WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik
Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja
Wprowadzenie Listopad… za oknem coraz ciemniej i pogoda coraz mniej przyjemna. Częściej szukamy przyjaciela do zabawy na długie wieczory. Wiedzą już o tym najmłodsi, że niezawodnym przyjacielem dzieci jest PLUSZOWY MIŚ, który właśnie w listopadzie obchodzi swoje święto.
Zadanie Waszym zadaniem będzie przygotowanie wszelkich informacji i na temat SWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA. W poszukiwaniu informacji pomogą Wam książki, Internet i inne źródła wiedzy. Przygotowując projekt nie możecie zapomnieć o zgodnej współpracy. Zdobytymi przez siebie wiadomościami podzielisz się z Misiem Bibelotem 25 listopada 2013r. w Miejskiej Szkole Podstawowej nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi w Piekarach Śląskich POWODZENIA
Proces By wykonać zadanie podzielcie się na 3 zespoły. grupa „BADACZE” grupa „TROPICIELE BAJEK” grupa „ FOTOREPORTERZY”
Proces cd. Zasady dla wszystkich grup: wybierzcie LIDERA grupy, który będzie kontaktował się z nauczycielem i koordynował Waszą pracę, podzielcie się zadaniami rozsądnie i sprawiedliwie, zwróćcie szczególną uwagę na poprawność językową, ortograficzną i stylistyczną redagowanych przez Was tekstów, weźcie pod uwagę sugestie zamieszczone w „Źródłach informacji”, możecie korzystać też z własnych pomysłów na zdobycie potrzebnych informacji, oczywiście w granicach prawa, możecie współpracować z innymi grupami, na wykonanie zadania przewidziano około 2 tygodni, czyli do 21.11.2013r. ocena pracy każdej grupy będzie zależała od stopnia wypełnienia kryteriów zawartych w tabeli ewaluacyjnej zamieszczonej w "Ewaluacji".
Proces cd. Drodzy „BADACZE” , a oto wasze zadanie: Wyszukajcie w Internecie wszelkich informacji dotyczących Światowego Dnia Pluszowego Misia. W waszych materiałach nie powinno zabraknąć wiadomości na temat : Historii pluszowego misia Daty produkcji pierwszego pluszowego misia Odpowiedzi na pytanie „Skąd wzięło się imię misia?” Odpowiedzi na pytanie „W jakich krajach obchodzi się Święto Pluszowego Misia?” …oraz wiele innych danych, które uważacie za ważne
Proces cd. Zadanie dla grupy 2 Drodzy TROPICIELE waszym zadaniem będzie wyszukanie w Internecie tytułów bajek , w których występowały misie. Przygotowane informacje posegregujcie na dwa działy: Miś jako bohater literacki Miś jako bohater filmowy
Proces cd. Zadanie dla grupy 3 Kochani Fotoreporterzy przed wami niezwykle pracochłonne zadanie, które polega na przygotowaniu „Misiowej fotogalerii” Fotogaleria może składać się ze zdjęć Kolorowanek, wydruków…
Źródła Bajki Bajki o Misiu Bajkowe misiaczki Galeria i nie tylko Pluszowa zabawka Kubuś Puchatek Bajkowo pl. Lekcja historii Miś literacki ...misie, misiaczki i misiaki Co każdy o Misiu wiedzieć powinien :)
Ewaluacja Wykonane zadania zostaną ocenione zespołowo, Każda grupa oceniana będzie na podstawie opracowanych kryteriów Zwróćcie uwagę na: jakość zawartych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną, przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków grupy, oryginalność wykonania projektu
Ewaluacja Wymagania Podstawowe 1pkt Rozszerzające 2pkt Dopełniające Wykraczające 4pkt pkt. Gromadzenie danych, ich uporządkowanie oraz zawartość merytoryczna Zebrane wiadomości są niekompletne nie zostały uporządkowane w logiczną całość, źle dobrane informacje, błędy merytoryczne, brak własnych opracowań Zebrano podstawowe informacje, temat zrealizowano poprawnie, lecz brakuje szczegółów, nieliczne własne opracowania Zebrano wystarczającą ilość materiałów, który został uporządkowany w logiczną całość, temat zrealizowany dobrze, zawiera szczegółowe informacje i własne opracowania Zebrane informacje są różnorodne i znacznie wykraczają poza założone cele, temat wyczerpująco opracowany, zawiera liczne własne opracowania 1-4 Umiejętność prezentacji zdobytej wiedzy, (czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych, ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność) Wykonanie nieestetyczne, brak elementów graficznych, folder słabo czytelny, Wykonanie dość przejrzyste i czytelne, nieodpowiedni dobór kolorów, uboga ilość grafiki, poprawna kompozycja Wykonanie poprawnie pod względem graficznym i kompozycyjnym, prawidłowy dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane działy Bardzo dobrze zaprojektowana praca przejrzysty, czytelny, właściwy dobór kolorów, dużo elementów graficznych, informacje przedstawione w interesujący sposób, wyjątkowa inwencja twórcza uczniów
Ewaluacja Gramatyka, ortografia, interpunkcja 1-4 Wymagania Podstawowe 1pkt Rozszerzające 2pkt Dopełniające 3pkt Wykraczające 4pkt pkt. Gramatyka, ortografia, interpunkcja Praca zawiera liczne błędy gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne Praca zawiera niewiele błędów gramatycznych, ortograficznych lub interpunkcyjnych Praca zawiera pojedyncze błędy gramatyczne, ortograficzne lub interpunkcyjne Nie ma żadnych błędów gramatycznych, ortograficznych ani interpunkcyjnych w tekście 1-4 Umiejętność współpracy w grupie Całkowity brak współpracy w grupie, duża indywidualność, zadania nie są wykonywane dokładnie i terminowo Mała kolektywność, przeważa praca indywidualna, kolejne kroki zadania wykonywane są częściowo i nieterminowo Dobra współpraca w grupie, większość uczniów uczestniczy wspólnie w realizacji wszystkich zadań, które są wykonywane dokładnie, lecz nieterminowo Doskonała współpraca całej grupy, zadania są realizowane dokładnie i terminowo
Ewaluacja Skala oceniania: Ilość punktów ocena 16 -15 Celujący 14 – 13 Bardzo dobry 12 – 11 Dobry 10 – 8 Dostateczny 7 Dopuszczający 6 - 4 niedostateczny
Konkluzja Celem Waszego projektu było: - wyszukanie informacji na temat Dnia Pluszowego Misia - nabycie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji doskonalenie umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi - doskonalenie umiejętności wykorzystywania metod technologii informacyjnej i komunikacyjnej. - umiejętność współpracy w zespole - dokonanie prezentacji swojej pracy
GRATULACJE!!! zadanie ZAkończone !!!