Młoda, atrakcyjna, niezbadana chętnie da się poznać…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

X Ogólnopolska Konferencja Automatyzacja Bibliotek Publicznych Modele współpracy bibliotek publicznych – czy razem możemy więcej, szybciej, lepiej? Warszawa.
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Sieci komputerowe.
Opracowanie zasad tworzenia programów ochrony przed hałasem mieszkańców terenów przygranicznych związanych z funkcjonowaniem dużych przejść granicznych.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Czy polskiej kulturze potrzebne jest ISO?
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
2. System informacyjny a informatyczny?
Pamięć wspólna Opis własnego rozwiązania Marcin Kamiński, Michał Kotra Wydział EAIiE Katedra Automatyki Kraków, 2008.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Podstawy programowania II
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Autor: Justyna Radomska
Solphy Polska Prezentacja Produktu Solphy Home Storage.
InTouch.
Narzędzia administracyjne
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prof. Aleksander Surdej
INFORMACJA MARKETINGOWA
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Projektowanie stron WWW
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Wprowadzenie teoretyczne
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Systemy informatyczne
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
RePolis Repozytorium Publikacji Naukowych Politechniki Śląskiej.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Ergonomia procesów informacyjnych
Transfer Wiedzy w Leśnym Centrum Informacji dr inż. Dorota Farfał Sękocin Stary 5 grudnia 2011 r.
Bazy danych Podstawy relacyjnych baz danych Autor: Damian Urbańczyk.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konferencja RKW Nieprawidłowości wyborcze - stan badań i propozycje zmian prawnych System RKW siepoliczymy.pl Uczciwy system na uczciwe wybory Natalia.
© 2005 by Łukasz Olek, Politechnika Poznańska Klub Liderów Innowacyjności Łukasz Olek -
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Podstawy zarządzania. Zagadnienia egzaminacyjne dla kierunku Logistyka
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Podmiotowe Systemy Finansowania w Polsce
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Młoda, atrakcyjna, niezbadana chętnie da się poznać… OSTATNIE ZAJĘCIA* 19.12.11 * w tym roku

ZARZĄDZANIE SZKOŁA SZKOŁA SZKOŁA SZKOŁA KLASYCZNA STOSUNKÓW ILOŚCIOWO- ZARZĄDZANIA MIĘDZYLUDZKICH SYSTEMOWA INFORMACJĄ I WIEDZĄ Zarządzanie naukowe Zarządzanie administracyjne Ilościowa teoria zarządzania Analiza` systemowa

Zarządzanie wiedzą jest procesem, w którym dla realizacji postawionych celów umiemy: wykorzystać posiadane w organizacji zasoby wiedzy, poszukiwać i absorbować zewnętrzne zasoby wiedzy, stworzyć takie warunki, aby wszyscy uczestnicy procesu decyzyjnego czuli się zobowiązani do dzielenia się posiadanymi zasobami wiedzy i jej kreowaniem (????????) Zarządzanie wiedzą polega nie tylko na umiejętnym wykorzystaniu posiadanych zasobów, ale też na uzyskaniu efektu synergicznego/synergii.

Relacje zachodzące między danymi, informacją a wiedzą: ?

Zależności między systemem zarządzania a typem wiedzy Treść Scentralizowany system zarządzania Zdecentralizowany system zarządzania Wiedza jawna Decydujący typ potrzebnej wiedzy dla procesu decyzyjnego Uzupełniający typ potrzebnej wiedzy dla procesu decyzyjnego Wiedza ukryta Wątpliwości??? ...zapraszam do lektury rozdziału nr 12

Klasyfikacja podstawowych typów wiedzy z punktu widzenia jej znajomości - UWAGA - niby oczywiste: Wiedza otwarta, czyli wiedza dostępna dla organizacji jej pracowników i dla jej otoczenia. Wiedza "ślepa", czyli wiedza nie dostępna dla organizacji jej pracowników, ale dostępna dla jej otoczenia. Wiedza ukryta, czyli wiedza dostępna dla organizacji jej pracowników a nie dostępna dla jej otoczenia. Wiedza nieznana, czyli wiedza nie dostępna dla organizacji jej pracowników i nie dostępna dla jej otoczenia. Źródło: opracowanie J.Kisielnicki na podstawie W. Grodkowski [2001 s.90-92] oraz J. Steward red. [2000 s. 269]

Problemy związane z zarządzaniem wiedzą: Współzawodnictwo wewnątrz organizacji, które blokuje pełne korzystanie z posiadanych zasobów wiedzy, Przywiązanie do standardowych rozwiązań, które często jest szkodliwe i również działa hamująco na proces pozyskiwania wiedzy, Strach i tzw. zła atmosfera w pracy, która powoduje poważne trudności w przekładaniu wiedzy na działania.

Relacje między pracownikami w organizacji w systemie scentralizowanym i zdecentralizowanym

Struktura organizacji, która jest odbiciem stosowanego systemu zarządzania, stanowi platformę funkcjonowania całego systemu zarządzania wiedzą. Metodyka Accenture wyodrębnia trzy następujące podstawowe etapy budowania systemu zarządzania wiedzą: Niezależne Kontenery Wiedzy - czyli obszary wiedzy są tworzone na potrzeby pojedynczych zdarzeń. Przechowywana wiedza ma charakter tymczasowy oraz dedykowany dla określonych potrzeb bez określenia sposobów jej przechowywania. Wyspy Doskonałości - ten etap charakteryzuje się gromadzeniem i selekcjonowaniem wiedzy powstającej podczas realizacji zadań dla tworzenia Bazy Wiedzy. Dostęp do takich Baz mają wszyscy uczestnicy organizacji zgodnie z przydzielonymi im prawami dostępu. Kultura Swobodnego Przekazywania Wiedzy - na tym etapie uczestnicy organizacji swobodnie wymieniają między sobą wiedzę i doświadczenia. Sama zawartość jest przechowywana w Bazach Danych wspomaganych przez narzędzia komunikacyjne. System umożliwia dotarcie do spójnych źródeł wiedzy eksperckiej, pomimo szerokiego obszaru poszukiwań.

Właśnie… to czego użyć, jak to zrobić?