„Sklep ze zdrową żywnością”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Zakupy.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
IM. KRÓLA WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Ku nowej ekonomii politycznej
Katedra Marketingu Usług
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Firma Los Pierogos.
Zajmujemy się sprzedażą odzieży,
Zajmujemy się sprzedażą: Produktów sanitarnych, wyposażenia łazienek.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Technik ekonomista.
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Biznesplan dla firmy usługowej
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Biznesplan.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Łodzi
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Twój pomysł na biznes!.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Nowe Spółdzielnie w grupie
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań 1964 i Siła robocza1Bliskość rynku zbytu 2Dogodne powiązania z rynkiem 2Wspieranie działalności 3Możliwości.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
ZASADY USTALANIA CEN.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Polityka rynku pracy w Polsce
MÓJ ZAWÓD.
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

„Sklep ze zdrową żywnością” Zespół Szkół Ekonomicznych w Jaśle Biznes plan „Sklep ze zdrową żywnością” H. Kućma Jasło 2012

Sklep ze zdrową żywnością Eko- market BIZNES PLAN PROPOZYCJA UTWORZENIA PRZEDSIĘBIOSRTWA PRZEZ Hannę Kućmę

Propozycja finansowania firmy Sklep ze zdrową żywnością Eko- market Adresat Urząd Pracy w Jaśle ul. Rynek 18 38-200 Jasło Pożyczka dla bezrobotnych z funduszu pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej Hanna Kućma Sklep ze zdrową żywnością Eko- market

Deklaracja celu Sklep ze zdrową żywnością Eko- market to firma jednoosobowa mająca swoją siedzibę przy ul. Rynek 18 wnioskuje pożyczkę 25000 PLN. Pożyczka zostanie przeznaczona na zakup wyposażenia i wynajem lokalu przy w/w ulicy, dokonanie niezbędnego przystosowania lokalu do prowadzenia działalności handlowej oraz utrzymania niezbędnej rezerwy gotówki w celu rozwinięcia działalności. Suma ta z inwestycją własną wniesioną przez H. Kućmę w łącznej kwocie 10000 PLN pozwoli sfinansować rozwój firmy i zapewnić jej wysoki poziom rentowności.

SPIS TREŚCI ROZDZIAŁ I Przedmiot działalności Opis działalności Usługa Rynek Promocja i reklama Ceny i strategia Lokalizacja i analiza SWOT Kierownictwo Pracownicy Przeznaczenie pożyczki i oczekiwane efekty ROZDZIAŁ II Dane finansowe Źródła i przeznaczenie funduszy ROZDZIAŁ III Dokumentacja pomocnicza ulotka reklamowa ankieta

ROZDZIAŁ I A. OPIS DZIAŁALNOŚCI Sklep ze zdrową żywnością Eko- market będzie prowadzony przez przedsiębiorcę, osobę fizyczną. Stanie się firmą handlową specjalizującą się w sprzedaży zdrowej, ekologicznej żywności. Dodatkowo stworzę możliwość zamówienia żywności telefonicznie. Moja firma koncentruje się na potrzebach zarówno dzieci, młodzieży jak i osób dorosłych oraz ludzi starszych. Planowane rozpoczęcie działalności mojej firmy na luty 2013 r. Termin rozpoczęcia działalności uzależniony jest od decyzji pożyczkodawcy o udzieleniu mi pożyczki i terminu jej uzyskania. Sklep ze zdrową żywnością Eko – market otwarty będzie przez wszystkie dni w tygodniu , w godzinach 8.00 – 20.00 od poniedziałku do piątku; w sobotę i w niedzielę od 9.00 – 14.00. Uważam, że sprzedaż moich produktów może wzrosnąć ze względu na dogodną lokalizację i bardzo małą ilość firm umożliwiającą zakup podobnych produktów na tym terenie. Przewiduję sezonowy wzrost popytu na moje produkty w okresie zimowym.

