Czas trwania projektu: od września 2010 do maja 2011 Język roboczy: angielski Wiek dzieci : od 3 do 6 lat Narzędzia pracy: e-mail, programy multimedialne,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wycieczka do BUDOWLANKI w ramach projektu eTwinning Buildings Luty 2011.
Advertisements

Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
Szkoła od kuchni… Czyli wędrówka po szkolnych salach i korytarzach
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
ETwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej,
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
NASZE PODRÓŻE PODCZAS WYMIAN.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
MultiCentrum - Jawor r. Wycieczka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Brzegu Dolnym.
Samorządowe Przedszkole nr 151 w Krakowie
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
PROJEKT SOCRATES UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE. Od 1 września 2009r. do 31 lipca 2011r. Szkoła Podstawowa nr 5 w Poznaniu jest partnerem międzynarodowego.
eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest.
„Wielokulturowość i sztuka szansą transgranicznego malucha“ „Multikulturalismus a umění šancí přeshraničních dětí“
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
PRZEDSZKOLE Mały Geniusz TO PRZEDSZKOLE ZRODZIŁO SIĘ Z MARZEŃ, BY STWORZYĆ MIEJSCE BAŚNIOWE, NIEZWYKŁE, TĘTNIĄCE ŻYCIEM, W KTÓRYM DZIECI CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWE.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Wycieczka do Skansenu Archeologicznego „Karpacka Troja”
Dla migrantów czytanie i omawianie przeczytanego materiału spełnia szereg ważnych funkcji – to znany i skuteczny instrument integracji, który idealnie.
Felix on tour through Europe Felix podróżuje po Europie Comenius Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Projekt Comenius Podróż po Europie. Co to jest Comenius? Comenius to program polegający na współpracy między krajami Europy. Nasz projekt nosi tytuł Podróż
PROGRAM COMENIUS.
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
compulsory full-time education
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.
System edukacji w Polsce
Jesteśmy przedszkolem publicznym, które znajduje się w dużym, przemysłowym mieście – Sosnowcu. To herb naszego miasta … … a to jego flaga.
Plan projektu wymiany międzynarodowej między Polską a Norwegią 6-16 kwietnia 2010.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Wyszków – moja mała Ojczyzna” Przedszkole nr 9 „Bajka” w Wyszkowie
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 74 im. Mikołaja Kopernika w Poznaniu To dobra szkoła dla Twojego dziecka.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
TECHNIKUM nr 6 i ZSZ nr 6 im. Jana Sas Zubrzyckiego „BUDOWLANKA” w Miejskim Zespole Szkół nr 5 w Krośnie Baza dydaktyczna szkoły Istniejemy już ponad 40.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Terra Community and Ethics of the Future
Przedszkola Miejskiego nr 4
Przedszkole Miejskie Nr 12 im. Króla Maciusia w Legionowie
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Projekt Edukacyjny „JAKI ZNAK TWÓJ – ORZEŁ BIAŁY
Szkoła Nauczycielem stoi
Terra Community and Ethics of the Future
Pierwsze spotkanie robocze projektu Erasmus+
Zapis prezentacji:

Czas trwania projektu: od września 2010 do maja 2011 Język roboczy: angielski Wiek dzieci : od 3 do 6 lat Narzędzia pracy: , programy multimedialne, prezentacje PowerPoint, wideo, zdjęcia, rysunki. Temat Projektu: BUILDINGS/ BUDYNKI

Uczestnicy Projektu: Leikskólinn Furugrund, Kopavogur (Islandia) - założyciel projektu Woodacre Nursery School, Glasgow (Wielka Brytania) Osnovna šola Matije Valjavca Preddvor, Preddvor (Słowenia) - założyciel projektu Scuola dell'infanzia F.lli Cervi, Noverasco Opera (Włochy) Przedszkole Miejskie Nr 214 z Oddziałami Integracyjnymi, Łódź (Polska)

Koordynatorzy Przedszkola Miejskiego Nr 214 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi : mgr Maria Ciach mgr Magdalena Chołderny – Bednarek mgr Izabela Kaźmierczak

Cele projektu: podniesienie poziomu wiedzy dzieci na temat domów i budynków; poznanie budynków wokół nas i przybliżenie wiedzy na temat ich powstawania; ukazanie dzieciom różnorodności środowisk naturalnych w których żyjemy.

