„Za niewiele lat dla mieszkańców Europy miasto przemysłowe będzie zjawiskiem równie tajemniczym i fascynującym, jak dla nas obecnie miasto średniowieczne”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Plan komunikacji PO KL - założenia
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Narodowa Strategia Spójności
Konsultacje społeczne projektu strategii
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
"POPRAWA STANDARDU INFRASTRUKTURY BEZPIECZEŃSTWA
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Trasa turystyczna.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Dyrektor Departamentu Turystyki
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Katarzyna Sobierajska
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zintegrowane systemy informatyczne
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Wisła wzdłuż i w poprzek
1.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zapis prezentacji:

„Za niewiele lat dla mieszkańców Europy miasto przemysłowe będzie zjawiskiem równie tajemniczym i fascynującym, jak dla nas obecnie miasto średniowieczne”. Eusebi Casanelles y Rahola Prezydent Międzynarodowego Komitetu Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego TICCIH

SZLAK ZABYTKÓW TECHNIKI Pierwszy i jedyny taki szlak w Polsce

DZIAŁANIA PODEJMOWANE W RAMACH PROJEKTU: Pomysł Inwentaryzacja Kreacja Nadawanie marki Promocja Wspieranie rozwoju

1 2 3 4 ETAPY TWORZENIA PRODUKTU KONCEPTUALIZACJA PRODUKTU DEFINICJE ANALIZY TURYŚCI 1 STRUKTURALIZACJA PRODUKT PLANOWANIE BRANDING OFERTY 2  KOMERCJALIZACJA CENY PROMOCJA SPRZEDAŻ 3 MARKETING WEWNĘTRZNY MOTYWACJE SZKOLENIA JAKOŚĆ 4

DOTYCHCZASOWE KOSZTY: Łącznie ~ 700.000 zł w tym m.in.: wykonanie oznakowania drogowego dojazdowego wykonanie i montaż tablic informacyjnych przygotowanie materiału zdjęciowego opracowanie Systemu Informacji Turystycznej i Katalogu Identyfikacji Wizualnej opracowanie i druk broszur wykonanie gadżetów zlecenie opracowania strategii marketingowej (w toku) szkolenia tematyczne działania promocyjne

Projekt stale się rozwija

GŁÓWNY CEL Szlak Zabytków Techniki jako profesjonalny, konkurencyjny, markowy produkt turystyczny. Najciekawsza trasa turystyki industrialnej w Polsce.

PRZEGLĄD OSTATNICH DZIAŁAŃ Powiększenie szlaku z 29 do 32 obiektów. Działania promocyjne: – wakacyjny konkurs z Polskim Radiem Katowice, – nowa mapa szlaku, modyfikacje strony www Opracowanie planu marketingowego dla szlaku. Cykl warsztatowy dla zarządców i właścicieli obiektów.

WYZWANIA ROZWOJOWE DLA SZT: Koordynator dla całości produktu. Podniesienie poziomu obsługi klienta (bywa , choć zdarza się ). Niepoprawna komunikacja marketingowa niektórych obiektów. Częsty brak dopasowania do potrzeb klienta/usługi uzupełniające. KLUCZOWE WYZWANIE to brak integracji członków Szlaku.

ROZWIĄZANIA DLA ZIDENTYFIKOWANYCH BARIER ROZWOJOWYCH Przyjęcie planu marketingowego i wytycznych strategicznych promocji SZT na lata 2009-2013. 2. Wspólne i konsekwentne wdrażanie przez wszystkich uczestników projektu planu marketingowego – synergia działań partnerskich (warunek konieczny). Zapewnienie źródeł finansowania.

INNE WAŻNE CELE: Opracowanie Indywidualnych Planów Rozwoju dla wszystkich obiektów na Szlaku, działanie poprzedzone audytem turystycznym obiektów Podpisanie deklaracji jakościowych z obiektami o zasadach dalszej współpracy. Włączenie szlaku do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (European Route of Industrial Heritage – www.erih.net ). Szkolenia kompetencyjne w ramach wdrażania opracowanego planu marketingowego.

PLAN MARKETINGOWY DLA SZT Zawiera: Analizę obecnej sytuacji SZT, w tym analizę SWOT. Zakres tematyczny szkoleń kompetencyjnych dla przedstawicieli obiektów SZT. Określenie grup docelowych działań marketingowych. Cele szczegółowe działań promocyjnych i komercjalizujących. Narzędzie standaryzacyjne i proponowany porządek wdrożenia. Harmonogram działań marketingowych dla Szlaku Zabytków Techniki na lata 2009-2013.

