Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Advertisements

Wykorzystanie platformy ePUAP w wymianie informacji między jednostkami
Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Departament Informatyzacji MAiC
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
e-PUAP czas na wdrożenie
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Informatyzacja a prawo podatkowe
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Zbigniew Derdziuk
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
USŁUGA POWSZECHNA ePUAP PISMO OGÓLNE
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Ministerstwo Finansów
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
E - obywatel.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Skuteczny i przyjazny urząd kompletna informacja o kliencie w jednym miejscu, komunikacja za pomocą e-formularzy.
Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
1 Banki a wspieranie przedsiębiorczości Rola sektora bankowego w systemie absorpcji funduszy strukturalnych UE w latach Banki a wspieranie przedsiębiorczości.
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Spotkanie informacyjne
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Logowanie do platformy PEUP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Nowelizacja ustawy o informatyzacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Okres realizacji projektu: –
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
E-Obywatel. Czy w Polsce to w ogóle możliwe? Zapóźnienia w rozbudowie infrastruktury telekomunikacyjnej Różne doświadczenia kolejnych pokoleń, z wykluczeniem.
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Uruchomienie systemu kdpw_otc - rozwiązania techniczne 20 września 2012 r.
Dr Małgorzata Ganczar. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej To spójny i systematyczny program działań zmierzający do uzyskania pełnej.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 7
Zapis prezentacji:

Integracja działań administracji samorządowej z kierunkiem zmian ePUAP i Profilu Zaufanego

Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych standardów dokumentów elektronicznych (CRD) Obniżenie kosztów komunikacji z administracją publiczną Wcześniej istniały rozwiązania wyspowe lub regionalne, nie było standardu krajowego. Brak standardu uniemożliwiał określenie zasad współpracy tych rozwiązań na poziomie krajowym. … Koszty bezpośrednie administracji, koszty pośrednie klienta.

Sieć bilateralna – bardzo duża liczba kanałów komunikacji ePUAP Obywatel Urząd 1 Urząd 3 Urząd 2 Przedsiębiorca Sieć bilateralna – bardzo duża liczba kanałów komunikacji Sieci multilateralna – uproszczony model komunikacji

Efekty : Sukces techniczny poprzez udostępnienie rozwiązania Wdrożenie pierwszych usług elektronicznych Ustanowienie standardu i zmiany legislacyjne „Konkurencja” platform regionalnych i komercyjnych Brak alternatywy dla podpisu kwalifikowanego Zbyt mały wzrost poziomu wykorzystania e-usług L1 i L2 Platforma funkcjonuje i można z niej korzystać L3 Dokumentacja techniczna dla integratorów R1 Nie znaleziono miejsca dla istniejących na rynku rozwiązań R2 Nie przewidziano miejsca dla rozwiązań pośrednich pomiędzy ePUAP a urzędem R3 Drogi podpis elektroniczny, który nie jest powszechny R4 2009Q2 15 2010Q1 36 2010Q2 59 2010Q4 139

Zidentyfikowane problemy: Problem ogólnego wrażenia nieprzyjazności, złożoności i niezrozumiałości administracji z perspektywy jej klientów Problem niezadowalającego zakresu i poziomu udostępnienia usług w kanałach elektronicznych Główny kontekst dla projektu ePUAP 2 stanowią dwa ogólne problemy: [P1] Problem ogólnego wrażenia nieprzyjazności, złożoności i niezrozumiałości administracji z perspektywy jej klientów oraz idących za tym szeroko rozumianych kosztów ponoszonych przez klientów administracji (np. związanych z koniecznością noszenia zaświadczeń pomiędzy urzędami) [P2] Problem niezadowalającego zakresu i poziomu udostępnienia usług w kanałach elektronicznych. Wymienione powyżej problemy są wynikiem analizy problemów, której szczegółowa zawartość (m.in. dekompozycja wymienionych powyżej problemów na podproblemy oraz identyfikacja ich przyczyn) przedstawiona została w dokumentach Studium Wykonalności ePUAP2 oraz Linia Współpracy – dokument koncepcyjno-metodologiczny.

Upraszczanie i opisanie procesów obsługi (KUP) Kierunki rozwoju : Upraszczanie i opisanie procesów obsługi (KUP) Zwiększenie atrakcyjności dostępnych e-usług Profil Zaufany jako alternatywa dla KPE Zwiększenie liczby podmiotów korzystających z e-usług Ujednolicanie formularzy, ujednolicenie słowników. W tym celu na poziomie krajowym, jako składniki ePUAP utworzone zostaną Katalog Administracji Publicznej (KAP), zawierający aktualizowaną listę podmiotów publicznych oraz Katalog Usług Publicznych (KUP), udostępniający katalog interaktywnych e-usług publicznych. Wbudowane mechanizmy weryfikacyjne oparte na zbiorach referencyjnych (rejestrach) Zwiększenie zestawu e-usług wynika m.in. z możliwości wykorzystania rejestrów centralnych Włączenie w koncepcję istniejących rozwiązań regionalnych i komercyjnych

Centralne Repozytorium Dokumentów (CRD) Profil Zaufany ePUAP dla JST : ESP Centralne Repozytorium Dokumentów (CRD) Profil Zaufany Wymiana dokumentów Urząd-Urząd (tryb przedłożenia) Integracja usług (jedno okienko) Usługi walidacyjne dla podpisów i poświadczeń elektronicznych Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.

Czym jest ESP ? Środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji (np. wysyłania wniosków, pism lub innych dokumentów) podmiotowi publicznemu (urzędowi) przy wykorzystaniu sieci teleinformatycznej. Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.

Czym jest CRD ? Baza skupiającą w jednym miejscu obowiązujące w administracji wzory i formularze pism. Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.

Czym jest Profil Zaufany Czym jest Profil Zaufany? Zestaw danych w postaci elektronicznej podpisanych przez osobę potwierdzającą, oraz jednoznacznie identyfikujących osobę posiadającą konto na ePUAP. Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.

Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.

Jednostka publiczna może wspierać zakładania Profilu Zaufanego od samego początku, a nie jedynie pełnić rolę punku potwierdzania. Bariery prawne – większość istotnych usług ma w szczegółowych regulacjach dotyczących sposobu ich realizacji, wpisane pewne czynności, których realizacja wyklucza stosowanie elektronicznej formy kontaktu. Model biznesowy funkcjonowania ePUAP, w którym ePUAP jest wyłącznie narzędziem dla podmiotu - usługodawcy usługi. W tym modelu niezależnie od możliwości technicznych, usługa nie pojawi się, jeżeli podmiot, który ją świadczy, nie podejmie działań zmierzających do jej udostępnienia. Brak ogólnopolskiego usługodawcy – większość istotnych usług realizowana jest przez setki podmiotów o ściśle określonej właściwości terytorialnej, a zapewnienie dostępu elektronicznego do usługi (w tym również np. formularza) traktowane jest jako nieodłączna część kompetencji podmiotów związanej z realizacją konkretnej usługi. Nie istnieje zatem podmiot, którego kompetencją byłoby udostępnienie (niekoniecznie realizacja) w skali całego kraju jakiejś usługi.