RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ASYSTENTURA RODZINY.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013

OBSZAR III: FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM 3.1. WYKORZYSTYWANE SĄ ZASOBY ŚRODOWISKA NA RZECZ WZAJEMNEGO ROZWOJU.

Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji dotyczących promocji szkoły w środowisku lokalnym. Pozyskanie informacji na temat rozwijania zainteresowań uczniów. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Ankiety skierowanej do przedstawicieli rodziców Ankiety skierowanej do nauczycieli Wywiadu z Dyrektorem Szkoły Analizy dokumentacji szkolnej (Programu Wychowawczego i Statutu Szkoły)

Pytania kluczowe: Jakie akty prawne regulują współpracę szkoły z instytucjami lokalnymi? Jaki jest zakres współpracy z instytucjami? Z kim współpracuje szkoła w środowisku lokalnym? Czy nasza współpraca wychodzi naprzeciw potrzebom ucznia i środowiska lokalnego? Czy podejmowane działania rozwijają w uczniach postawy prospołeczne?

Wyniki: I. Ankiet skierowanych do przedstawicieli rodziców (Ankietowanych 52 przedstawicieli) II. Ankiet skierowanych do nauczycieli (Ankietowanych 15 nauczycieli w tym opiekun SU i pedagog szkolny) III. Wywiadu z Dyrektorem Szkoły IV. Analiza Statutu Szkoły V. Analiza Programu Wychowawczego Szkoły VI. Analiza Programu Profilaktycznego Szkoły

I. Ankieta dla rodziców 1. Czy szkoła współpracuje z instytucjami działającymi w środowisku? tak 41 nie 4 nie wiem 2

2. Jeśli tak, to z jakimi?

3. Na czym ta współpraca polega?

II. Ankieta dla nauczycieli 1. Czy szkoła współpracuje z instytucjami działającymi w środowisku? tak 15 nie 0

2. Jeśli tak, to z jakimi?

3. W jakiej formie podejmowano współpracę?

4. Według Pana/ Pani jakie najważniejsze potrzeby lokalnego środowiska szkoła może zaspokajać? korzystanie z: - hali sportowej 15 - boiska trawiastego 15 - boiska tartanowego 15 - pracowni komputerowych 13 - lodowiska 14 - inne (jakie?)................................................

5. Jakie działania dydaktyczne, wychowawcze lub organizacyjne prowadził(a) Pan(i) we współpracy z podmiotami środowiska lokalnego w tym lub poprzednim roku szkolnym?

Udział w konkursach i akcjach charytatywnych (2 odp Udział w konkursach i akcjach charytatywnych (2 odp.), kierowanie uczniów na badania do poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (5 odp.), organizowanie spotkań czytelniczych w Gminnej Bibliotece Publicznej w Promnie, współpraca z kuratorem sądowym, pogadanka na temat odpowiedzialności karnej we współpracy z policją, kierowanie uczniów na wizyty u psychologa w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

współpraca z Urzędem Gminy Promna przy organizacji młodzieżowych wyborów, organizacja imprez środowiskowych, współpraca z Biblioteką Gminną, współpraca z Komendą Powiatową Policji w Białobrzegach (udział w konkursach plastycznych o tematyce bezpieczeństwa oraz konkursach o ruchu drogowym), współpraca ze Strażą Pożarną w Białobrzegach (udział w konkursach o tematyce bezpieczeństwa), współpraca ze Starostwem podczas zawodów sportowych, udział w konkursach organizowanych przez MGOK, prelekcje z policją, informowanie GOPS-u o uczniach z rodzin zastępczych, zgłaszanie problemów wychowawczych z uczennicą objętą nadzorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

6. Jakie najważniejsze korzyści odnoszą uczniowie dzięki współpracy szkoły z podmiotami działającymi w środowisku lokalnym?

zagospodarowanie czasu wolnego 14 możliwość rozwoju zainteresowań 14 doskonalenie umiejętności 14 poszerzanie wiedzy 14 osiąganie sukcesów 15 wzbogacanie bazy dydaktycznej szkoły 1 inne (jakie?) 0

III. Wywiad z dyrektorem szkoły 1. Czy szkoła podejmuje inicjatywy na rzecz lokalnego środowiska? Jakie? Szkoła podejmuje inicjatywy na rzecz lokalnego środowiska – wolontariat (np. zbiórki produktów spożywczych dla rodzin ubogich, podręczników i przyborów szkolnych, zabawek dla przedszkolaków), Góra Grosza, Bieg Niepodległości, WOŚP, elektrośmieci, makulatura.

2. Czy szkoła współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku? Szkoła współpracuje z GOPS-em, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Komendą Powiatową Policji, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Białobrzegach.

3. W jakiej formie podejmowano współpracę? konsultacje, badania, profilaktyka

4. Jakie podmioty korzystały lub korzystają z zasobów szkoły? GOPS, LKS Promna, Zespół Placówek Oświatowych w Przybyszewie – przedszkole, ODR w Białobrzegach.

5. Jakie najważniejsze korzyści odnoszą uczniowie dzięki współpracy szkoły z podmiotami działającymi w środowisku lokalnym?

Uczniowie uczą się odpowiedzialności i pracowitości, stają się wrażliwi na potrzeby innych, promują szkołę w środowisku. Stają się dobrymi organizatorami i strategami.

