 roku życia, stanowiąca ponad połowę respondentów biorących udział w badaniu (47%). W badanej grupie dominowali respondenci o wykształceniu średnim, stanowili oni 48% badanych.

Główne wnioski Wśród głównych problemów wpływających na funkcjonowanie miasta, badani wskazali smród, małą liczbę atrakcji kulturalnych, problemy na rynku pracy oraz słabą infrastrukturę drogową. Mieszkańcy Piły są raczej zadowoleni ze swego miejsca zamieszkania Jako największą zaletę mieszkania w Pile, osoby zadowolone ze swego miejsca zamieszkania, uznały kameralność miasta oraz dużą ilość zieleni. Wśród głównych przyczyn swego niezadowolenia z miejsca zamieszkania osoby uznały niewielka ilość atrakcji kulturalnych oraz miejsc, w których można spędzić wolny czas.

Główne wnioski Wśród mieszkańców przeważa opinia, iż Piła nie jest miastem ani lepszym ani gorszym w porównaniu do innych znanych im miast. Jako największą zaletę Piły, w porównaniu do innych miast, mieszkańcy uznali jej kameralność oraz dużą ilość zieleni. Jako największą wadę, w porównaniu do innych miast, uznali małą liczbę wydarzeń kulturalnych w mieście oraz smród. Większość mieszkańców Piły wzięłaby udział działaniach mających na celu rozwiązanie konkretnego problemu występującego w mieście.

Główne wnioski Wśród głównych powodów niewłączania się w działania mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu występującego w mieście mieszkańcy uznali brak czasu oraz brak wiary w powodzenie działań. Zdecydowana większość respondentów wyrażała chęć udziału w wyborach samorządowych.

Stosunek mieszkańców do Piły Większość respondentów jest zadowolona z życia w Pile (55%).

Ocena różnych dziedzin życia W dziedzinie oświaty ankietowani mieszkańcy Piły najlepiej ocenili dostęp do Internetu (63%) oraz kompetencje nauczycieli (54%). Najwięcej zastrzeżeń ankietowani mieszkańcy mieli w odniesieniu do wyposażenia szkol w pomoce dydaktyczne (38%) oraz niedopasowanie programu nauczania do potrzeb rynku pracy (34%). Wśród kwestii związanych z ochroną środowiska najwięcej negatywnych opinii dotyczy edukacji ekologicznej społeczeństwa (54%), kontroli przestrzegania ochrony środowiska przez mieszkańców (49%) oraz możliwości uczestniczenia w selektywnej zbiórce odpadów (45%). Najlepiej ankietowani mieszkańcy Piły ocenili wywóz odpadów komunalnych (38%).

Ocena różnych dziedzin życia W dziedzinie kultury, sportu i rekreacji pozytywnie mieszkańcy ocenili dostęp do bibliotek (65%). Pozostałe aspekty ocenione zostały zdecydowanie negatywnie. Najsłabiej oceniona została promocja turystyki (57%), troska władz o organizacje i kluby sportowe (52%) oraz organizacja imprez przez instytucje gminne (51%). Większość ankietowanych mieszkańców Piły pozytywnie ocenia funkcjonowanie na terenie miasta istniejącą sieć aptek (84%). Pozostałe aspekty związane z ochroną zdrowia nie są oceniane tak pozytywnie. Dotyczy to w szczególności działalności profilaktycznej w szkołach, którą negatywnie oceniało 40% mieszkańców oraz wyposażenia w sprzęt medyczny Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz dostęp do lekarza poza godzinami przyjęć w ZOZ (36%).

Ocena różnych dziedzin życia W ocenie funkcjonowania pomocy społecznej mieszkańcy zwrócili uwagę na niedostateczne działania podejmowane w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu (47%), dostęp do noclegowni oraz posiłków dla bezdomnych (42%) oraz istniejące cały czas bariery architektoniczne na terenie gminy (39%). Mieszkańcy Piły raczej negatywnie oceniają działania podejmowane w zakresie wspierania przedsiębiorczości w mieście. Szczególnie negatywnie ocenione zostały działania (lub też ich brak) podejmowane w celu przeciwdziałania bezrobociu (59%). Ponad 40% ankietowanych mieszkańców Piły negatywnie ocenia informowanie na temat możliwości inwestowania na terenie gminy oraz wspieranie przedsiębiorczości (44%), jak i działalność organizacji wspierających przedsiębiorczość na terenie gminy (43%).

Ocena różnych dziedzin życia Oceny mieszkańców Piły dotyczące wyglądu miasta pokrywają się w dużej mierze z problemami miasta, jakie wcześniej zostały zidentyfikowane przez ankietowanych. Dotyczy to szczególnie utrzymania dróg oraz stanu dróg gminnych (odpowiednio 63% i 61% ocen negatywnych). Jednocześnie ponad połowa mieszkańców Piły dobrze ocenia prace związane z utrzymaniem terenów zielonych. Duża ilość zieleni była już wcześniej wskazywana przez mieszkańców Piły jako jedna z największych zalet miasta.

Ocena różnych dziedzin życia Prawie we wszystkich aspektach działalności władz miasta wśród mieszkańców przeważają oceny „ani dobrze ani źle”. Podkreślić należy, iż spora część ankietowanych oceniła negatywnie politykę informacyjną miasta (35%), w tym informowanie na temat posiedzeń Rady Gminy (42%). Ważną informacją dla władz lokalnych powinna być również opinia mieszkańców dotycząca strategii rozwoju miasta, gdyż aż 38 % ankietowanych mieszkańców miasta oceniło ją raczej źle lub bardzo źle.

Aktywność społeczna mieszkańców Piły Połowa respondentów (50%) zadeklarowała chęć wzięcia udziału w działaniach mających na celu rozwiązanie konkretnego problemu występującego w Pile.

PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW Dziękujemy za uwagę Lokalna Grupa Społeczna OBYWATELE PRZECIW KORUPCJI 64 – 920 Piła, ul. Walki Młodych 30, pokój 6 Tel. 067 214 66 59 e-mail: opk@lgo.pl