Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
REALIZACJA PROJEKTU OZE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W ZBĄSZYNIU
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
V DNI OSZCZĘDZANIA ENERGII
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Prezentacja projektu:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Sposoby cieplnego przepływu energii
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Konkurs OZE Zespół Szkół Ochrony Środowiska w Lesznie
, Prawo Gaussa …i magnetycznego dla pola elektrycznego…
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
TERMOMETRIA RADIACYJNA i TERMOWIZJA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
UCIEKAJĄCE CIEPŁO „DETEKTYWI” NA TROPIE
Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach Podkarpacie stawia na zawodowców.
Część 1 – weryfikacja obliczeniowa
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Część 2 – weryfikacja pomiarowa
Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PROCESOWEJ, MATERIAŁOWEJ I FIZYKI STOSOWANEJ KATEDRA PIECÓW PRZEMYSŁOWYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA KOŁO NAUKOWE.
Badanie termoizolacji szkoły
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
„Szkolne Centrum Nauki”
z matematyką bez granic
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Gdzie ucieka ciepło z budynku?
Promieniowanie Cieplne
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
1 23 z 50 budynków szkół 18 z 23 budynków szkół Rys. 1. Lokalizacja budynków szkół na terenie miasta Częstochowy WYBÓR - PRZEDMIOT - MIEJSCE ASPEKTY ANALITYCZNEGO.
ZUŻYCIE ENERGII DO OGRZEWANIA LOKALU W BUDYNKU WIELORODZINNYM
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Temat: O promieniowaniu ciał.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konferencje Podsumowujące.
Konferencja inaugurująca projekt, Stargard Szczeciński, 29 czerwca 2015 Termomodernizacja budynku II Liceum Ogólnokształcącego w Stargardzie Szczecińskim.
TERMOMODERNIZACJA DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „MORS” W STEGNIE 1.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Metody pomiaru temperatury Monika Krawiecka GiG I mgr, gr I Kraków,
Zespół Szkół Technicznych w Mielcu Przed realizacją Po realizacji.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu „Uciekające ciepło” Tuwima Analiza ciepłownicza budynku szkolnego przy ul. Tuwima Zespół Szkół Zawodowych im. Powstańców Wielkopolskich w Gostyniu

Projekt realizowany jest przez firmę DC Edukacja Sp. z o.o. w partnerstwie z Wielkopolską Agencją Zarządzania Energią Sp. z o.o. i jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. 

CEL PROJEKTU Przygotowanie do 30.04.2013 r. trzydziestu ponadgimnazjalnych szkół zawodowych z województwa wielkopolskiego do poszerzenia oferty edukacyjnej o nowy kierunek - technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.

HARMONOGRAM SPOTKAŃ Zajęcia projektowe odbywały się od 12 listopada 2012 do 18 marca 2013.

GRUPA PROJEKTOWA Magdalena Mróz i Mikołaj Kosowicz – uczniowie wykonywali zdjęcia kamerą termowizyjną FLIR oraz aparatem cyfrowym , niezbędne do dalszej pracy Dawid Szpruta i Adam Maciejewski – analiza zdjęć w programie FLIR TOOLs ( segregacja, opis zdjęć wykonanych dwoma metodami) Jakub Skrzypczak i Aleksander Gendera – wykonanie raportu opisowego, dokonanie obliczeń oraz analiza kilku wybranych zdjęć ukazujących badany problem. Prezentacja jest wynikiem pracy całej grupy. Opiekun grupy: mgr inż. Katarzyna Winiarska

ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU W zajęciach pozalekcyjnych brało udział 12 osób. Uczniowie i Uczennice zostali wybrani spośród 20 chętnych. Zajęcia realizowane były w wymiarze 50 godzin według ustalonego harmonogramu. Tematyka realizowanych zajęć obejmowała zagadnienia OZE. W ostatniej fazie projektu Uczniowie i Uczennice zostali podzieleni na dwie grupy, które przygotowały prace konkursowe.

