Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale 75011 na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Advertisements

Konferencja wojewódzka
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
1. Czy gmina posiada jakieś dotacje związane z usuwaniem azbestu? Gmina Raba Wyżna dofinansowuje odbiór odpadów zawierających azbest w wysokości 50% kosztów.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Ministerstwo Finansów
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Sposób wyliczenia dotacji dla Gmin na utrzymanie OPS w roku 2010.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Tarnów, 12 marca 2009 rok Program wieloletni Pomoc państwa w zakresie dożywiania Porozumienia na 2009 rok Wydział Polityki Społecznej MUW.
Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Tarnów, dnia 22 czerwca 2009 rok Weryfikacja potrzeb realizacji Programu Pomoc państwa w.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
POWIAT KIELECKI Dane teleadresowe
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
„Pomoc państwa w zakresie dożywiania” Podsumowanie 2013 roku  Plan po zmianach zł, w tym rezerwy celowej zł.  Przekazano jednostkom.
Zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale – urzędy wojewódzkie na realizację zadań z zakresu.
System finansowy zadań zleconych wykonywanych przez urzędy stanu cywilnego Warszawa, 25 kwiecień 2015 r.
Wydatki budżetowe jednostek samorządu terytorialnego
1Warszawa, 25 listopada 2013 r. BUDŻET WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA 2014 R. I PROGRAM OSTROŻNOŚCIOWY 25 listopada 2013 r. (poniedziałek)
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
ŚRODOWISKOWE DOMY SAMOPOMOCY LATA Na funkcjonowanie ŚDS przekazano łącznie: zł, z tego:  zł z ustawy budżetowej, 
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Finansowe skutki dla JST podniesienia kwoty wolnej od podatku PIT do 8000 zł.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Dr Katarzyna Kopyściańska.  Samorządowy zakład budżetowy otrzymał dotację celową na realizację zadania finansowanego z Funduszu Spójności w kwocie 1.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Dr Anna Augustynowicz, Dr Aleksandra Czerw
1 16 września 2013 r..
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Budżet - Miasta Żyrardów
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Rządowa administracja zespolona w administracji
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale 75011 na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im ustawami.

W 2009 r. zastosowane zostaną nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej z budżetu Wojewody Małopolskiego w rozdziale 75011 jednostkom samorządu gminnego i powiatowego. Przy ich opracowaniu wzięto po uwagę dane przekazane przez jednostki samorządu terytorialnego w styczniu 2009 r. w zakresie: realizowanych przez nie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami. ilości spraw zrealizowanych w ramach każdego z zadań w 2008 r. czas realizacji jednej sprawy w ramach każdego z zadań.

W wyniku analizy materiałów przesłanych przez jednostki samorządu terytorialnego do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w styczniu 2009 r. stwierdzono duże rozbieżności w podawanych jednostkowych czasach realizacji poszczególnych zadań, np.: czas realizacji zadania „wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych” podawany przez gminy wahał się od 30 minut do kilku dni. czas realizacji zadania „wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych” podawany przez powiaty wahał się od 30 minut do 45 godzin.

Wątpliwości wzbudziły również dane dotyczące liczby zrealizowanych spraw wykazywane przez niektóre jednostki samorządu terytorialnego, np. przez starostwa w zakresie zadań: „Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa” lub „Sprawy dotyczące użytkowania wieczystego oraz związanych z tym opłat”.

W związku z powstałymi wątpliwościami: jednostkowe czasy realizacji wszystkich zadań zostały zweryfikowane i ujednolicone. dane dotyczące liczby realizowanych spraw podlegać będą weryfikacji w trakcie kontroli przeprowadzanych przez Małopolski Urząd Wojewódzki w roku bieżącym. Jednostki samorządu terytorialnego zostaną również zobligowane do sprawozdawczości w zakresie ilości realizowanych spraw oraz wykorzystania środków dotacji celowej.

W oparciu o otrzymane materiały ustalono, że do zadań, które generują najwyższe koszty, ze względu na ilość realizowanych spraw lub ich specyfikę, należą: w gminach: sprawy z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz ewidencji działalności gospodarczej – łącznie ok. 80 % kosztów realizacji wszystkich zadań. w powiatach: sprawy z zakresu geodezji i kartografii, gospodarki nieruchomościami oraz środowiska i rolnictwa - odpowiednio łącznie również ok. 80 % kosztów.

