Wydział Diagnoz i Analiz Edukacyjnych Gdańsk, sierpień 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wnioski z realizacji priorytetowych zadań nadzoru pedagogicznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Zadania priorytetowe nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2008/2009
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wydział Diagnoz i Analiz Edukacyjnych Gdańsk, sierpień 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wnioski z realizacji priorytetowych zadań nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. Cele programu: zmniejszenie skali zjawiska agresji przemocy rówieśniczej w szkołach i placówkach systemu oświaty, poprawa skuteczności działań interwencyjnych i korekcyjnych wobec uczniów będących sprawcami przemocy rówieśniczej, zwiększenie skuteczności ochrony ofiar przemocy w środowisku nauczania i wychowania i zwiększenie dostępności i skuteczności udzielania pomocy, ograniczenie skali występowania innych zjawisk patologicznych (narkomania, alkohol), korekta aktualnych rozwiązań legislacyjnych i społecznych tworzących warunki dla działalności profilaktycznej i wychowawczej szkół i placówek.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. Korelacja programu z innymi programami i strategiami: Strategią Polityki Społecznej Programem Zapobiegania Niedostosowaniu Społecznemu i Przestępczości wśród Dzieci i Młodzieży Narodowym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Narodowym Programem Zapobiegania Narkomanii, Narodowym Planem Działań na Rzecz Dzieci Strategią Państwa dla Młodzieży Programem poprawy bezpieczeństwa w środowisku lokalnym Razem bezpieczniej Strategią Rozwoju Edukacji na Terenach Wiejskich

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. 1.Powoływanie rad rodziców i przestrzegania ich kompetencji. 2.Weryfikacja kryteriów oceniania zachowania uczniów, katalogu wyróżnień oraz nagród i kar. 3.Wprowadzenie jednolitych strojów w szkołach podstawowych i gimnazjach.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. Stan wprowadzania jednolitych strojów w szkołach podstawowych i gimnazjach Dane ze stycznia 2008

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. 4.Odpowiedzialność dyrektorów szkół, nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami za zapewnienie bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Statystyka negatywnych zdarzeń i przemocy oraz patologicznych zjawisk w szkołach i placówkach zgłoszonych do Kuratorium Oświaty w Gdańsku w okresie od 21 X 2006 r. do 30 VI 2008 r. Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Nadzór kuratora oświaty nad wprowadzaniem i realizacją programu Zero tolerancji dla przemocy w szkole. 5.Monitoring wizyjny wejść do szkół i placówek. 6.Ochrona nauczycieli przewidziana w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. 7.Działalność pozalekcyjna w szkołach i działalność pozaszkolna. 8.Ochrona uczniów przed niepożądanymi treściami w Internecie. 9.Wzmocnienie i rozszerzenie specjalistycznej pomocy psychologiczno - pedagogicznej.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Diagnozą objęto: 850 szkół (552 - SP i Gim), 113 jednostek samorządu terytorialnego. Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. Priorytet Ministra Edukacji Narodowej

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 1. Spełnianie obowiązku szkolnego. Dane z przełomu lutego, marca 2008 Wnioski:

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 2. Poprawność prowadzenia ksiąg ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu. Informacje zawarte w księdze ewidencjiSPGIM Imię/imiona i nazwisko dziecka 99%96% Data i miejsce urodzenia dziecka 95%94% Adres zamieszkania dziecka 98%96% Imiona i nazwiska rodziców (praw. opiekunów) 97%96% Adresy zamieszkania rodziców (praw. opiekunów) 93%89% Informacje o spełnianiu przez dziecko obowiązku szkolnego w szkole 98%95% Informacje o spełnianiu obowiązku szkol. poza szkołą 86%83% Informacje dotyczace spełniania przez młodzież w wieku lat obow. szkolnego lub obow. nauki -60%

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 3. Poprawność wydawania przez dyrektorów szkół decyzji o wcześniejszym przyjmowaniu dzieci do szkoły podstawowej. Decyzja TakNieBrak wskazań Podejmowanie decyzji po uzyskaniu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 45%24%31% Odnotowanie decyzji w księdze ewidencji z podaniem daty decyzji i nazwy organu, który ją wydał. 43%24%33%