B. USŁUGA Umożliwiam zakup zdrowej żywności m.in. w okresie wiosennym i letnim świeże warzywa i owoce, w okresie jesiennym i zimowym będę uzyskiwała produkty od lokalnych dostawców. W moim sklepie będzie dodatkowa możliwość zakupu nasion i sadzonek owoców i warzyw. Umożliwię także zakup jajek pochodzących z hodowli ekologicznych, oraz produktów mlecznych. Budynek znajduje się przy tzw. „targowicy” co sprawia, że trasę tę pokonuje duża liczba ludności co może spowodować wzrost zainteresowania moim sklepem. Sklep „Eko- market” nie sąsiaduje z jednostkami konkurencyjnymi co ułatwi mi zaistnienie na rynku.

W tym przypadku mam dużą szansę na osiągnięcie sukcesu. C. Rynek Rynkiem zbytu dla moich usług jest miasto Jasło, w którym działalność konkurencji jest zerowa, gdyż w pobliżu mojego sklepu nie ma sklepów o podobnej działalności. W tym przypadku mam dużą szansę na osiągnięcie sukcesu. Kryteria segmentacji demograficznej według których analizowałam rynek zbytu dla mojego handlu: wiek: będę sprzedawać moje produkty osobom w każdym wieku płeć: to kryterium nie wpływa na mój handel, płeć nie ma znaczenia zainteresowania: według przeprowadzonej przeze mnie ankiety zainteresowanie żywnością ekologiczną jest wysokie Dochody, cena: w moim regionie dochody nie należą do najwyższych w kraju ze względu na to postaram się dostosować do nich moje ceny, nie będą one wygórowane Korzyści płynące z mojej firmy będą obopólne (zarówno dla mnie jak i dla moich klientów) a) Korzyści płynące dla moich klientów: dostęp do zdrowej żywności 7 dni w tygodniu niskie ceny polepszenie stanu zdrowotnego b) Korzyści płynące dla mojej firmy: zyski praca możliwość nabywania nowych umiejętności i kwalifikacji zadowalające dochody

Planuję promować i reklamować moją firmę w miejscach publicznych. D. PROMOCJA I REKLAMA Planuję promować i reklamować moją firmę w miejscach publicznych. Głównym elementem reklamującym moją firmę będą ulotki rozdawane moim potencjalnym klientom w miejscach w których przebywają najczęściej czyli w szkołach, domach kultury, klubach sportowych itp.

*CENY* *STRATEGIE* E. CENY I STRATEGIE Ceny moich produktów będą odzwierciedlać ich wartość. Muszą pokryć koszty sprowadzenia produktów i zyski. Określam moje cele cenowe – identyfikuje moje cele. Jestem firmą pionierską na moim terenie, postępuję zgodnie z moimi ogólnymi celami marketingu. Cena ma konsekwencje strategiczne, więc moje cele muszą dotrzeć do konsumenta w sposób szybki i klarowny. Określam zakres cen. Upewniam się, że żądam dość by pokryć moje koszty. Muszę pokryć moje koszty stałe i uzyskać marżę wystarczająco na przetrwanie, a to można obliczyć w kategoriach sprzedaży w ujęciu ilościowym jak i wartościowym co pomoże mi określić ceny minimalne. Moi klienci nie zapłacą za moje produkty więcej niż muszą. Przegląd mojej strategii cenowej jest cennym dodatkiem do planu i powinien być częścią okresowych przeglądów finansowych i księgowość. Przy ustaleniu cen kieruję się dochodami ludności, sytuacją finansową przeciętnej rodziny. *STRATEGIE* „Dbałość o klienta” to najlepsza strategia dla mojej firmy. Jeśli zostanie wprowadzona w życie spowoduje automatycznie wyrobienie u klientów pozytywnej opinii na temat mojej firmy. „Eliminuję przyczyny niezadowolenia klientów” to druga doskonała strategia, która stawia moich klientów na właściwym miejscu, czyli w centrum wszystkich moich działań i przypomina mi, że istnieję dla klienta. Stawiam na nowe strategie, ponieważ sprawdzają się one. Inne z działań jakie podejmę: miła obsługa miła atmosfera fachowe doradztwo ankieta zwrotna od moich klientów na temat sprzedawanych produktów

