Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XX Jubileuszowy Tydzień Kultury Języka
Advertisements

Dysleksja i dysortografia
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Samorząd Uczniowski.
Sławni dyslektycy.
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
Joanna Dembowa 17 września 2012 , ODN Kalisz
Wszyscy pewnie znają bajkę Andersena o brzydkim kaczątku, ale nie każdy wie, że jej autor był dyslektykiem. Jako uczeń miał kłopoty z ortografią, mylił.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
dar czy przekleństwo prezentację przygotowała Marzena Bogoń
Specyficzne trudności w uczeniu się
Opracowała mgr Maria Różańska
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Międzynarodowy Dzień Ziemi
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Jestem rodzicem dziecka z dysleksją
SŁOWNIKI.
DYSLEKTYK W DOMU I SZKOLE
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją SPRAWOZDANIE
Dziecko dyslektyczne w szkole.
Witamy w szkole Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Kard Stefana Wyszyńskiego
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Co to jest dysleksja?.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
DYSLEKSJA TO NIE CHOROBA !
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Objawy DYSLEKSJI.
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Karoliny Kazimierczak
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Nauczanie zintegrowane
Pierre de Coubertin patron mojej szkoły w Budach Siennickich
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
Dydaktyka ogólna.
Opracowała: Bożena Bełkot
Dysleksja i trudności szkolne
„Ortograffiti w mojej szkole”
Hans christian andersen
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Ortografia w edukacji wczesnoszkolnej
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji 2015r. W ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, który odbywał się w dniach 05 – r, uczniowie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
DYSLEKSJA. Co to jest dysleksja? Termin implikujący w zasadzie trudności w czytaniu, rozumiany jest w literaturze obcojęzycznej w szerszym znaczeniu,
OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny
Czytanie- kto teraz czyta?
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
to trudności w nauce czytania i pisania
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Agnieszka Chylińska.
Imię i nazwisko nauczyciela
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
OBRAZKOWY SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY
Imię i nazwisko nauczyciela
Co to jest dysleksja?.
Zapis prezentacji:

Nie sztuka nie mieć trudności, sztuka je pokonać

Światowy Tydzień Świadomości Dysleksji „Słynne osoby z dysleksją uczą nas jak radzić sobie z trudnościami” W dniach 5-12 października obchodzimy Światowy Tydzień Świadomości Dysleksji. W naszej szkole „rozrósł się” on do całego miesiąca podczas którego realizowaliśmy zadania klasowe nt. „Słynne osoby z dysleksją uczą nas jak radzić sobie z trudnościami” Dzisiaj przyszedł czas na ich podsumowanie i wyłonienie zwycięskiej klasy oraz mamy nadzieję na dobrą zabawę

Dysleksja Rozwojowa Dysleksją rozwojowa to specyficzna trudność w nauce czytania i pisania. Specyficzna czyli taka która nie wynika z upośledzeń, lenistwa, braku ćwiczeń tych umiejętności lecz z zaburzeń funkcji wzrokowo-słuchowych, ruchowych, zaburzeń lateralizacji i orientacji.

specyficzne trudności w czytaniu niski poziom graficzny pisma. Dysleksja rozwojowa DYSORTOGRAFIA specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne); DYSLEKSJA specyficzne trudności w czytaniu Dysleksję rozwojową dzielimy na dysleksję w znaczeniu węższym czyli specyficzne trudności w czytaniu, dysgrafię czyli trudności w opanowaniu pożądanego poziomu graficznego pisma, dysortografię czyli specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni.. DYSGRAFIA niski poziom graficzny pisma. MENU

Terapia pedagogiczna - zajęcia korekcyjno- kompensacyjne Dla uczniów, którzy mają tego typu trudności organizuję się w zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zwane też terapią pedagogiczną.

SŁAWNE OSOBY Z DYSLEKSJĄ Wielu słynnych ludzi będąc dziećmi miało duże trudności w nauce czytania i pisania. Trudności te nie ograniczyły ich wręcz przeciwnie wzmocniły hart ducha, pracowitość i wytrwałość w dążeniu do celu. Przyczyniły się do ich wielkości. To oni uczą nas jak radzić sobie z trudnościami. MENU

Hans Christian Andersen (1805–1875) Klasyk światowej literatury dziecięcej popełniał mnóstwo błędów ortograficznych. W swoich listach opisuje, jak wiele przykrości i zniewag przeżył w szkole Jednym z nich był Hans Christian Andersen klasyk literatury światowej popełniał mnóstwo błędów ortograficznych. W swoich listach opisuje jak wiele przykrości i zniewag przeżył w szkole

Auguste Rodin (1840–1917) Wybitny rzeźbiarz francuski przez całe życie nie mógł opanować podstawowej wiedzy z zakresu ortografii i arytmetyki. Z powodu trudności w nauce czytania i pisania był traktowany przez rodzinę jako "niewyuczalny". August Rodin- wybitny rzeźbiarz przez całe życie nie mógł opanować podstawowej wiedzy z zakresu ortografii i arytmetyki. Z powodu trudności w nauce pisania i czytania był traktowany przez rodzinę jako „niewyuczalny”

Albert Einstein (1879–1955) Uważany za największego naukowca wszech czasów, jako dziecko bardzo późno zaczął mówić, miał trudności z nauką czytania i ortografią. Zaczął czytać, mając 9 lat, umieszczony w starannie wybranej szkole. Jego nauczyciel greki twierdził: "Nic z Alberta nie wyrośnie". Albert Einstein – uważany za największego naukowca wszechczasów, jako dziecko bardzo późno zaczął mówić, miał trudności z nauką czytania i ortografią.