CEL PRACY Celem naszej pracy jest pokazanie wad obiektu budowlanego. Naszym głównym założeniem jest też przedstawienie problemu, który odczuwamy na codzień, społeczności uczniowskiej oraz dyrekcji szkoły. Mamy też nadzieję, że nasz raport umożliwi, w niedalekiej przyszłości , podjęcie odpowiednich kroków, by budynek przy ulicy Tuwima ocieplić.

CEL PRACY Obiektem badania był budynek przy ulicy Tuwima. Sale lekcyjne od dłuższego czasu (w okresie zimowym) zaczynają być zmorą dla uczniów i nauczycieli. A wszystko to wina „uciekającego ciepła”. Są klasy do których uczniowie wchodząc mówią – GROBOWIEC. Nie zawsze zimno jest wynikiem wietrzenia sal przy niskich temperaturach zewnętrznych. Ciężko jednak czasem „wysiedzieć” w ławce przez 45 minut. Dlatego postanowiliśmy „zbadać” sprawę.

CO TO JEST PODCZERWIEŃ? Promieniowanie podczerwone – promieniowanie elektromagnetyczne o długości fal pomiędzy światłem widzialnym a falami radiowymi. Oznacza to zakres od 780 nm do 1mm.

CO TO JEST PODCZERWIEŃ? Każde ciało o temperaturze większej od zera bezwzględnego emituje promieniowanie cieplne. Już w temperaturze kilku kelwinów ciała emitują promieniowanie elektromagnetyczne w zakresie dalekiej podczerwieni, ciała o temperaturze pokojowej emitują najwięcej promieniowania o długości fali rzędu 10 μm. Przedmioty cieplejsze emitują więcej promieniowania i o mniejszej długości, co pozwala na ich łatwe wykrycie.

CO TO JEST TERMOWIZJA? Termowizja jest jedną z metod diagnostyki obiektów polegającej na pomiarze promieniowania w paśmie podczerwieni. Efektem takiego pomiaru jest obraz widzialny rozkładu temperatury na powierzchni obiektu mierzonego zwanego termogramem.

CO TO JEST TERMOGRAFIA? Termografia jest najpopularniejszą metodą bezkontaktowego obrazowania i rejestrowania w postaci termografów (termogramów), rozkładu temperatury na obiektach, wykorzystując detekcję promieniowania podczerwonego IR

NA CZYM POLEGA BADANIE KAMERĄ TERMOWIZYJNĄ? Badania kamerą termowizyjną mają na celu ocenę izolacyjności cieplnej budynku. Każde ciało emituje promieniowanie podczerwone (cieplne), którego natężenie jest proporcjonalne do temperatury tego ciała. Kamera termowizyjna rejestruje to promieniowanie w postaci obrazu cyfrowego. Jej zastosowanie na potrzeby badań izolacyjności cieplnej umożliwia zidentyfikowanie wad termicznych budynku - miejsc w których straty ciepła, a zarazem temperatura powierzchni przegród są wysokie. Wady termiczne mogą wynikać z zastosowanych rozwiązań projektowych lub z niewłaściwie wykonanych robót budowlanych.

CEL WYKONYWANIA BADAŃ TERMOWIZYJNYCH Badania termowizyjne pozwalają na zlokalizowanie mostków cieplnych w budynku oraz na staranne zaplanowanie działań termomodernizacyjnych mających na celu ograniczenie strat ciepła. Badania termowizyjne budynków oddawanych do użytkowania pozwalają ocenić jakość wykonanych robót budowlanych. Umożliwiają również ocenę zastosowanych rozwiązań projektowych mających na celu ograniczenie strat ciepła i wyciągnięcie wniosków na następne projekty.

ZAKRES EKSPERTYZY OBEJMUJE: przegląd dokumentacji technicznej budynku, wizję lokalną (badanie termowizyjne), analizę zgłaszanych uwag, rejestrację miejsc występowania wad termicznych, opis i analizę wykonanych termogramów, podsumowanie i wnioski.