Przedmioty projektu: edukacja specjalna historia informatyka/ICT matematyka/geometria projektowanie i technologia przedmiot interdyscyplinarny przedmioty przedszkolne sztuka

Oczekiwane rezultaty: Dzieci odkryją różnice i podobieństwa, które istnieją pomiędzy rodzajem zabudowań w całej Europie, a poprzez to także pomiędzy kulturą poszczególnych krajów. Aktywne uczestnictwo w projekcie wszystkich dzieci z poszczególnych krajów, również tych o szczególnych potrzebach edukacyjnych.

Nasze maskotki – biorące udział w projekcie

NASZE PRZEDSZKOLA

Przedszkole Miejskie Nr 214 z Oddziałami Integracyjnymi, Łódź (Polska)

Leikskólinn Furugrund, Kopavogur (Islandia)

Woodacre Nursery School, Glasgow (Szkocja-Wielka Brytania)

Osnovna šola Matije Valjavca Preddvor, Preddvor (Słowenia)

Scuola dell'infanzia F.lli Cervi, Noverasco Opera (Włochy)

NASZE OSIEDLA

POLSKA

Islandia

Szkocja

Słowenia

Włochy

Nasze miasta

POLSKA - Łódź

Wykonywanie rysunków budynków naszego miasta

Szymon 5-latJulia 5-lat

Kacper 4-lataNikola 5-lat

ISLANDIA - Kopavogur

SZKOCJA - Glasgow

SŁOWENIA - Preddvor

WŁOCHY - Noverasco Opera

Wycieczka do BUDOWLANKI w ramach projektu eTwinning Buildings Luty 2011

Zwiedzanie szkoły rozpoczęliśmy od przywitania się z Panią Dyrektor, nauczycielami przedmiotów zawodowych i uczniami. Wszyscy nie mogli się nadziwić jacy jesteśmy mali!

Podstawowym materiałem używanym w budownictwie są cegły. Każdy z nas chciał sprawdzić, jak ciężkie są 2,5 kilowe klocki.

Oprócz cegieł ważny jest też piasek podobny do tego, który jest w naszej przedszkolnej piaskownicy.

Z płyt kartonowo-gipsowych można budować… domki dla lalek.

Mieliśmy też czas na tworzenie własnych budowli.

Uczyliśmy się przycinać płytki specjalną maszyną.

Malowaliśmy ścianę zieloną farbą.

Skręcaliśmy ze sobą różne rurki…

Oglądaliśmy makiety domów.

Na koniec naszej wycieczki sprawdzaliśmy do czego służy niwelator.

Uzyskanie certyfikatu Mały budowniczy

Jak wybudować domy? Słowenia

Domy wykonane z róźnorodnego materiału

Duży dom z pudełek

kuchnia toaleta Nasze domy

pokój wypoczynkowy jadalnia

sypialnia basen

Projektowanie naszego przedszkola - Szkocja

POLSKA Odkryliśmy tajemnice zakładów włókienniczych stworzonych przez Izraela Poznańskiego.

Na warsztatach poznaliśmy technologie powstawania tkanin.

W wyniku współpracy naszego przedszkola w projekcie eTwinning pt. BUILDINGS/ BUDYNKI, dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat domów i budynków. Dzieci poznały bliżej budynki wokół nas, tak mało dostrzegane w toku dnia codziennego oraz przybliżyły wiedzę na temat ich powstawania. Przedszkolaki miały możliwość poznania różnorodnych środowisk, w których żyjemy, odkrycia różnic i podobieństw nie tylko w naszym mieście czy kraju, ale także w wybranych państwach europejskich.