PLAN MARKETINGOWY DLA SZT Określa także: Wytyczne strategiczne promocji dla Szlaku Zabytków Techniki, a w tym: - określenie kluczowych elementów przekazu, - wyjątkowe cechy Szlaku Zabytków Techniki, - drabinę korzyści marki, - pozycjonowanie marki, - unique selling proposition, - Big Idea - geneza i potencjał - potencjalne kierunki i sposoby komunikacji marketingowej, - elementy obowiązkowe (mandatories) komunikacji.

WYTYCZNE STRATEGICZNE PROMOCJI DLA SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI Korzyści = emocje Szlak Zabytków Techniki oferuje emocje odkrywane zmysłami Szum silników. Chłód podziemi. Dotyk metalu. Zapach mokrego drewna. Stukot maszyn.

DRABINA KORZYŚCI PRODUKTU SZT Benefit racjonalny odbiorcy zdobycie wiedzy, poznawanie historii Benefit emocjonalny odbiorcy możliwość dotknięcia, przeżycia i „poczucia” historii ! Benefit Szlaku daje wiedzę w niebanalny sposób /rozwija/ubogaca/ łączy ze światem przodków Cechy Szlaku jako produktu różnorodne, położone nieopodal siebie obiekty, pozwalające poznać, dotknąć historię przedmiotów czy zjawisk, które towarzyszą nam i dziś

Dla wszystkich (poszukujących, ciekawych świata, pasjonatów)   POZYCJONOWANIE MARKI SZT Dla wszystkich (poszukujących, ciekawych świata, pasjonatów)  Target consumer  Szlak Zabytków Techniki Brand name to zespół różnorodnych Brand character obiektów muzealnych Product które pozwalając dotknąć, przeżyć nieodległą historię (którą przeżywali nasi bezpośredni przodkowie)  Brand promise ponieważ wiele z nich działa na różne/wiele zmysłów, ponieważ dokumentują historię przedmiotów/zjawisk, które używali zarówno nasi przodkowie, jak i my, ponieważ dzięki swej różnorodności doskonale się uzupełniają i pozwalają tworzyć wielowymiarowy obraz poprzednich epok Support

USP - unikalna cecha sprzedaży SZLAKU ZABYTKÓW TECHNIKI Szlak Zabytków Techniki pozwala dotknąć historii, której kontynuację przeżywamy dziś. A więc pozwala dotknąć zmiany (to bardzo ulotne – ale jak działa na wyobraźnię)! SZT unaocznia zmianę, pozwala ją poczuć i przeżyć z bliska, dosłownie i zmysłowo.  

Koło z logotypu SZT to ewidentnie część/element wehikułu.    SZT to WEHIKUŁ CZASU Podróżując po Szlaku jesteśmy w świecie maszyn – a wehikuł to przecież maszyna. Koło z logotypu SZT to ewidentnie część/element wehikułu. Jesteśmy w świecie historii - ale wehikuł to przede wszystkim maszyna historyczna, taka jak te, które obejrzeć można na Szlaku. Dzięki wehikułowi jesteśmy w ruchu - a ruch jest zasadą techniki. Szlak zachęca do poruszania się – aby zwiedzać kolejne obiekty, trzeba się przemieszczać, inaczej się nie da, trzeba używać wehikułów (aut, autobusu, pociągu) - a więc wyruszenie na Szlak oznacza poruszanie i dosłowne - w przestrzeni, i metaforyczne – w czasie.

Podkreślanie emocjonalnej strony oferty Szlaku:  KIERUNKI KOMUNIKACJI Podkreślanie emocjonalnej strony oferty Szlaku: możliwości przeżywania historii swoich dziadków! oraz zwracanie uwagi na stronę mechaniczną, „ruchową”: możliwości poruszania się w czasie. Zatem: zapraszamy do przeniesienia się w przeszłość pracy i zwykłego codziennego życia, przeszłość dziś używanych przedmiotów, poznania historii świata, który nas otacza, etc. Zatem turysto: poczuj, wyobraź sobie, dotknij, usłysz, przenieś się, wyrusz, zmień. Zobacz jak to działa! Zajrzyj pod maskę! Czy można przenosić się w czasie? Na Szlaku Zabytków Techniki to technicznie możliwe!

DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ Kontakt: ADAM HAJDUGA Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego tel. 32 7740 901 e-mail: ahajduga@silesia-region.pl