jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa
Identyfikacja potrzeb i dbałość o stały dostęp Określenie misji i celów Analiza: rynku i warunków zewnętrznych i wewnętrznych Reagowanie: korekta strategii, celów, zarządzanie zmianą, procesy adaptacyjne Dobór strategii realizowania celów Dobór narzędzi realizacji strategii Budowa kapitału i konkurencyjności przedsiębiorstwa Zasoby finansowe Zasoby rynkowe Zasoby intelektualne Zasoby organizacyjne Zasoby relacyjne
WIEDZA DOŚWIADZCENIE ZAWODOWE UMIEJĘTNOŚCI i ZDOLNOŚCI POSTAWY MOŻLIWOŚCI FIZYCZNE OBSZAR WYKORZYSTANIA POTENCJAŁU
STWORZENIE MOŻLIWOŚCI SZKOLENIOWYCH Uzupełnianie luk kompetencyjnych osób 50+ Promowanie kształcenia ustawicznego Nagradzanie efektywnie wykorzystywanych zdobywanych nowych kwalifikacji Budowanie przewagi konkurencyjnej Potencjał i motywacja Pracowników
Wprowadzenie możliwych zmian UELASTYCZNIANIE ZATRUDNIENIA Zmiany form zatrudnienia Zmiany form czasu zatrudnienia
CELE STRATEGII ZARZĄDZANIA WIEKIEM - PODSUMOWANIE Adekwatne wykorzystanie zasobów i kompetencji Pracowników Wzmocniona motywacja i efektywność Pracowników Uzupełnianie luk kompetencyjnych, adekwatnie do celów przedsiębiorstwa Wzrost prewencji wypadkowej, zmniejszenie absencji chorobowej Wykorzystanie skuteczności zespołów zróżnicowanych wiekowo Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Korzyści dla Pracowników Korzyści dla Pracodawców Podniesienie świadomości Pracowników co do ich mocnych stron - niezależnie od wieku Obniżenie stresu zawodowego Wzrost satysfakcji i poczucia docenienia Równy dostęp do szkoleń, awansów, gratyfikacji, niezależnie od wieku Możliwości godzenia życia zawodowego i pozazawodowego Motywacja do wydłużania aktywności zawodowej