ZDJĘCIA Z REALIZACJI PRACY KONKURSOWEJ

ZDJĘCIA Z REALIZACJI PRACY KONKURSOWEJ

ZDJĘCIA Z REALIZACJI PRACY KONKURSOWEJ

ZDJĘCIA Z REALIZACJI PRACY KONKURSOWEJ

Co i jak badaliśmy …

Budynek szkolny – 21 lutego 2013, godz. 15:30-17:00, WARUNKI ZEWNĘTRZNE W DNIU INSPEKCJI: Temperatura: -4℃;. Wilgotność: powyżej 40 %; Wiatr: 10 km/h PdZach; Ciśnienie: 1021hPa; Niebo całkowicie zachmurzone WARUNKI WEWNĘTRZNE W BUDYNKU W DNIU INSPEKCJI: Temperatura: +19℃; Wilgotność: ok.40 %. Współczynnik emisyjności – bardzo ważny parametr. Odpowiednio ustawiony na zewnątrz: dla tynku, wewnątrz: dla farby. Temperatura otoczenia (temperatura odbitego tła, temperatura radiacyjna otoczenia)- jest zawsze mniejsza od temperatury powietrza o ok. 3 stopnie Temperatura powietrza- to temperatura powietrza między obiektem a obiektywem kamery oraz temperatura obiektywu. Po zmianie warunków środowiskowych - np. po wyjściu na zewnątrz zimą, nie wystarczy zmienić parametrów, trzeba kamerę kilka minut zaaklimatyzować.

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Na zdjęciu widoczny jest brak elementów termoizolacji. Według naszej oceny są to źle wykonane prace budowlane.

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Widoczne na zdjęciu przegrody i mostki cieplne na łączeniach pięter, w naszej ocenie są efektem złych prac budowlanych.

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Szczytowa ściana budynku wykazuje duże defekty termiczne. Wynikiem tego jest to, że sale 206, 106 i 6 są najzimniejsze w opinii uczniów.

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Na zdjęciu widoczny jest zaciek lub zła izolacja (jej brak). Jest to jedna z zimniejszych sal w budynku (206).

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Zdjęcie przedstawia ścianę łączącą sale 203 i 202 (nie są to sale szczytowe). Przedstawiony na ścianie zaciek jest widoczny również z drugiej strony, co spowodowane może być wadą budowlaną lub przeciekającym stropem

ANALIZA TERMOGRAFICZNA Zdjęcie przedstawia nieszczelność okien. Jest to jeden z wielu przypadków. Prawdopodobnie jest to wynik źle wykonanej stolarki okiennej. Wady budowlane i nieprawidłowe eksploatowanie przyczyniły się do zniszczenia materiałów drzewnych.

WYNIKI NASZYCH BADAŃ Badanie termowizyjne wykazało, że przegrody zewnętrzne budynku i szyby okien charakteryzują się zaniżonymi parametrami izolacyjności cieplnej. Stwierdzono zawilgocenia na ścianach łączących sale 203 z 202.

WNIOSKI Z ANALIZY CIEPŁOWNICZEJ Wskazana byłaby ciągła kontrola wilgotności względnej powietrza i ocieplenie budynku. Na termogramach widać charakterystyczne znaki ubytków w ociepleniu budynku. W naszej opinii, wskazane byłoby poprawienie izolacji termicznej ścian zewnętrznych oraz zlikwidowanie powstałych zacieków miedzy salami 203 z 202 i rogu pokoju nauczycielskiego od strony sali 201. Takie działanie w połączeniu z obniżeniem wilgotności powietrza powinno zdecydowanie poprawić parametry budynku szkolnego, zatrzymać postępującą dewastację materiałów budowlanych, oraz ograniczyć nadmierne koszty ogrzewania.

ZAŁĄCZNIKI Załącznik 1 Termowizja wewnątrz ul. Tuwima Załącznik 2 Termowizja z zewnątrz ul. Tuwima