Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wypełnianie kwestionariusza osobowego.
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Audity Opracował: Tomasz Greber
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Projektowanie programów studiów
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
SPRAWY RÓŻNE.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Szkolenie dla opiekunów Centów
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
dr Katarzyna Roszewska, WPiA UKSW Warszawa,
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Gatunki dziennikarskie
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Opieka farmaceutyczna
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
PORADA PRAWNA - SCHEMAT BUDOWY NA POTRZEBY ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Rozmowa kwalifikacyjna bez tajemnic w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia” Izabela Zagrobelna-
Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.  „ działanie mające na celu zapewnienie organizacji wymaganej liczby pracowników, o odpowiednich kwalifikacjach,
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Aspekty nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii: Badania dotyczące skuteczności przeprowadzane.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
Badania lekarskie pracowników
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Procedura przesłuchania małoletnich ofiar i świadków przestępstw.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
MODUŁ 3 RYNEK PRACY I EDUKACJI
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Technologia informacyjna
Zasady weryfikacji projektów
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Definicja referencji. Referencje są to opinie dotyczące zachowań kandydata, pozwalające stwierdzić jego przydatność na obsadzanym stanowisku, przedstawione przez osoby mające styczność z kandydatem przez dłuższy czas, głównie w czasie wypełniania obowiązków zawodowych.

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Źródła referencji: zwierzchnik z poprzedniego miejsca pracy, współpracownik, podwładny, klienci, promotorzy prac licencjackich, magisterskich, wychowawcy, itp.

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Referencje mogą służyć do: zbierania nowych informacji o kandydacie, weryfikacji informacji zdobytych wcześniej,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Źródła referencji powinny spełniać następujące warunki: powinny być zróżnicowane (kandydat powinien zaproponować kilka osób mogących udzielić informacji na jego temat), źródło referencji powinno być świadome (kandydat musi uzgodnić z odpowiednimi osobami zamiar przedstawienia ich potencjalnemu pracodawcy),

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Źródła referencji powinny spełniać następujące warunki: wiarygodne – w związku z tym, nie może to być członek rodziny, ocena członka rodziny może być oceniona przez pracodawcę jako niewiarygodna, profesjonalne – wskazana osoba powinna być w stanie przedstawić opinię o tych cechach kandydata, które mogą mieć znaczenie na stanowisku, o które kandydat się stara,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Źródła referencji powinny spełniać następujące warunki: kompetentne – kandydat powinien jako osobę udzielającą referencji wybrać te osoby, z którym i utrzymywał często kontakty, aby referencje były w miarę obszerne, źródło powinno być w miarę aktualne – osobą udzielającą referencji nie może być osoba, z którą kandydat zakończył znajomość kilka lat wcześniej, referencje od tych osób mogą być uznane za nieaktualne,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Pamiętajmy!!! to osoba prowadząca selekcję, powinna sama zwrócić się z prośbą do osób udzielających referencji o przedstawienie konkretnej opinii dotyczącej kwalifikacji, zadań, zachowań kandydata w określonych okolicznościach,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Istnieją dwie formy referencji: pisemne, ustne,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Referencje pisemne wiążą się z koniecznością nawiązania kontaktu korespondencyjnego z osobą udzielającą referencji i poproszeniem o udzielenie informacji nt. kandydata

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Typy referencji pisemnych: referencje ustrukturalizowane, referencje nieustrukturalizowane,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Referencje ustrukturalizowane. Kwestionariusz zawierający pytania otwarte lub zamknięte, wymagające wyboru jednego z możliwych wariantów odpowiedzi,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Referencje nieustrukturalizowane. odpowiedź osoby na ogólną prośbę, tutaj osoba udzielająca referencji skupia się na najważniejszych cechach i faktach dotyczących kandydata, jednak osoba rekrutująca może nie uzyskać wszystkich potrzebnych informacji do oceny kandydata

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Referencje ustne pozyskane: w trakcie osobistego spotkania, w trakcie rozmowy telefonicznej,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Zalety referencji ustnych: możliwość szybkiego uzyskania potrzebnych informacji, możliwość szczegółowego wyjaśnienia odpowiednich kwestii, możliwość wyjaśnienia nieścisłości, większa szansa uzyskania informacji bardziej wiarygodnych,

Referencje w procesie selekcji kandydatów do pracy Z czego może wynikać niska wartość referencji: zawyżenia oceny kandydata, samodzielnego formułowania referencji, zaniżenia oceny kandydata,