IV. Analiza Statutu Szkoły Z analizy dokumentu wynika, że:

W celu jakościowego rozwoju szkoły, wspomagania rozwoju uczniów oraz rozwoju zawodowego nauczycieli szkoła współpracuje z instytucjami wspomagającymi, tj. placówkami doskonalenia nauczycieli, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, bibliotekami pedagogicznymi, zakładami kształcenia nauczycieli, szkołami wyższymi, Centralną Komisją Edukacyjną i Okręgową Komisją Edukacyjną w Warszawie.

W zakresie celów i zadań opiekuńczych szkoła kontaktuje się z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz współpracuje z Kościołem, organizacjami charytatywnymi, Centrum Pomocy Rodzinie

V. Analiza Programu Wychowawczego. Analiza dokumentu pokazuje, że: Wychowawca korzysta w swej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej nauczycieli – doradców, pedagoga i psychologa, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, lekarza i pielęgniarki, kuratorów zawodowych, pracowników Wydziału Prewencji Policji, współpracuje z instytucjami kulturalno-oświatowymi działającymi w środowisku.

VI. Analiza Programu Profilaktycznego Z analizy dokumentu wynika, że szkoła współpracuje z Policją (kontrola terenu wg potrzeb) do tworzenia bezpiecznego, wolnego od uzależnień środowiska wychowawczego szkoły.

W przypadku zarejestrowanych negatywnych i aspołecznych zachowań pedagog lub dyrektor szkoły podejmuje działania zmierzające do eliminowania ich skutków: współpracuje z Policją, Sądem dla Nieletnich (dotyczy osób objętych nadzorem), współpracuje z GOPS-em, kieruje do specjalistycznych poradni, lekarzy.

Instytucje wspierające szkołę: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna Punkt Konsultacyjny Monar Komenda Powiatowa Policji Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Analiza wyników: Akty prawne regulujące współpracę szkoły z instytucjami lokalnymi to: Ustawa o systemie oświaty z dn. 07.09.1991. (Dz. U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572, Nr 273 poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 z późn. zm.): Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z dn. 26. 10. 1982r. (Dz. U. 2002, Nr 11 poz.109): Ustawa o pomocy społecznej z dn. 12.03. 2004r. (Dz. U. z 2004r. Nr 64 poz. 593 z późn. zm.); Rozporządzenie MEN z dn. 14.04.1992r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz. U. Nr. 36, poz. 155, z późn. zm.) ; Statut gimnazjum, program wychowawczy, program profilaktyki; Rozporządzenie MENiS z 18.04.2002r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) Zakres współpracy ze środowiskiem lokalnym jest szeroki, obejmuje instytucje o różnym charakterze.

Szkoła współpracuje z następującymi instytucjami: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Białobrzegach Komenda Powiatowa Policji w Białobrzegach GOPS w Promnie PCPR przy MGOPS w Białobrzegach Urząd Gminy Promna Biblioteka Publiczna w Promnie kuratorzy sądowi MGOK w Białobrzegach Straż Pożarna w Białobrzegach SPZOZ w Promnie z siedzibą w Falęcicach Starostwo w Białobrzegach Sąd Rodzinny

Szeroka współpraca szkoły wychodzi naprzeciw potrzebom ucznia i środowiska lokalnego, opiera się w dużym stopniu na obustronnych korzyściach dotyczących realizacji zadań statutowych.

Uczniowie odnoszą korzyści ze współpracy z podmiotami działającymi w środowisku lokalnym.

Działania podejmowane w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie młodzieży w społeczeństwie i rozwijają w uczniach postawy prospołeczne takie jak:

Tworzenie więzi społecznych Rozwijanie zainteresowań Zaangażowanie w pomoc potrzebującym Otwartość Uczciwość Zdyscyplinowanie Współpraca w grupie Odpowiedzialność Pracowitość Wrażliwość na potrzeby innych

Mocne strony: Integracja ze środowiskiem lokalnym. Dostrzeganie deficytów uczniów i pomaganie uczniom potrzebującym wsparcia poprzez kontakty z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny. Rozwijanie u uczniów postaw prospołecznych. Rozwijanie umiejętności uczniów oraz promocja szkoły poprzez ich udział w konkursach i zawodach sportowych.

Realizacja zadań programu wychowawczego i profilaktycznego. Szeroki wachlarz instytucji, z którymi szkoła podejmuje współpracę. Różnorodność form podejmowanej współpracy. Zaspokajanie potrzeb lokalnego środowiska poprzez udostępnianie przez szkołę swoich zasobów.

Słabe strony: Niska świadomość rodziców na temat podejmowania przez szkołę niektórych form współpracy szkoły z instytucjami lokalnymi (pogadanki, rozmowy, akcje charytatywne, pomoc socjalna) Niezadowalająca świadomość rodziców na temat współpracy szkoły z instytucjami działającymi w środowisku. Z ankiety dla nauczycieli wynika, że pomimo współpracy szkoły z podmiotami działającymi w środowisku lokalnym, nie poszerza się baza dydaktyczna szkoły.

Wnioski i rekomendacje: Należy: Utrzymać dobry poziom współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym. Przeprowadzić pedagogizację rodziców na temat podejmowanych przez szkołę działań na rzecz uczniów i środowiska lokalnego. Angażować rodziców uczniów do wspólnych zadań. W dalszym ciągu dbać o zaspokajanie potrzeb ucznia, współpracując z instytucjami lokalnymi.

Sposoby prezentacji wyników: Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uczniom – na szkolnej stronie internetowej. Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej.

Skład zespołu: mgr Beata Białkowska mgr Magdalena Czyżyk mgr Marzena Łukasiewicz