F. LOKALIZACJA Siedziba mojej firmy znajdować się będzie przy ulicy Rynek 18 , 38-200 Jasło. Lokalizacja mojego sklepu jest atrakcyjna dla moich potencjalnych klientów, ponieważ znajduje się w pobliżu miejscowego bazaru, który jest dużym skupiskiem ludności. Fakt ten ułatwi wszystkim potencjalnym klientom znalezienie drogi do mojego sklepu. Zaletą budynku, w którym planuję otworzyć nasz sklep jest to, że nie wymaga on gruntownego remontu, a co za tym idzie nie muszę ponosić żadnych dodatkowych kosztów z nim związanych. Będzie to również korzystne dla osób, które będą chciały odbyć praktykę w moim sklepie, ponieważ warunki będą im gwarantować spokojną i efektywną naukę. Analiza SWOT Mocne strony: -oryginalność pomysłu -bogata oferta -niskie koszty założenia firmy -osoby młode, energiczne i pełne zapału do pracy Słabe strony: -brak doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej -brak odpowiednich sprzętów Szanse: -duży potencjalny popyt na tego typu usługi (potwierdzony badaniami rynkowymi) -zwiększająca się popularność zdrowego stylu odżywiania się -możliwość pozyskania dodatkowych środków na rozwój z funduszy UE Zagrożenia: -możliwość pojawienia się konkurencji -wzrost cen dzierżawy lokalu -niż demograficzny i emigracja ludności, mające odzwierciedlenie w spadku liczby klientów

HELENA KUĆMA G. KIEROWNICTWO Urodzona: 1 stycznia 1981, Narodowość: polska Stan cywilny: mężatka Adres: ul. Szkolna 8 38-200 Jasło Języki: Polski- język ojczysty Angielski – zaawansowany Niemiecki- zaawansowany Rosyjski- podstawowy Wykształcenie 2000-2002 Policealne Studium Zawodowe w Jaśle prze Zespole Szkół Ekonomicznych o profilu technik handlowiec 2001-2005 Akademia Ekonomiczna o kierunku towaroznawstwo, specjalność handlowo-celna (w cyklu zaocznym) 1996-2000 1 Liceum Ogólnokształcące im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Jaśle o profilu matematyczno- informatycznym 2. Doświadczenia praktyczne Praktyka zawodowa w firmie „Kaufland” Praktyka zawodowa w firmie „Biedronka” Zainteresowania Budownictwo Ogrodnictwo Spędzanie wolnego czasu na łonie natury Posiadam wykształcenie technik handlowiec co z pewnością pomoże w zarządzaniu i kierowaniu firmą. Decyzje o polityce ekonomicznej i kadrowej będę podejmowała samodzielnie po starannych przemyśleniach. Z uwagi na koszty uruchomienia, w pierwszym roku działalności będę pobierała wynagrodzenie w wysokości 1200zł. W drugim roku planuję zarabiać 1500zł. Wszystkie zyski będą ponownie inwestowane w firmę.

Nie przewiduję nadgodzin. H. PRACOWNICY Sklep zatrudni jednego pracownika na stanowisko kasjera, otrzyma on wynagrodzenie 10 zł/ h za pracę od poniedziałku do piątku od 8.00 do 14.00 jak i również w sobotę od 9.00 do 14.00, oraz drugiego pracownika, który otrzyma wynagrodzenie 10 zł / h za pracę od poniedziałku do piątku od 14:00 do 20.00 jak i również w niedzielę od 9.00 do 14.00. O ile firma nie rozwinie się szybciej nie przewiduję więcej zatrudnień. Nie przewiduję nadgodzin. Funkcjonowanie sklepu będzie możliwe dzięki pracy kierownictwa czyli Heleny Kućmy jak i dwóch pracowników.

