Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka 2004-2006 – dobre praktyki w kontekście zadań Wspólnego Sekretariatu Technicznego Nowy Targ, 16 czerwca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Realizacja Programu IW INTERREG III A Polska-Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 17 lutego 2009 r. Program współfinansowany.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska Rola Instytucji Regionalnych – możliwości nawiązywania współpracy.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy 1 Schemat drogi obiegu wniosku Instytucja Zarządzająca Przekazanie dokumentacji oraz listy rankingowej pod obrady Komitetu.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
System ewaluacji NPR i NSRO
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
PROGRAM BUDOWY SIECI „ROSzEFS”
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Zespół finansowania PK/IK ustalenia ze spotkania zespołu w UMWP z dnia11lipca 2012 r.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Omówienie kryteriów formalnych oceny wniosków Szkolenie dla beneficjentów.
Propozycje zmian funkcjonowania BIWKP w Brukseli Toruń, 25 luty 2008r.
Zasady skutecznego aplikowania o dotacje z Funduszy Strukturalnych Iwona Czaplikowska Katowice, 13 stycznia 2005.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego PROGRAMY INICJATYWY WSPÓLNOTOWEJ INTERREG III A w Polsce w latach.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO PROGRAM OPERACYJNY WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ PROGRAM OPERACYJNY WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA.
Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka Bielsko-Biała, 30 marca 2007 roku.
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
(Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego)
Nabór wniosków INTERREG IIIA / TACIS Wspólny Sekretariat Techniczny INTERREG 2005.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny LITWA – POLSKA w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej 28 lutego 2007 r. Białystok.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
1 Program Sąsiedztwa Polska-Białoruś-Ukraina INTERREG IIIA/Tacis CBC I nabór projektów (17 stycznia – 7 marca 2005 r.)
Stan realizacji programów na lata 2004 – 2006 w kontekście przygotowań do zamknięcia pomocy i zapewnienia prawidłowości deklarowanych wydatków Warszawa,
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
Rola i zadania Związku Euroregion „Tatry” we wdrażaniu mikroprojektów
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim do końca IV kwartału 2005 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Projekt współfinansowany se środków UE Podstawowe zasady i aktualne informacje o Programie Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Czechy – Polska Walbrzych.
Projekt współfinansowany ze środków UE INTERREG IIIA CZ - PL Wpływ transgraniczny projektów Współpraca transgraniczna partnerów Walbrzych, 21 lutego 2006.
Konferencja Podsumowująca IW INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flora Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Stan przygotowań w zakresie wdrażania Narodowego Planu Rozwoju/ Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata Ministerstwo Gospodarki i Pracy Warszawa,
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
1 Projekt współfinansowany ze środków pomocy technicznej ZPORR.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Elbląg,
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Szkolenie INTERREG V-A Republika czeska - polska
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Zarządzanie projektem EFS
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Mikroprojekty w ramach III osi priorytetowej
Podejście Leader w latach :
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Program Interreg IIIA Polska – Republika Słowacka – dobre praktyki w kontekście zadań Wspólnego Sekretariatu Technicznego Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku

Wspólny Sekretariat Techniczny - zadania WST (WWPE): pomaga Instytucji Zarządzającej i Instytucji Płatniczej w operacyjnym zarządzaniu programem; do jego zadań należy: Ogłaszanie naboru wniosków Przyjmowanie i rejestracja wniosków Ocena formalna i techniczna wniosków Obsługa Komitetów: Sterującego i Monitorującego Działalność informacyjna i promocyjna Organizacja i prowadzenie szkoleń dla wnioskodawców Przygotowywanie raportów z realizacji programu

Dobre praktyki dot. programu Szkolenia dla wnioskodawców przed i w trakcie naboru projektów Ocena formalna projektów: możliwość jednej poprawki, elastyczność, odrzucanie projektów jedynie ze względu na istotne uchybienia Ocena merytoryczna projektów dotyczy tylko projektów dobrych formalnie, ocenia niezależny zespół ekspertów, minimum 4 oceny każdego projektu, włączenie ekspertów z obszarów przygranicznych i zewnętrznych

Dobre praktyki dot. programu Zatwierdzanie projektów na podstawie rekomendacji zespołu ekspertów, dopuszczalne zatwierdzenie warunkowe, ważna lista rezerwowa Informowanie wszystkich wnioskodawców o decyzji Komitetu Sterującego, a w przypadku niezatwierdzenia projektu przekazywanie uzasadnienia

Dobre praktyki dot. programu Partnerstwo: wobec wnioskodawców strony słowackiej innych zaangażowanych instytucji (w tym euroregionów) Współpraca (lepiej nieformalna) kluczowym warunkiem sprawnej realizacji programu

Dobre praktyki dot. programu Przejrzysta i wciąż aktualizowana strona internetowa głównym źródłem informacji o programie Osobny instrument dla mikroprojektów prostsze: formularz wniosku, procedury brak konkurencji z dużymi projektami większa dostępność do informacji odciążenie WST Ale: koszty administracyjne, koordynacja działań różnych instytucji

Dobre praktyki dot. projektu Transgraniczność problemu jako punkt wyjścia do tworzenia projektu Włączenie słowackiego partnera od początku przygotowywania projektu Przygotowanie projektu z wykorzystaniem matrycy logicznej warunkiem jego dobrej jakości Utrzymanie trwałych transgranicznych efektów projektu zasadniczym miernikiem sukcesu