Metoda projektu edukacyjnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w prowadzeniu zajęć z uczniami w ramach szkolnego ruchu naukowego
Advertisements

Fundacja Inicjatyw Badawczo-Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Metodyki zarządzania projektami
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Zarządzanie projektami
Zarzadzanie projektami UE Moduł G Opiekun dr Renata Lisowska.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Korekcja, działania korygujące, działania zapobiegawcze
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Ideas Loading Program grantowy
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Przygotowanie projektów unijnych
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Równościowe zarządzanie projektem
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
KOMPLEKSOWOŚĆ I KONSEKWENCJA DZIAŁAŃ JAKO PODSTAWA DYSKUSJI
Zapis prezentacji:

Metoda projektu edukacyjnego Projekt badawczy Metoda projektu edukacyjnego

Główne założenia metody projektów Wśród głównych założeń metody projektów edukacyjnych wymienia się: jednorazowość złożoność ograniczone ramy czasowe interdyscyplinarność stawianych celów i sposobów rozwiązania problemów

Jednorazowość Każdy projekt edukacyjny jest w praktyce jednorazowym przedsięwzięciem, mającym na celu osiągnięcie konkretnego celu przez daną grupę studentów. Cel i sposoby jego zrealizowania muszą być tak sformułowane, aby możliwa była ich pełna weryfikowalność – należy przyjąć konkretne i mierzalne wskaźniki umożliwiające ewaluację projektu.

Złożoność Złożoność odnosi się do kompleksowości założeń, jakie przyjmuje dana grupa studentów. Założenia nie są możliwe do zrealizowania przy wykorzystaniu wiedzy wyłącznie z jednego przedmiotu, a często wymagają „wyjścia” poza jedną instytucję – w tym przypadku uczelnię.

Ograniczone ramy czasowe Jednym z warunków koniecznych do pełnej weryfikowalności prowadzonych w ramach projektu działań (ewaluacja) jest sztywny horyzont czasowy. Projekt nie może być realizowany bezterminowo przez wiele zespołów. Zespół jest jeden, z wyraźnie określonymi zadaniami – każdy z uczestników zna ogólne założenia i własne konkretne zadania, z których jest rozliczany.

Interdyscyplinarność Cecha ta jest mocno związana ze złożonością projektu. Uczestnicy projektu winni w ramach realizowanych przez siebie zadań cząstkowych, ale także celu głównego, korzystać z różnych źródeł inspiracji zarówno rozwiązań merytorycznych, jak i technicznych.

Czy Metoda projektów jest możliwa do zastosowania w projekcie badawczym?

TAK Wynika to ze specyfiki projektów badawczych. Przy wykorzystaniu metody projektów edukacyjnych studenci mają możliwość: - poznać podstawowe wyzwania pracy w zespole badawczym samodzielnie obrać tematykę badań, nie będąc jednocześnie pozbawionymi opieki merytorycznej bardziej doświadczonego badacza przygotować się do przeprowadzenia samodzielnych badań w ramach pracy dyplomowej

Etapy pracy nad projektem badawczym Studenci w ramach przygotowania i przeprowadzenia projektu badawczego zobowiązani są więc do: wyboru celu, czyli tematu projektu badawczego określenia podstawowych działań niezbędnych do osiągnięcia zakładanego celu (etapy procesu badawczego)

Ciąg dalszy określenia liczby i składu osobowego poszczególnych zespołów określenia, które zespoły i w jakim zakresie odpowiedzialne są za poszczególne zadania określenia, kto w ramach każdego z zespołów odpowiedzialny jest za komunikację zarówno wewnątrz, jak i pomiędzy poszczególnymi zespołami

Ciąg dalszy określenia, kto konkretnie odpowiada za koordynację prac wszystkich zespołów przygotowania wstępnego planu prac zawierającego powyższe elementy wraz z kalendarzem działań realizacji wyznaczonych zadań.

Co składa się na ocenę końcową Ocena końcowa jest wypadkową następujących składowych: wewnątrz każdego zespołu studenci dokonują oceny pracy zarówno własnej, jak i pozostałych członków zespołu każdy zespół ocenia pracę pozostałych zespołów opiekun projektu ma prawo podnieść lub obniżyć ocenę o pół stopnia

Jak to wygląda w praktyce? Józef K. przez swoich kolegów i koleżanki z zespołu został oceniony na 4,0. Niemniej jednak cały zespół uzyskał średnią ocenę od pozostałych uczestników projektu na poziomie 3,0. Zatem (4,0 + 3,0)/2 = 3,5. Opiekun projektu, na podstawie wiedzy na temat pracy zespołu, uznał jednak, że Józef K. nie przykładał się do pracy w równym stopniu, co pozostali członkowie zespołu, więc postanowił obniżyć ocenę – ostatecznie Józef K. uzyskał na zaliczenie 3,0.

Nie ocena jest jednak najważniejsza Wbrew pozorom jednak ocena końcowa nie jest w tym przypadku najważniejsza. Poza praktycznymi umiejętnościami wypracowanymi w toku samodzielnej i zespołowej pracy nad rozwiązaniem poszczególnych problemów i osiągnięciem wyznaczonego celu, jest jeszcze jedna dodatkowa wartość. „Produktem” finalnym, z racji specyfiki przedmiotu, jakim jest Projekt badawczy, powinna być publikacja naukowa wspólnego autorstwa uczestników.