Zarządzanie przez szkolenie Irena Dzierzgowska Warszawa, styczeń 2005
Dyrektor szkoły Menedżer? Pedagog?
Techniki zarządzania Zarządzanie przez cele Zarządzanie przez wyjątki Zarządzanie hierarchiczne Zarządzanie przez chodzenie Zarządzanie przez szkolenie
Jak zarządzać przez szkolenie? Każda rada pedagogiczne jest radą szkoleniową Szkolenia – co najmniej 5 w roku Stałe dni tygodnia i stałe godziny Teoria, praktyka, refleksja Co najmniej 2 – 3 szkolenia prowadzi dyrektor
Jak zarządzać przez szkolenie? Materiały tworzone w trakcie szkolenia są spisane i powielane Uczestnicy otrzymują dyplomy Aktywne metody szkoleń Ewaluacja Cykl Kolba
Cykl Kolba Teoria Refleksja Praktyka Obserwacja
Szkoła jako organizacja ucząca się Wspólna wizja Modele myślowe Mistrzostwo osobiste Praca zespołowa Myślenie systemowe
Warunki sukcesu Precyzyjne planowanie Metody angażujące Własny przykład Dobra atmosfera