Jackie Stewart (ur. 1939) Jeden z najpopularniejszych brytyjskich kierowców rajdowych, trzykrotny mistrz świata w zawodach Formuły 1. Mówił: „(...) ja sam mam dysleksję i zdołałem przetrwać w życiu jedynie dzięki temu, że udało mi się pokonać mój problem. Dysleksja nigdy nie powstrzymywała mnie przed robieniem rzeczy, które chciałem robić”. Jackie Stewart – jeden z najpopularniejszych brytyjskich kierowców rajdowych, trzykrotny mistrz świata w zawodach Formuły 1 mówił: „ja sam mam dysleksję i zdołałem przetrwać w życiu jedynie dzięki temu, że udało mi się pokonać mój problem. Dysleksja nigdy nie powstrzymała mnie przed robieniem rzeczy, które chciałem robić”

Honorowy obywatel Gniewina pan Lesław Furmaga Trudności typu dysortograficznego miał też honorowy obywatel Gniewina pan Lesłąw Furmaga, którego chcialibyśmy gorąco przywitać i podziękować że zechciał na dzisiaj towarzyszyć. Powitajmy go oklaskami.

Literat, inżynier, żeglarz, były wykładowca w Wyższej Szkole Morskiej Literat, inżynier, żeglarz, były wykładowca w Wyższej Szkole Morskiej. Autor powieści dla dorosłych i dzieci, słuchowisk i scenariuszy filmowych. Twórca systemu dydaktycznego Kolorowa Ortografia - Ortofrajda, autor pierwszego w Polsce pamięciowo-wzrokowego słownika ortograficznego dla dzieci „Ortofrajda”. Autor tekstów do gier i zabaw KO, twórca pierwszego „skansenu ortograficznego” dla dzieci Kraina Ortofrajdy, inicjator, organizator i wykładowca pierwszych w Polsce seminariów bezstresowego nauczania pisowni poprzez zabawę. Laureat wielu nagród literackich, m.in. Nagrody i Wyróżnienia Przewodniczącego Komitetu ds. Radia i Telewizji, Nagrody Literackiej im. Conrada Korzeniowskiego, Nagrody Literackiej „Złoty delfin” i wielu innych. Znany pisarz oraz niestrudzony działacz na rzecz reformy programów szkolnych i nauki poprzez zabawę. Pan Lesław nie tylko pokonał swoje trudności, ale wymyślił na nie metodę system dydaktyczny Kolorową ortografia – Ortorafjada.. Był wykładowcą w Wyższej Szkole morskiej, jest pisarzem, laureatem wielu nagród i wyróżnień Witamy panią dyrektor (wicedyrektor) Stanisłąwę Potrykus (Katarzynę Ekalt) Witamy także panią pedagog Marię Korkosz która wspiera nas w pokonywaniu naszych trudności. Poprosiliśmy naszych gości aby zasiedli za stołem jury

Zadanie pierwsze: Wykonanie Karykatury wylosowanej postaci Powróćmy do naszych zadań. Zadanie pierwsze to wykonie Karykatury wylosowanej postaci. Prace możemy oglądać na tablicach, 1 pkt dla swojej klasy i wyżnienie zdobył uczeń………. 2 pkt i IIII miejsce………………. 3 pkt i II miejsc ……………. 4 pkt i I miejsce …………………….. Prosimy o odbiór dyplomów i nagród

Zadanie drugie: Przygotowanie gazetki klasowej poświęconej wylosowanej postaci Zadanie drugie to wykonanie gazetki klasowej. Punktacja za gazetkę przedstawia się następująco:

Zadanie trzecie: Okrzyk promowanie radzenia sobie z trudnościami Zadanie trzecie: wymyślenie i zaprezentowanie okrzyku promującego radzenie sobie z trudnościami. Wyczytane klasy poprosimy o prezentację a komisję o ocena w skali od 0-3 pkt Klasa 5a, 5b….3aG

Zadanie czwarte: Scenka i Quiz „Zgadnij jaka to postać” Poprosimy o 2 reprezentantów klas do wzięcia udziału w Quizie „Zgadnij jaka to postać. Reprezentaci po przedstawieniu przez klasę scenki mają 5 sekund by zapisać na kartce nazwisko i imię i na mój znak podnoszą odpowiedź do góry.. O zaprezentowanie scenki prosimy klasę IV a , ……..3G Jury natomiast prosimy o ocenę scenki w skali 0-10. Ocenie podlega ciekawa interpretacja, scenografia, kostiumy, humor i zaangażowanie.