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 4. Poprawność wydawania przez dyrektorów decyzji o odroczeniu spełniania przez dzieci obowiązku szkolnego. Decyzja TakNieBrak wskazań Podejmowanie decyzji po uzyskaniu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. 58%13%29% Podejmowanie decyzji w przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami. 58%13%29% Podejmowanie decyzji po uzyskaniu zgody rodziców (praw. opiekunów). 58%12%30% Odnotowanie decyzji w księdze ewidencji z podaniem daty decyzji i nazwy organu, który ją wydał. 59%13%28%

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej 5. Poprawność spełniania przez dyrektorów szkół podstawowych obowiązku, o którym mowa w art. 16 ust. 6 i 6a ustawy o systemie oświaty. Obowiązek TakNie Brak wskazań Powiadamianie dyrektora szkoły w obwodzie której dziecko mieszka o spełnianiu obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego. 90%3%7% Kontrola spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego przez dyrektora szkoły w obwodzie której mieszka dziecko realizujące obowiązek. 94%2%4% Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej 6. Przesyłanie przez organ gminy prowadzący ewidencję ludności informacji właściwym dyrektorom, o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3-18 lat. Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. SPGim TakNieBrak wskazań TakNieBrak wskazań 82%17%1%75%21%4%

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół na rzecz spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 7. Działania dyrektorów szkół mające na celu ograniczenie zjawiska niespełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki: systematyczna kontrola i analiza frekwencji uczniów, stały kontakt z rodzicami uczniów, ustalenie zasad usprawiedliwiania nieobecności dzieci na zajęciach, sprawdzanie potwierdzeń o realizacji obowiązku szkolnego - monity do szkół, analiza przyczyn nieobecności uczniów na zajęciach, prowadzenie wywiadów środowiskowych, współpraca z org. prowadzącymi, Policją, sądem rodzinnym i nieletnich, kuratorem sądowym.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Przeprowadzenie okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych. 1. Organizacja wewnętrznych konkursów. 2. Obserwacja ukierunkowana podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 3. Monitorowanie uczestnictwa i osiąganych wyników w konkursach zewnętrznych. 4 Analiza wyników nauczania. 5. Organizowanie dodatkowych zadań dla uczniów w zakresie wymagań na poziomie rozszerzonym i wykraczającym. 6. Wewnętrznie opracowane badania dot. rozwoju i predyspozycji uczniów. 7. Wywiady z rodzicami i uczniami. Szkoły podstawowe

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Przeprowadzenie okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych. 1. Organizacja wewnętrznych konkursów. 2. Obserwacja ukierunkowana podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 3. Monitorowanie uczestnictwa i osiąganych wyników w konkursach zewnętrznych. 4. Analiza wyników nauczania. 5. Organizowanie dodatkowych zadań dla uczniów w zakresie wymagań na poziomie rozszerzonym i wykraczającym. 6. Diagnozowanie "na wejściu" poprzez wewnętrzne sprawdziany diagnozujące, arkusze diagnostyczne. 7. Wywiady z rodzicami i uczniami. Gimnazja

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Przeprowadzenie okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych. 1. Organizacja wewnętrznych konkursów. 2. Diagnozowanie "na wejściu" poprzez wewnętrzne sprawdziany diagnozujące, arkusze diagnostyczne. 3. Monitorowanie uczestnictwa i osiąganych wyników w konkursach zewnętrznych. 4. Obserwacja ukierunkowana podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 5. Analiza wyników nauczania. 6. Wewnętrznie opracowane badania dotyczącego predyspozycji. 7. Wywiady z rodzicami i uczniami. Ponadgimnazjalne

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wskaźnik liczby uczniów na komputer

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Stan wykorzystania komputerowych programów edukacyjnych w dydaktyce wszystkich przedmiotów

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Średnia liczba godzin w tygodniu korzystania z Multimedialnych Centrów Informacji, Internetowych Centrów Informacji Multimed.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Stan wykorzystania pracowni komputerowych i Mobilnych Zestawów Multimedialnych (MZM) na różnych przedmiotach w stosunku do ogólnej liczby zajęć w szkole

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Podejmowanie przez szkoły działań profilaktycznych zapobiegających uzależnieniu od komputera

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Priorytet Ministra Edukacji Narodowej Ocena jakości pracy szkoły w zakresie informatyzacji procesu edukacyjnego w szkołach - zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Liczba olimpiad i konkursów informatycznych w roku kalendarzowym 2007

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty Badaniem objęto 652 szkoły i placówki