I. PRZEZNACZENIE POŻYCZKI I OCZEKIWANE EFEKTY Wykorzystanie pożyczki i wkładu własnego 25000 złotych pożyczki plus 10000 złotych wkładu własnego zostanie wykorzystany następująco: Wynajem lokalu przy ulicy Rynek 18- 600 zł miesięcznie Wyposażenie: -witryna chłodnicza x2 6000 zł -szafa chłodnicza x2 12000 zł -zamrażarka x1 3500zł -waga sklepowa x1 2500 zł -lada sklepowa x1 400 zł -gablota szklana x3 1800 zł -regał sklepowy x3 1200 zł -umywalka x1 340 zł -bateria łazienkowa x1 60 zł -kasa fiskalna x1 1500 zł Razem: 29300 zł Sklep może wynająć lokal przy ulicy Rynek 18. Niezależny rzeczoznawca ocenił wartość lokalu ( ze względu na usytuowanie i stan lokalu) na opłacalny. Wyżej wymienione sprzęty stanowią podstawę pracy sklepu, są one niezbędne do prawidłowej pracy . Helena Kućma- właściciel- zwróci się do Miejskiego Urzędu Pracy z wnioskiem o udzielenie pożyczki w wysokości 25000 PLN na wynajem nieruchomości przy ulicy Rynek 18, zakup wyposażenia oraz stworzenia rezerwy gotówki oraz odpowiedniego kapitału obrotowego na sfinansowanie przewidywanego rozwoju działalności. Kwota ta wystarczy na sfinansowanie etapu tworzenia firmy i rozwinięcia rentownej działalności.

ROZDZIAŁ II ŁĄCZNIE 35000 PLN ŹRÓDŁA I PRZEZNACZENIE FUNDUSZY Opis źródeł i sposobów wykorzystania funduszy Sklep ze zdrową żywnością „Eko- market” Źródła Pożyczka dla bezrobotnych na rozpoczęcie działalności gospodarczej 25000 PLN Wkłady własne 10000 PLN Razem 35000 PLN WYKORZYSTANIE Wynajem lokalu przy ul. Rynek 18 (czynsz miesięczny) 600 PLN Opłata za pośrednictwo Biura Nieruchomości za znalezienie lokalu 600 PLN Wyposażenie 29300 PLN Rezerwa gotówki na sytuacje nieprzewidziane 4500 PLN ŁĄCZNIE 35000 PLN

ROZDZIAŁ III ULOTKA PROMOYCJNA

Ankieta została przeprowadzona wśród 30 osób w wieku poniżej 20 lat WYNIKI ANKIETY Ankieta została przeprowadzona wśród 30 osób w wieku poniżej 20 lat 6. Czy byliby Państwo chętni na zakup ekologicznych produktów w swojej okolicy? Tak 18 Nie 5 Nie wiem 7 1. Czy słyszał Pan/Pani o żywności ekologicznej? Tak 28 Nie 1 Nie wiem 1 2. Czy zna Pan/Pani sklepy z ekologiczną w okolicach swojego miasta? Tak 4 Nie 18 Nie wiem 8 7. Co odgrywa znaczącą rolę w wyborze przez Pana/Panią produktu ekologicznego? Cena 9 Jakość 12 Smak 10 Wpływ na zdrowie 6 Promocja 2 Prezentacja produktu przez sprzedawcę 2 3. Czy zna Pan/Pani producentów żywności ekologicznej? Tak 1 Nie 24 Nie wiem 5 4. Czy kupuje Pan/Pani żywność ekologiczną? Tak 18 Nie 12 8. Co odgrywa znaczącą rolę w nie dokonaniu zakupu przez Pana/Panią produktu ekologicznego? Cena 12 Jakość 3 Smak 3 Brak promocji 3 Trudna dostępność 14 Brak informacji na temat produktu 2 Inna odpowiedź 3 5. Jak często kupuje Pan/Pani żywność ekologiczną? codziennie 1 Kilka razy w tygodniu 2 Raz w tygodniu 3 Kilka razy w miesiącu 4 Raz w miesiącu 3 Raz na kilka miesięcy 4 Inna odpowiedź 13 (nie wiem, nie kupuję) 9. Czy uważa Pan/Pani, że spożywanie produktów ekologicznych ma wpływ na poprawę zdrowia i samopoczucia ? Tak 26 Nie 4