W związku z powyższym na realizację wskazanych zadań przeznaczonych zostało ok. 80 % procent środków dotacji. Pozostałe środki dotacji - ok. 20 % zostaną przekazane na wykonywanie innych zadań. Podział środków pomiędzy poszczególne jednostki samorządu terytorialnego dokonany został według kryterium liczby realizowanych przez nie spraw (przy zastosowaniu ujednoliconego dla wszystkich jednostek czasu realizacji jednej sprawy w ramach każdego zadania).

W wyniku analizy stwierdzono również, że konieczna do prawidłowej realizacji zadań liczba etatów, na które powinny być przekazywane środki dotacji jest wyższa o 39 od obecnie kalkulowanej w przypadku zadań realizowanych przez gminy, oraz o 47,6 w przypadku zadań realizowanych przez powiaty. W związku z tym środki dotacji przeznaczonej na realizację zadań z zakresu administracji rządowej powinna być wyższa: - w przypadku zadań realizowanych przez gminy o kwotę 873.848 zł, - w przypadku zadań realizowanych przez powiaty o kwotę 1.221.275 zł.

Ze względu na brak możliwości zwiększenia środków na dotacje celowe w budżecie na 2009 r. proces dostosowania kwoty dotacji do wynikającego z analizy poziomu zostanie rozłożony na lata 2010 – 2013. Natomiast w roku 2009 zostanie rozpoczęty proces wyrównywania środków dotacji celowych otrzymywanych przez poszczególne jednostki samorządu do kwot wynikających z analizy. Również ten proces zostanie zakończony w roku 2013.

Proces ten będzie przebiegał w następujący sposób: 1) Jednostki samorządu gminnego i powiatowego, którym zgodnie z wynikami przeprowadzonej analizy przekazywane są zbyt wysokie środki, począwszy od 2009 r. będą otrzymywały kwotę pomniejszoną o 1/5 nadwyżki. W ten sposób w roku 2013 otrzymają kwotę dotacji wynikającą z analizy.

Przykład. Gmina Czorsztyn w 2008 r. gmina otrzymała środki w kwocie 47.600 zł. Zgodnie z poprzednim zasadami podziału dotacji w 2009 r. gmina otrzymałaby środki w wysokości 49.300 zł. W oparciu o wyniki przeprowadzonej analizy gmina powinna otrzymywać środki w wysokości 33.961 zł. Różnica wynosi 15.339 zł. W 2009 r. gmina otrzyma kwotę 46.232 zł, stanowiącą różnicę pomiędzy kwotą 49.300 zł i kwotą 3.068 zł, będącą 1/5 z kwoty 15.339 zł (w zaokrągleniu do pełnych złotych). W latach 2010 – 2013 środki dotacji będą corocznie pomniejszane o kwotę 3.068 zł, aż osiągną w roku 2013 wysokość 33.961 zł (wynikającą z przeprowadzonej analizy).

2) Kwota otrzymana po obniżeniu środków dotacji gminom i powiatom, które otrzymywały ich zbyt dużo, została w 2009 r. przeznaczona na częściowe zwiększenie środków dotacji dla jednostek, które zgodnie z analizą otrzymywały ich zbyt mało. W przypadku gmin kwota ta w 2009 r. wyniosła 924.383 zł, natomiast w przypadku powiatów – 111.711 zł.

Uzyskane kwoty zostały rozdzielone w 2009 r Uzyskane kwoty zostały rozdzielone w 2009 r. pomiędzy jednostki, które otrzymują niższe środki dotacji niż wynika to z przeprowadzonej analizy w następujący sposób: gminy - zwiększono dotację o 1/5 (tj. 20 %) brakującej im kwoty. Wyjątek stanowi miasto Kraków, które ze względu na zbyt niskie środki do podziału, otrzyma dotację zwiększoną o 16,48 %, a nie o 20 % brakującej kwoty. powiaty – obliczony został udział procentowy kwoty brakującej danej jednostce w sumie brakujących kwot dla powiatów i zgodnie z tym wskaźnikiem rozdzielono pomiędzy nie uzyskaną kwotę, tj. 111.711 zł. W latach 2010 – 2013 różnice będą wyrównywane w czterech równych ratach.