1. Opracowanie i wdrożenie programu poprawy efektywności działań wychowawczych było zgodne z harmonogramem. 2. Trudności w realizacji programu wystąpiły w 16% badanych szkół - najczęściej podawane powody: zbyt mała aktywność i współpraca z rodzicami, niedostateczna oferta oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania, ubóstwo i patologia rodzin uczniów, trudności z wypracowaniem jednolitych zasad postępowania w szkole i ich wprowadzaniem w życie. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty Wnioski:

3. Stan współpracy szkół i placówek z instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizacji programu. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty Policja Straż miejska Sądy rodzinne PPP Ośr. Pom. Społ. Straż pożarna Parafie Fundacje Stowarzyszenia

4. Ocena współpracy szkół i placówek z instytucjami zewnętrznymi. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty

5. Współudział szkół i placówek w realizacji działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty

6. Poprawa efektów wychowania. Kuratorium Oświaty w Gdańsku Analiza realizowania przez szkoły i placówki zadań związanych z programem poprawy efektów działań wychowawczych. Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Diagnoza działań podjętych przez dyrektorów szkół i placówek na rzecz poprawy wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych. DziałanieSPGIM 1.Organizacja egzaminów próbnych98%95% 2.Wprowadzenie dodatkowych zajęć89%87% 3.Organizacja ścisłej współpracy n-li uczących w szkole89%86% 4.Zwiększenie przydziału godzin na realizację wybranego przedmiotu 77% 5.Organizacja szkoleń dla n-li przygotowujących uczniów do egzaminów 79%77% 6.Wzmocnienie nadzoru pedagogicznego73%83% 7.Motywowanie n-li poprzez dodatek motywacyjny51%65% 8.Inne (organizacja debaty gminnej, udział w programach diagnozujących umiejętności uczniów, prowadzenie badań własnych) 54%62% Priorytet Pomorskiego Kuratora Oświaty

Działanie dyrektora Wys.wyn.Nis. wyn. 1.Przygotowywanie informacji zwrotnej64%36% 2.Zwiększenie puli godzin na wybrane zajęcia55%45% 3.Organizacja ścisłej współpracy nauczycieli i zaangażowanie we współpracę rodziców 55%45% 4.Systematyczne sprawdzanie wiedzy i umiejętności oraz analiza uzyskiw. wyników 53%47% 5.Kształcenie umiejętności słabiej opanowanych 50% 6.Prowadzenie egz. próbnych, wewnętrznych testów, analiza uzyskiwanych wyników 50% 7.Dodatkowe zajęcia dla uczniów, koła zainteresowań 46%54% 8.Dostosowywanie wymagań do możliwości uczniów, diagnozowanie na wejściu 45%55% 9.Indywidualizacja nauczania38%62% Szkoły Podstawowe Kuratorium Oświaty w Gdańsku

Działanie dyrektora Wys. wyn.Nis. wyn. 1.Organizacja ścisłej współpracy nauczycieli i zaangażowanie we współpracę rodziców 65%35% 2.Zwiększenie puli godzin na wybrane zajęcia64%43% 3.Prowadzenie egz. próbnych, wewnętrznych testów, analiza uzyskiwanych wyników 63%37% 4.Systematyczne sprawdzanie wiedzy i umiejętności oraz analiza uzyskiw. wyników 63%44% 5.Dodatkowe zajęcia dla uczniów, koła zainteresowań 55%45% 6.Przygotowywanie informacji zwrotnej53%33% 7.Dostosowywanie wymagań do możliwości uczniów, diagnozowanie na wejściu 51%49% 8.Kształcenie umiejętności słabiej opanowanych 50%41% 9.Indywidualizacja nauczania33%67% Kuratorium Oświaty w Gdańsku Gimnazja

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Ministra Edukacji Narodowej Zadania priorytetowe nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2008/ Skuteczność realizacji podstaw programowych w zakresie zagadnień związanych z nauczaniem i wychowaniem w kontekście praw człowieka. 2.Powszechność i dostępność wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem powoływania i funkcjonowania innych (publicznych i niepublicznych) form wychowania przedszkolnego. 3.Stan opieki świetlicowej w szkołach w kontekście wprowadzanego obniżenia wieku obowiązku szkolnego.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Pomorskiego Kuratora Oświaty Zadania priorytetowe nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2008/ Skuteczność nadzoru dyrektora szkoły lub placówki nad realizacją podstaw programowych kształcenia ogólnego i zawodowego. 2.Efektywność działań szkoły podejmowanych w zakresie poprawy wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych.

Kuratorium Oświaty w Gdańsku Dziękuję